Keystone logo

16 Masterexamen (MA) Program i Förvaltning inom den kreativa sektorn 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Studier i management
  • Förvaltning inom den kreativa sektorn
Studiefält
  • Studier i management (16)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

      Masterexamen (MA) Program i Förvaltning inom den kreativa sektorn

      Att slutföra en Master of Arts är en livslång dröm för många studenter och proffs. Graden innebär ett engagemang och kompetens inom ett visst område. Vanligtvis leder det också till en ökning av arbetstillfällen. Medan en magisterexamen ofta är en förutsättning för ett doktorsprogram, kan en MA vara tillräcklig för att starta en lång och framgångsrik professionell karriär.

      Vad är en MA i Creative Industries Management? Precis som de flesta magisterprogrammen riktar sig denna grad till unga branschfolk med viss erfarenhet inom området. Det är meningen att utöka elevernas kunskaper och ge dem den unika kompetensuppsättningen som de behöver bli framgångsrika. Creative Industries Management är ett tvärsnitt mellan företag och konster. Scholars tar kurser i affärer, politik och marknader samtidigt som de tar mer konstnärliga klasser i skärmproduktion, skrivning och digitala media.

      Studenter väljer att fördjupa sig i MA i Creative Industries Management när de vill kombinera sina konstnärliga lusten med sina affärsmässiga kunskaper. Precis som i någon bransch bidrar utbildning och erfarenhet till framsteg. Dessutom kvalificerar akademiker till bättre möjligheter.

      Kostnaden för en magisterexamen varierar och beror på den utfärdande institutionen. Studenten kan sänka kostnaderna med digitala material och online kurser. Dessutom är vissa program kortare och mer kostnadseffektiva.

      Globalisering kombinerad med framväxande teknik säkerställer att kandidater har en bred och varierad arbetspool efter avslutad examen. Beroende på elevernas intresse och specialiseringar kan de skapa, hantera eller strategisera olika typer av innehåll. Tidigare forskare hittar arbete inom webbdesign, marknadsföring av musikindustrin, nyhetsmedier för underhållning, digital publicering och social media strategi.

      Online-klasser är tillgängliga internationellt för dem som behöver större tillgång eller mer flexibla alternativ. Dessa program är lika noggranna som traditionell klassrumsinstruktion och schemat är ofta inte så styvt. För att lära dig mer, sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.