1 Masterexamen (MA) Program i Internationell marknadsföring i Asien för 2024
Filter
Filter
- Masterexamen (MA)
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Internationell marknadsföring
1 Masterexamen (MA) Program i Internationell marknadsföring i Asien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Popular locations
Masterexamen (MA) Program i Internationell marknadsföring
Internationell marknadsföring innebär att man använder marknadsföringsmetoder och principer på global nivå. Studenter på detta område har ofta möjlighet att studera ämnen som internationell marknadsföring, strategier, global ekonomi, statlig reglering, inriktning och resursfördelning.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
En MA är en masterexamen som utfärdas till studenter som har avslutat ett studieprogram inom humaniora eller konst, t.ex. i historia, kommunikation, filosofi, teologi eller engelska. För att ta en masterexamen i humaniora krävs vanligtvis kurser, forskning och skriftliga tentor.