Keystone logo

1 Masterexamen (MA) Program i Internationell marknadsföring i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Internationell marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Popular study format

Popular education type

Popular locations

Masterexamen (MA) Program i Internationell marknadsföring

Internationell marknadsföring innebär att man använder marknadsföringsmetoder och principer på global nivå. Studenter på detta område har ofta möjlighet att studera ämnen som internationell marknadsföring, strategier, global ekonomi, statlig reglering, inriktning och resursfördelning.

Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

En MA är en masterexamen som utfärdas till studenter som har avslutat ett studieprogram inom humaniora eller konst, t.ex. i historia, kommunikation, filosofi, teologi eller engelska. För att ta en masterexamen i humaniora krävs vanligtvis kurser, forskning och skriftliga tentor.