85 Digitalt företagande programs found
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Företagsekonomi
- Digitalt företagande
85 Digitalt företagande programs found
Filter
Populära examenstyper
Populära studieformat
Populära utbildningstyper
Master Program i Företagsekonomi Digitalt företagande
Begreppet digital verksamhet hänvisar till tillämpningen av digital teknik för att förbättra ett företags erbjudanden, interaktioner med kunder och interna processer. Det syftar till att skapa ytterligare värde genom att använda teknik för att förnya affärsmodeller, förbättra kundupplevelser och stödja kärnverksamheten.
En digital affärsexamen lär dig de färdigheter och kunskaper som behövs för att arbeta i den snabbt föränderliga digitala världen. Du kommer att lära dig viktiga affärsämnen som redovisning, ekonomi, marknadsföring och ledning, samt tekniska färdigheter inom datavetenskap, webbutveckling och dataanalys.
Du kommer också att få en förståelse för de teknologier och verktyg som används för att skapa digitala produkter och tjänster, samt strategierna för att använda dem. Med denna examen kommer du att vara beredd att förstå och tillämpa framväxande teknologier i ett affärssammanhang, vilket är nyckeln till att blomstra i dagens ekonomi.
Med en examen i digitala affärer kan du arbeta inom områden som digital marknadsföring, webbutveckling, dataanalys, e-handel och mer. Du kommer att kunna använda din kunskap för att skapa nya idéer för företag och organisationer. Du kan till och med starta ditt eget företag eller bli företagare.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.