PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo

51 Kommunikationshantering programs found

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Kommunikationshantering
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (51)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    51 Kommunikationshantering programs found

    Master Program i Journalistik och masskommunikation Kommunikation Kommunikationshantering

    I en organisation finns det alltid behov av övervakning, planering, översyn och genomförande av alla kommunikationskanaler. Detta förväntas vara på ett systematiskt sätt. Det kan göras även mellan organisationer och kan innefatta organisation samt eventuella spridning av nya direktiv i kommunikationen. Detta är helt och hållet betraktas som kommunikation management. En magisterexamen i Communication Management S utformad för att hjälpa eleverna att förstå det tvärvetenskapliga relationen i alla PR. Det är ett program avsett för dem som redan tränar på området eller de som söker att våga i världen av PR. Den post graduate kurs är en Masters Degree program avsett för att öka ledarskapskompetens inom kommunikationslösningar.Master of Communication Management examen kombinerar flera aspekter av lärande och forskning inriktad utbildning i näringslivet och ledarskap, PR, färdigheter och kunskaper samt färdigheter som krävs för att köra moderna karriär förväntningar på företagen. En Master of Communication Management programmet är utformat för att leverera rätt kompetens och förståelse för alla dem som vill lära sig det bästa sättet att lösa problem i förvaltningen. Kursen förbereder dem i karriären linje genom tillämpning av verktyg, gemensamt språk och andra relaterade tekniker. Programmet är tvärvetenskapligt med många olika aspekter av näringsliv och förvaltning. Du får lära dig att samla in information, tolka, översätta och analysera information för kvalitetsstyrning av kommunikation i en organisation.