Keystone logo

14 Master Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Konsumentfrågor 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Konsumentfrågor
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (14)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Master Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Konsumentfrågor

Konsumentfrågor är en världsomspännande växande område som undersöker köpare i deras ekonomiska, sociala och ekologiska miljön. En avancerad examen i konsumentfrågor är för personer som vill utvecklas vidare professionellt och utveckla extra kvalifikationer för att bli mer konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Det finns många vägar som eleverna kan bedriva och program finns tillgängliga över hela världen.

Vad är en Master i konsumentfrågor? Program kombinerar kärn grunderna i konsumentfrågor, teknik, innovation och hållbar konsumtion. Du kan ta klasser i konsumenternas beteende, utvecklingsekonomi, eller beteende prissättning. När du har grundläggande konsumentekonomi utbildning, kan du fokusera på mer funktionella områden som forskningsmetoder inom entreprenörskap, strategi och organisation, och kontraktsförhandlingar.

Studenter kan få en mängd färdigheter som gynnar både deras professionella och personliga liv genom att erhålla en mästare 's examen.Den akademiska fokus kretsar kring kunden i samband med den tekniska utvecklingen, produkter och tjänster inom marknader och inne bolag. Dessutom diskussionspunkter för att driva innovationer och konsumenternas roll är främsta komponenter i det här programmet.

Tjänar en mästare kan ta allt från ett till tre år, beroende på skolan. Det finns många internationella alternativ, och kostnaderna kan variera mellan skolor. Individer bör kontakta särskilda program som intresserar dem att bestämma kostnadsförväntningar.

Studenter med en master 's examen kan hitta karriärmöjligheter inom ett antal discipliner och fält. Dessa inkluderar konsumentinsikt chefer och PR specialister som främst arbetar i marknadsundersökningar för att upptäcka målområden som driver kreativa strategier. De kan också leda ett team av marknadsförare att identifiera vad konsumenterna vill ha.

Studenter kan anmäla på hel- eller deltid.De människor som har upptagna liv och kräver mer flexibilitet i utbildningsprocessen bör överväga att delta onlinekurser. De flesta universitet erbjuder majoriteten, om inte alla, av sina klasser i en distansutbildning modulen. För att hitta rätt skola för dig, söka efter program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.