Keystone logo

1 Master Program i Marknadsförningsledning i Lima, Peru för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsförningsledning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular degree type

    Popular study format

    Popular education type

    Master Program i Marknadsförningsledning

    Lima är huvudstad i Peru och det är populärt för att vara ett bra företags destination. Lima har ett blomstrande hotellrörelse grund av denna anledning. Med detta i åtanke universitet i Lima som Universidad de Lima och Universidad Nacional Mayor de San Marcos, är dedikerade till att förbereda eleverna för att konkurrera bra i företagsvärlden.

    Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.

    Peru är ett bra och billigt ställe att gå ombord på spanska kurser (när du är där), speciellt i huvudstaden, Lima. Peru är det tredje största landet i Sydamerika med ett skiftande klimat med olika livsmiljöer som kusten, djungeln och högland. Högsta ranking universitet är Pontificia Universidad Católica del Perú i Lima.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.