1 Master Program i Marknadsförningsledning i Tjeckien för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Tjeckien
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Marknadsförningsledning
1 Master Program i Marknadsförningsledning i Tjeckien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Master Program i Marknadsförningsledning
Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.
Tjeckien har en väletablerad och forskningsbaserad högskoleutbildning. Detta har gjort att lära ini Prag en av de respekterade läroplanen 's i Europa sedan det odlar en anda av kreativitet och innovation bland eleverna.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.