Keystone logo

80 Master Program i Strategisk marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Strategisk marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (80)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Master Program i Strategisk marknadsföring

    Tjänar en Master i strategisk marknadsföring är ett idealiskt alternativ för dem som vill öka sina akademiska meriter, förbereda för en post roll i marknadsföringen, eller framsteg sin marknadsföring karriär till nästa nivå. Studenter tjänar en examen i strategisk marknadsföring lär sig att identifiera och utvärdera de val som organisationer står inför etablera sin ställning på marknaden och fokusera på de verktyg och tekniker som behövs för att genomföra ett befintligt marknadsföringsstrategi.

    Vad är en Master i strategisk marknadsföring? I detta program läggs tonvikten på aktuella akademiska trender inom marknadsföring och de viktigaste strategiska frågor som chefer ställs inför dagligen. Den ständiga utvecklingen av kritiskt tänkande och analys kvalificerar akademiker att göra tillförlitliga strategiska marknadsföringsbeslut på chefspositioner.

    Kurserna är till nytta för dem som vill förbättra sina karriärer och lära på en högre utbildningsnivå. Kurserna varierar men i första hand fokusera på marknadskommunikation, etik, och beslutsfattandet.Grundläggande kurser inkluderar även strategisk ledning, export marknadsföring och säljteknik.

    Institutioner runt om i världen och över hela landet har varierande kostnader för sina kurser. Alla som är intresserade av att tjäna sin examen ska kontakta specifika institutioner om deras kursavgifter och registreringskostnader.

    Efter avslutad utbildning och tjänar sin herre 's examen, kan individer hitta arbete i en mängd olika yrken. Ett sådant område är produktledning. En examen kan också fungera som en marknadsdirektör. I detta läge, individer är ansvariga för beskriver, producerar, och utföra marknadsföringsstrategier, kommunikation och PR-verksamhet. Akademiker kan också fungera som marknadsundersökningar chefer, där de är ansvariga för planering, samordning och administration av marknads forskningsprojekt för nya produkttester och bedöma kundernas preferenser.

    Intresserade studenter ska börja ta några nödvändiga nästa steg mot att uppnå en avancerad examen i strategisk marknadsföring. Vår omfattande databas är en utmärkt plats för studenter att börja utforska sina möjligheter, både pedagogiskt och geografiskt. Det finns ingen anledning att hålla din utbildning på is längre. För att komma igång med en kurs, söka efter program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.