1 Strategisk marknadsföring Magisterexamen examen i Paris
- Master
- Europa
- Frankrike
- Paris
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Distansutbildning
1 Strategisk marknadsföring Magisterexamen examen i Paris
Populära examenstyper
Distansutbildning Master Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Strategisk marknadsföring
Paris är den mest befolkade staden i Frankrike och dess huvudstad. Det har över 2 miljoner invånare. Den spelar värd till ledande centra för lärande och konst i den europeiska regionen. Att vara hem till det högsta antalet högutbildade, har Paris flera prestigefyllda universitet i Frankrike.
Strategisk marknadsföring är ett reklamverktyg som företag använder för att nå sina målgrupper på ett sätt som är originellt och tilltalande för kunderna. Studenter inom detta område lär sig vanligtvis hur man bidrar till att skapa kundlojalitet samtidigt som man ökar efterfrågan.
Frankrike är för närvarande bland de 20 bästa länderna i termer av ekonomin på grund av deras utmärkta resultatorienterad högre utbildning inlärning. De flesta av kurserna vid universitet erbjuds i det franska språket. Frankrike har 60 offentliga och 100 privata högskolor.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.
Online- eller distansundervisning avser användningen av elektroniska medier och informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildning. Med onlineinlärning kan man komma åt utbildning när som helst och från vilken plats som helst med en tillgänglig internetanslutning.