Keystone logo

40 Master Program i Studier i management Varumärkesutveckling 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i management
  • Varumärkesutveckling
Studiefält
  • Studier i management (40)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    Master Program i Studier i management Varumärkesutveckling

    När man överväger möjliga alternativ efter avslutad kandidatexamen, kan en magisterexamen vara ett bra sätt att få yrkesutbildning innan man går in i arbetskraften. Masterprogrammen anpassas ofta till specifika karriärområden.

    Med den växande framträdandet av sociala medier i globaliseringsåldern kan de som vill kombinera de kreativa och näringslivssektorerna fråga vad som är en Master i Brand Management. Fältet för varumärkeshantering innebär att man lär sig identifiera och analysera kvalitet och prestanda samt kommersiella produkters image och rykte. Studenter kan utveckla konstruktions- och marknadsstrategier för att säkra en produkts framgång för att producera företagskapital. Masterprogram i detta område kombinerar vanligtvis föreläsningar med fältbesök och fallstudier för att arbeta med branding på verkliga företag.

    En examen i varumärkeshantering ger flera användbara färdigheter till studenter som bedriver det. Detta inkluderar förmågan att förstå hur konsumenterna fattar köpbeslut, analyserar marknadsstrategier för konkurrenter och effektivt utnyttjar sociala medier och andra plattformar som marknadsföringsverktyg.

    Programkostnader för en Master i Brand Management varierar beroende på land och utbildningsinstitution. Kurser kan vanligtvis utföras om ett till två år.

    Kandidater från sådana program kan hitta många karriärmöjligheter inom området. De kan fungera som varumärke, marknadsföring eller produktchef. som konsult för projektutveckling eller som strateg, varumärkesrådgivare eller marknadschef. Förutom den kommersiella sektorn kan varumärkeschefer också hitta arbete inom finansiella tjänster, teknologisektorn, utbildningsinstitut eller sjukvårdsinstitutioner eller den ideella sektorn. Många masterprogram i varumärkesförvaltning innehåller karriärvägledning och träning som en del av sin läroplan, i form av praktik, rådgivning eller fallstudier.

    Kandidatkurser i varumärkeshantering erbjuds internationellt. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.