PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo

2 Farmaceutisk marknadsföring Masterexamen (MSc) degrees found

Filter
Filter
  • Masterexamen (MSc)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Farmaceutisk marknadsföring
Sortera efter

    2
    2

  • 335
      84
      47
      43
      24
      10
  • More in Studier i marknadsföring
  • Public Relations (PR)5
  • Reklam4

  • Europa1
  • Nordamerika1

    1

    1

    2

    2

2 Farmaceutisk marknadsföring Masterexamen (MSc) degrees found

Populära examenstyper

Populära studieformat

Masterexamen (MSc) Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Farmaceutisk marknadsföring

En MSc är en forskarutbildning för personer som är intresserade av att främja sin utbildning i naturvetenskap och / eller samhällsvetenskap. Vissa master i vetenskap grader är forskningsbaserade medan många andra är kursbaserade.

Vad är en MSc i läkemedelsmarknadsföring? Kurser i detta program fokuserar ofta på en blandning av tekniska och affärsapplikationer. Instruktörer koncentrerar sig ofta på introduktion av läkemedelsaffärer och tekniköverföring, läkemedelsprocesser och produktion och nya trender inom området. Programdeltagare kan förvänta sig att lära sig om de ständigt föränderliga trenderna som karaktäriserar industrin och utbildas om de många regleringsstandarder som branschen måste följa.

Under sin studie kan eleverna förvänta sig att stärka sina analytiska förmågor, lära sig att tänka strategiskt och stärka sina ledarskapskvaliteter. Vart och ett av dessa egenskaper kan visa sig vara värdefullt inom läkemedelsindustrin eller något annat område som en kandidat vill komma in i.

Hur mycket en elev kan förvänta sig att betala för sin examen beror på ett antal faktorer, inklusive vilken institution hon eller hon vill delta i och det valda programmets varaktighet. Personer uppmanas att prata med en studentrådgivare innan de registrerar sig.

En magisterexamen i läkemedelsmarknadsföring är en som kan visa sig vara ganska lukrativ, eftersom den kan öppna dörren för många spännande karriärmöjligheter. Förutom att vara kvalificerad att bli läkemedelsförsäljare kan en person som innehar denna examen kvalificera sig som direktör, chef eller till och med verkställande inom följande branscher: affärsutveckling, klinisk testledning, produktplanering och utveckling, affärsverksamhet, kvalitetskontroll och teknik specialist.

Läkemedel är alltid en populär industri, och det verkar gå igenom ett ständigt växande tillstånd. På grund av detta erbjuder många skolor kurser inom läkemedelsmarknadsföring, både online och i klassrummet. För att hitta den skola som är rätt för dig, sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.