Keystone logo

279 Masterexamen (MSc) Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (279)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Masterexamen (MSc) Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring

Valet att bedriva en magisterexamen är en viktig för personer som söker sätt att möjligen förbättra sina karriärmöjligheter och värde på sina respektive områden. Denna examen kan ge en mer omfattande titt på olika metoder, teorier och relaterade material för att hjälpa en student att få en djupare förståelse för sin bransch.

Vad är en MSc i marknadsföring? Detta grad alternativ kan ge eleverna möjlighet att få en mer ingående förståelse av kärnkoncept, samt upptäcka mer avancerade ämnen som hör samman med marknadsföring och affärer. För att utveckla den fördjupade kunskapen som följer med denna utbildningsnivå kan folk ta flera klasser i ämnen som marknadsföringshantering, marknadsanalys, internetmarknadsföring, konsumentanalys och insikter, företagsanalyser, ny produktutveckling, kommunikation för hantering eller kampanjer och reklam.

När en person har avslutat en civilingenjör i marknadsföring, kan han eller hon ha starkare tekniska och matematiska färdigheter som kan imponera på arbetsgivare inom detta område. Studenter kan också ha utvecklat starkare ledarskap och beslutsfattande för att förbättra sin förmåga att arbeta både i ett lag och självständigt.

De som söker en MSc i marknadsföring tycker ofta att det kan ta två till tre år för att slutföra examensbehoven. Program kan hittas globalt och online. Kostnaderna för de olika högskolorna tenderar att variera, så potentiella elever ska undersöka och prata med universitet för att få detaljerna.

Efter avslutad skolning kan de med denna nivå av utbildning i marknadsföring befinner sig berättigade till en mängd olika jobbtitel. Kandidater med tanke på ledarrollen kan överväga alternativ som marknadsföringskoordinator, marknadschef, lead brand marknadsförare, marknadschef eller marknadsföringsledare. Andra alternativ som någon kan utforska kan innefatta försäljningsassistent på inträdesnivå, kampanjkoordinator och evenemangshanteringsspecialist.

Att ha en magisterexamen i marknadsföring kan hjälpa dig att söka ytterligare arbetsmöjligheter. Sök efter ditt program nedan och kontakta direkt tillträdeskontoret för den skola du vill ha genom att fylla i ledningsformuläret.