Keystone logo

10 Masterexamen (MSc) Program i Modemarknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Mode
  • Modemarknadsföring
Studiefält
  • Mode (10)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    Masterexamen (MSc) Program i Modemarknadsföring

    Chefer med en solid grund i internationella affärs och interkulturell kommunikation behövs inom modeindustrin för att möta behoven hos en konkurrensutsatt marknad och växande kundbas. En Master of Science (MSc) i Fashion Marketing kan ge en omfattande titt på modebranschen och erbjuder kurser som behandlar kraven i denna mycket konkurrensutsatt område marknadsföring.

    Intresserade elever kan fråga, vad är en MSc i Fashion Marketing? Civilingenjör i Fashion Marketing är vidareutbildning som kan förse eleverna med de kunskaper och fundament som krävs för att effektivt ta itu med kommunikation och marknadsföring av mode. Eleverna får lära sig att ta itu med de kulturella och intellektuella krav i branschen 's global publik i en ständigt föränderligt samhälle. En mängd olika kurser är tillgängliga, inklusive detaljhandel, avancerade affärsmetoder, marknadsföring i ett globalt ålder och varumärkeshantering, bland andra alternativ.

    Genom att välja att studera mode marknadsföring, kan eleverna dra nytta av ett utbildningsprogram som ger en stark grund för marknadsföring, kommunikation och internationella affärer. Studenterna kommer också få en förståelse för alla de viktigaste områdena för detaljhandel och internationella modemarknadsföring, inklusive produktutveckling, konsumentbeteende, varumärkeshantering, global marknad analys och varuexponering.

    Beroende på institutionen och det land där det ligger, kommer registreringskostnader varierar. Blivande studenter bör forskning skolan noggrant för information om avgifter och bestämma vilka program bäst passar hans eller hennes behov.

    Utexaminerade från programmet kan befinna sig i hög efterfrågan på en rad olika befattningar inom modebranschen, särskilt inom varumärkeshantering, på nätet eller skriva ut marknadsföring, mode merchandising eller produktutveckling.Dessa positioner har blivit mycket konkurrenskraftig, så att eleverna som får en MSc inom området kan utveckla starka affärs stiftelser att förstå hur branschen fungerar och att främja deras möjligheter att få ett jobb efter examen.

    Programmet erbjuder internationella alternativ från flera universitet. Både på nätet och på campus klasser erbjuds, och studenter med begränsad tillgång till anläggningen kan dra nytta av Internetbaserade alternativ. Flexibla Tidtabellerna deltid eller heltid kurs kan också vara tillgängliga. Sök efter ditt program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.