MSc Marketing
Cork, Irland
VARAKTIGHET
12 Months
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
01 Jul 2025
TIDIGASTE STARTDATUM
Sep 2025
STUDIEAVGIFTER
EUR 19 700 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* Avgift utanför EU | EU-avgift: 10 640 €
Introduktion
Vår MSc Marketing vid Cork University Business School kommer att ge dig de specialiserade färdigheterna och kunskaperna för att bli en framgångsrik marknadsledare. Det ettåriga programmet förbättrar anställningsbarheten genom att utveckla din förmåga att bidra till marknadsföringens och näringslivets verkliga behov.
MSc Marketing Programmet kommer att ge avgörande praktisk erfarenhet genom att genomföra ett tillämpat forsknings- och konsultprojekt i samarbete med en industripartner för att utveckla marknadsföringsinstinkter och kreativa förmågor, vilket förbättrar din professionella expertis och personliga utveckling. Du kommer att utveckla spetskompetens som eftersträvas på arbetsplatsen inklusive till exempel utveckling av kundinsikter, aktiv problemlösning och tillämpning av digital marknadsföring. Programmets blandade karaktär kommer att förvandla akademiker till marknadsföringsutövare med en rad inlärningsmetoder, inklusive levande och förhandlade företagsbaserade projekt, specialiserade workshops, simulering av marknadsföringsstrategier och branschbaserad marknadsföringspraxis.
Varför välja den här kursen
Detta program, öppet för akademiker, har utformats för att ge studenterna möjlighet att utveckla avancerad kunskap och förståelse för de samtida strategiska utmaningarna som marknadsförare står inför och ge professionell marknadsföringserfarenhet. Det är det första universitetet i Irland som erbjuder en MSc i strategisk marknadsföring och praktik med både konsultarbete och praktikmöjligheter. Programmet kommer att utveckla elevernas kritiska tänkande, forskning och kommunikationsförmåga och, unikt, kommer att innehålla konsultprojekt och blandat lärande som ett verktyg för lärande och som ett sätt att utveckla ytterligare personliga färdigheter för senare marknadsförings- och konsultkarriärer.
Specialfunktioner
- Avancerad utbildning i principer, teoretiska begrepp och samtida praxis för strategisk marknadsföring, baserad på forskningsinformerad undervisning.
- Designad med seniora marknadsföringsutövare för att ge aktuell kunskap och färdigheter inom strategisk marknadsföring och praktik.
- Möjligheten att vidareutveckla en rad värdefulla personliga färdigheter för marknadsföringskarriärer - analytisk förmåga, problemlösningsförmåga kritiskt tänkande, kommunikationsförmåga, grupparbete färdigheter, IT-färdigheter och förmågan att hantera stora marknadsforskningsprojekt.
- Praktiska färdigheter utvecklas genom ditt deltagande i ett live marknadsföringskonsultprojekt designat med en extern företagskund.
- En möjlighet för studenter att fördjupa sina kunskaper inom särskilda funktionella områden av marknadsföring – t.ex. digital marknadsföring, hantering av kundrelationer, marknadsföring från företag till företag, direkt och interaktiv marknadsföring och varumärkesbyggande.
- Användning av blandade och interaktiva undervisningsmetoder och utveckling av e-portföljer.
- Masterclasses med välrenommerade branschpartners ger insikt i ledande marknadsföringsmetoder och innovativa marknadsföringstekniker.
- Kulmen på inlärningsprocessen är din möjlighet att genomföra ett tillämpat forskningsprojekt i samarbete med en industripartner.
- Ett övergripande mål är att förvandla akademiker inom marknadsföring till kompetenta marknadsföringsproffs.
Galleri
Antagningar
Läroplan
MSc in Marketing-programmet levereras över 12 månader, i två delar, med en kombination av:
- Föredrag
- Interaktiva workshops
- Fallstudier och klassdiskussion
- Branschpresentationer
- Företagsbesök
- Gästtalare
- Forskningsseminarier
Studenter tar 90 poäng totalt:
Del I
Kärnmoduler (40 hp)
- BU6005 Tillämpade forskningsmetoder (5 hp)
- BU6513 Business Case for Analytics (5 poäng)
- MG6335 Professionell och personlig utveckling (5 hp)
- MG6406 Business Simulation Module (5 poäng)
- MG6410 Service Design (5 poäng)
- MG6411 Konsumentbeteendeteori och -praxis (5 hp)
- MG6413 Digital Business-to-Business Relationship Marketing Practice (5 poäng)
- MG6415 Etik och hållbarhet (5 hp)
Specialitetsmoduler (20 hp)
- MG6405 Tillämpad strategisk marknadsföring (5 hp)
- MG6407 Internationell marknadsföring och praktik (5 poäng)
- MG6408 Omnikanal marknadsföringskommunikation (5 poäng)
- MG6414 Digital Marketing Practice (5 poäng)
Del II
- MG6825 Tillämpad forskningsprojekt (30 hp)
Karriärmöjligheter
Våra studenter har arbetat för en mängd olika organisationer, inklusive Accenture, Deloitte, Apple, Janssen och DoneDeal, bland många andra.