Master of Permanent Training in Management of Fashion Companies of the Chamber of Commerce of Madrid
VARAKTIGHET
10 Months
SPRÅK
Spanska
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
Sista ansökningsdag för begäran
TIDIGASTE STARTDATUM
Begär tidigaste startdatum
STUDIEAVGIFTER
EUR 7 500
STUDIEFORMAT
På Campus
Introduktion
Modebranschen är mycket krävande, utvecklas ständigt, fokuserad på kunden och präglas av innovation. Denna industri integrerar en komplex värdekedja och kräver specialiserade yrkesmän som kan hantera en mycket konkurrenskraftig affärsmodell i en global miljö som kräver innovation, snabbhet och kundorientering.
Liksom andra branscher genomgår mode stora förändringar: Omnikanal, fysisk butiksteknologi, nanoteknik, radiofrekvensidentifiering av plagg, 3D-printing, augmented och virtual reality, Big Data, neuromarketing, smarta material, bärbara plagg, hållbarhet... Det är en industri som kombinerar design och management där passion också krävs.
Framsteg inom design, skapande, produktion och kommunikation har positionerat Spanien som ett av riktmärkena i sektorn över hela världen, ledande inom skapandet av innovativa, störande affärsmodeller, med benchmarkoperatörer runt om i världen.
På ekonomisk nivå står modesektorn i Spanien för nästan 3 % av BNP. 10 % av den spanska affärsväven fungerar direkt eller indirekt i den. 4 % av sysselsättningen i Spanien kommer från mode. När det gäller export ligger mode på fjärde plats i Spanien och genererar 8 % av de totala produkterna som reser utanför våra gränser.
Metodiken för Master in Fashion Business Management är utomordentligt praktisk, och tillämpar kunskapen som förvärvats i de teoretiska sessionerna i workshops och praktiska besök på företag inom sektorn, närvaro vid MBMFW-modevisningar, etc.
Studenter som tar magisterexamen och klarar de fastställda kraven kommer att få magisterexamen i modeföretagsledning, utfärdad gemensamt av Madrids officiella handel och industri och Rey Juan Carlos University. Denna examen har karaktären av Private Teaching oatthe Rey Juan Carlos University.
mål
Masters kommer att ha följande huvudmål:
- Ge deltagaren de kunskaper och tekniker, verktyg och färdigheter som krävs för att utföra ledningsuppgifter med professionell kompetens inom modesektorn.
- Tillhandahålla användbara verktyg i modebranschens dagliga liv, vilket hjälper till att förbättra teamledning, utveckling av ledarskapsförmåga, förvärv av nya försäljningstekniker, ekonomisk-finansiell kunskap, strategisk ledning, marknadsföring, kreativitet, innovation , hållbarhet, produktion och logistik.
- Ta reda på om branschtrender, de olika befintliga affärsmodellerna och affärsnyheter inom branschen.
- Genomför en djupgående studie av modemarknadens situation, för att ge deltagaren en global socioekonomisk vision som underlättar analysen av de olika särdragen i den sektoriella miljön.
- Känna till och praktisera de juridiska, administrativa, finansiella och skattemässiga förfarandena som krävs för ledningen av ett modeföretag.
- Att kunna utveckla en affärsplan för ett modeföretag.
Antagningar
Läroplan
Mode industri
Innehåll relaterat till modes historia, sociologi och Coolhunting, samt specifikt innehåll i sektorerna och modeindustrin. (6 ECTS)
Strategisk ledning av modeföretag
Innehåll relaterat till innovation inom modebranschen och till ledning och ledning av modeföretag. (6 ECTS)
Produktion, logistik och hållbarhet för modeföretag
Innehåll relaterat till modeföretagens produktion och logistik, branschens problem när det gäller utbud, produktion, internationell handel, logistik och vikten av CSR och hållbarhet för modeföretag, nya material, cirkulära affärsmodeller etc. (6 hp)
Marknadsavdelning för modeföretag
Specifikt marknadsföringsinnehåll för modeföretag, samt betydelsen av sociala medier i modebranschen. (6 ECTS)
Finansiell och skattemässig förvaltning av modeföretag
Innehåll relaterat till företagsfinansiering, samt finansiella marknader och instrument och företagsbeskattningsinnehåll. (6 ECTS)
Ledningsförmåga och teamledning
Innehåll relaterat till ledarskap, ledningsförmåga och teamledning (6 ECTS)
modeföretagande
Kunskap relaterade till modeföretags entreprenörskap såsom generering av Idéer för att skapa modeföretag, framgångshistorier om modeföretagande, juridiska frågor etc. (6 ECTS)
Affärsplan för modeföretag
Specifik kunskap om att skapa företag är förkroppsligad i utarbetandet av en affärsplan för modeföretag. (6 ECTS)
Final Master's Project
Utveckling och försvar av magisteruppsatsen. (1 2 ECTS)
Master of Permanent Training in Management of Fashion Companies som erbjuds av handelskammaren i Madrid kräver vanligtvis att du slutför 60 poäng för att uppfylla programmets krav.
Programresultat
Allmänna kompetenser
- CG01. Förmåga att analysera och söka information från olika källor.
- CG02. Förmåga att integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar baserade på information som inkluderar reflektioner över det sociala och etiska ansvaret kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
- CG03. Förmåga att hantera information som gör att du kan anpassa dig till olika ekonomiska och sociala miljöer.
- CG04. Kritisk och självkritisk förmåga att kunna presentera en professionell position som anpassar sig till de aktuella föränderliga miljöerna.
- CG05. Förmåga att analysera och syntetisera information.
- CG06. Muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga för att förmedla idéer och beslut med professionalism och noggrannhet till både specialiserade och icke-specialiserade publiker.
- CG07. Autonom inlärningskapacitet som gör att de kan uppdatera sig inför nya utmaningar.
Specifika kompetenser:
- CE01. Genomför de nödvändiga stegen för att bilda och starta ett modeföretag, planera och hantera erhållandet av de nödvändiga finansiella resurserna som söker företagets ekonomiska och finansiella lönsamhet.
- CE02. Förmåga att förutse de olika möjligheter som kan presenteras för modeföretaget och välja det bästa alternativet
- CE03. Identifiera och utvärdera de element som skapar värde för företaget inom modebranschen
- CE04. Skaffa de etiska värderingar som är nödvändiga för att utföra professionell verksamhet inom modesektorn.
- CE05. Känna till de beteendemönster som avgör företagens sociala ansvar och vikten av hållbarhet i modeföretag
- CE06. Känna till det rättsliga ramverket som reglerar modeföretagens ekonomisk-finansiella verksamhet
- CE07. Tillämpa kunskap om marknadsföring i modeföretag och fatta operativa beslut relaterade till var och en av delarna av marknadsföringsmixen och implementeringen
- CE08. Identifiering av ny affärsutveckling för att framgångsrikt möta den föränderliga miljön
- CE09. Känna till den affärsstrategi som bäst passar en specifik situation
- CE10. Känna till instrument och kriterier för val av marknader, planering och utveckling av modeprodukter
- CE11. Förmåga att göra kort- och långsiktiga affärsprognoser.