Digital Marketing Management MSc
London, Storbritannien
VARAKTIGHET
1 Years
SPRÅK
Engelsk
TEMPO
Heltid
ANSÖKNINGSTIDEN
15 Nov 2024
TIDIGASTE STARTDATUM
Jan 2025
STUDIEAVGIFTER
GBP 19 000 / per year *
STUDIEFORMAT
På Campus
* £16 500 – hem £17 000 – Internationellt
Öppna dagar på <span translate="no">University of Westminster</span>
Öppen dag för grundutbildning 19 oktober 2024/ Öppen kväll för forskarutbildning 2 oktober 2024
Introduktion
Marknadsföringsvärlden har förändrats av digital teknik, vilket gör det enklare och billigare att rikta in sig på kunder och spåra köpbeteende online.Arbetsgivare behöver akademiker som är redo att arbeta med dataanalys, marknadsföringsautomatisering, användarupplevelse och innehållsskapande, några av nyckelfärdigheterna du kommer att lära dig i Digital Marketing Management MSc.
Oavsett om du redan är en marknadsförare som vill specialisera dig inom detta snabbt föränderliga område eller kanske har tagit examen i en annan disciplin och nu vill byta karriär, utforskar denna spännande kurs teorin, färdigheterna och egenskaperna för att förbereda dig för en karriär inom digital marknadsföringshantering .
En digital marknadsföringsbootcamp under introduktion hjälper alla att komma igång med nyckelmedia, marknadsföringsverktyg och framväxande trender inom områden som innehållsmarknadsföring, maskininlärning och AI, innan du studerar den digitala konsumentens psykologi, utforskar kundresor och upplevelser och tar störande innovativa tillvägagångssätt.
Senare kommer du att lära dig hur du spårar kampanjer genom analyser, utvecklar flerkanalig marknadskommunikation och skapar digitala strategier med fördelen av praktisk erfarenhet i vårt toppmoderna digitala marknadsföringslabb, Switch 23, som innehåller samma Adobe Creative Cloud-applikationer som används i toppbyråer.
Du har också möjlighet att ytterligare förbättra din anställningsbarhet genom att studera en valfri tvådagars kortkurs för att förbereda dig för att sitta och klara den första nivån av professionell Scrum Master-certifiering.Du kommer att introduceras till Scrum, ett av de ledande ramverken för agila projektledning, i modulen Webbdesign och analys.Den används i stor utsträckning av organisationer över hela världen och kan stödja iterativ utveckling och leverans av webbplatser och andra digitala applikationer.
De bästa anledningarna att studera hos oss
Starka branschlänkar ger branschledda aktiviteter som gästföreläsningar och livekalender med företag och marknadsföringsbyråer
Öva på samma Adobe Creative Cloud-applikationer som används i toppbyråer i vårt dedikerade digitala marknadsföringslabb, Switch 23
Fokusera på praktikbaserad bedömning med det flexibla slutprojektet av en avhandling eller konsultrapport som spelar in på dina styrkor och intressen
Valfri placering för att få värdefull arbetslivserfarenhet.Till exempel arbetade en tidigare marknadsföringsstudent sex månader som podcastassistent för Mail Online, medan en annan arbetade på IBM
Hör av experter och mingla med marknadsföringsstudenter genom att gå med i det studentdrivna Westminster Marketing Society eller få erfarenhet av de studentdrivna Westminster Business Consultants (WBC)
Varför studera den här kursen?
- Global stadsläge
Baserat på vårt Marylebone Campus i centrala London, kommer du att njuta av fördelarna med att studera i en stor global stad. - Bygg förbindelser
Få kontakt med kamrater, marknadsförare och framtida arbetsgivare genom våra länkar till CIM och IDM. - Var en förändringsmakare
Bli en ansvarsfull företagsledare som ger positiv, etisk och inkluderande förändring.
Professionell ackreditering
Digital Marketing Management MSc är ackrediterad av Chartered Institute of Marketing (CIM) med en Graduate Gateway-programstatus.Efter examen kommer du att vara befriad från nivå 4-modulen "Applied Marketing and Planning Campaign" mot CIM Level 4 Certificate in Professional Marketing / Professional Digital Marketing-kvalifikationen och från nivå 6-modulen "Marketing & Digital Strategy" mot CIM-nivån 6 Diploma i professionell marknadsföring.
Kursen är även ackrediterad av Institute of Data and Marketing (IDM).
Galleri
Karriärmöjligheter
Digital marknadsföring håller snabbt på att bli en av de viktigaste färdigheterna som efterfrågas av arbetsgivare eftersom möjligheter till anpassning och personalisering ger nya möjligheter för företag att erbjuda större värde till kunderna.
Vår kurs förbereder dig för att skapa och genomföra en digital marknadsföringsstrategi. Under din studietid, liksom på arbetsplatsen, kommer du att identifiera affärsmöjligheter och kundbehov med hjälp av sociala medier, webbplatser, e-post och innehåll.
Detta hjälper dig att sticka ut när du söker jobb inom digital marknadskommunikation, analys, e-handel och innehållsmarknadsföring, internt eller på byråer. Du kan välja att specialisera dig inom områden som Pay-Per-Click (PPC) eller Sökmotoroptimering (SEO) eller fortsätta med professionell utveckling med CIM.
Universitetets Careers and Employability Service har byggt upp ett nätverk av över 3 000 arbetsgivare runt om i världen, vilket hjälper alla våra studenter att utforska och få kontakt med spännande möjligheter och karriärer.
- Gör dig redo för jobbet
En kurs utformad i samråd med branschen, förbereder dig att ta ledningen inom digital marknadsföringsstrategi. - Utveckla ditt CQ
Utveckla din kulturella intelligens genom att studera tillsammans med studenter från över 100 olika länder. - Förbättra dina beslutsförmåga
Lär dig att tänka kritiskt och fatta evidensbaserade beslut med hjälp av solida marknadsföringsmått och analyser.
Branschlänkar
Många av personalen som för närvarande undervisar på den här kursen har lång yrkeserfarenhet inom en rad olika branscher, och många har kopplingar till branschen genom konsult- och utbildningsarbete.
Genom vår Alumni Voices-serie kommer du också att höra från tidigare forskarstuderande i marknadsföring som kommer att dela erfarenheter, inklusive de som arbetar för globala mediegrupper eller har etablerat sina egna marknadsföringskonsulter.
Arbetsroller
Kursen förbereder dig för en mängd olika roller i näringslivet.
- Content marketing chef
- Digital marketing account manager
- Digital marknadsföringsanalytiker
- Kampanjledare för digital marknadsföring
- Digital marknadschef
- Digital producent
- Display-reklamchef
- E-handelsmarknadsföringsspecialist
- Betala-per-klick-analytiker
- Programmatisk chef
- Sökmotoroptimeringschef
- Specialist på sociala medier
Westminster Employability Award
Arbetsgivare värdesätter akademiker som har investerat i sin personliga och professionella utveckling – och vårt Westminster Employability Award ger dig chansen att formellt dokumentera och demonstrera dessa aktiviteter och prestationer.
Priset är flexibelt och kan genomföras på din egen tid, bestående av en uppsättning kärnaktiviteter och valfria fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan inkludera att skaffa erfarenhet genom ett deltidsjobb eller en praktikplats, att anmäla sig till ett universitetsdrivet system – som mentorskap eller undervisning i en skola – eller genomföra onlineövningar.
Antagningar
Läroplan
Den här kursen syftar till att förbereda dig för att specialisera dig på att planera och tillämpa digitala marknadsföringsstrategier och lösningar, kombinera användarcentrerad, kreativ, media- och marknadskommunikation med strategisk marknadsföring, analys och ledning. Ett digitalt bootcamp kickstartar kursen under en introduktionsvecka, och hjälper dig att lära känna dina medstudenter och förstå vilken roll det digitala spelar i samtida marknadsföring. Kursen har också sina egna mediekanaler för vilka du kommer att skapa innehåll både individuellt och tillsammans (annonser i sociala medier, målsidor på webbplatser, appar, bloggar och design av användarupplevelser) för att nå och engagera publik som en del av ditt lärande och bedömning.
Vi introducerar först aspekter av konsumentpsykologi i samband med större konsumentval, teknikens föränderliga ansikte och globalisering. Vi fortsätter att fokusera på konsumenternas digitala beteende och hur organisationer använder digitalt i disruptiv innovation för att förutse och möta deras behov.
Du sätter i praktiken tekniker och teorier i relation till nya tillvägagångssätt för förvärv, konvertering, användarupplevelse, kampanjplanering, multi-channel marketing och mätning. Du kommer att bygga och testa prototypwebbplatser för att förstå hur man mäter prestanda och vilka taktiker som driver trafik och engagemang.
Slutprojektet spelar på dina styrkor, erfarenheter och intressen: en avhandling eller konsultrapport för ett företag som identifierats av oss eller dig, här i Storbritannien eller utomlands. Kreativt eller analytiskt, du kan skapa en video eller digital kampanj, till exempel, eller studera en webbplats för att förstå olika användargrupper eller landsspecifikt innehåll.
Följande moduler är vägledande för vad du kommer att studera i den här kursen.
Kärnmoduler
- Digital kundupplevelse
- Konsumentpsykologi och forskning
- Digital marknadsföring och innovation
- Marknadskommunikation med flera plattformar
- Digital marknadsföringsstrategi
- Webbdesign och analys
- Sociala medier och innehållsmarknadsföring
- Sista stora projekt
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Universitetet är dedikerat till att stödja ambitiösa och enastående studenter och vi erbjuder en rad stipendier till behöriga studenter, som täcker hela eller en del av dina studieavgifter.