Keystone logo

103 Marknadsförningsledning programs found

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsförningsledning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (103)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    103 Marknadsförningsledning programs found

    Master Program i Studier i marknadsföring Marknadsföring Marknadsförningsledning

    Många studenter vill förbättra sin ledarförmåga och förfina sin marknadsföring färdigheter för att slutligen göra sig stå ut i sitt område. Med en magisterexamen i marknadsföring, kommer eleverna att vara beredda att lyckas i den starkt konkurrensutsatta marknadsföring industrin.

    Innan du ansöker om det här programmet, många studenter frågar, "Vad är en Master i Marketing Management?" Genom att driva denna grad, är studenter introduceras till populära marknadsföringsmetoder och lärde sig att utföra och främja effektiva marknadsföringsstrategier. Studenterna kommer också sannolikt lära sig att anpassa sig till snabbt föränderliga teknik, bygga kundlojalitet och tillfredsställelse, och underlätta kommunikationen mellan kunden och de som de arbetar med på deras marknadsföring team.

    Det finns många fördelar med att få högre utbildning inom marknadsföring.Till exempel genom att erhålla en magisterexamen i marknadsföring, eleverna kommer att lära sig att inte bara överstiga en chefsposition, men också hur man snabbt flytta upp inom sitt företag. Dessutom kan studenter med denna grad också att kunna hitta ett jobb inom sitt område lättare än andra.

    Hur mycket det kostar att förvärva denna typ av examen beror på en mängd olika faktorer. Till exempel hur mycket en student betalar för denna grad kan baseras på var de går i skolan och vad särskilt institution han eller hon väljer att delta.

    De som deltar i detta program kan räkna med att få möjlighet att arbeta i ett antal positioner.Efter att ha fått denna grad, kan utexaminerade fortsätta att arbeta som butiksansvarig, produkt eller varumärkeschef, marknadschef i en business to business läge, internet marknadschef, kampanjer chef, marknadsundersökningar analytiker, direkt marknadschef, eller något annat läge som kräver en avancerad kunskap om både marknadsföring och management.

    Studenter som vill delta i ett mastersprogram för marknadsföring ledningen har möjlighet att välja från ett brett urval av olika universitet. För att komma igång med ansökningsprocessen, söka efter program nedan och kontakt direkt upptagande kontor i skolan som du väljer genom att fylla i täten formen.