IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

En stad på den ständiga jakt efter något nytt.

Rio de Janeiro har alltid varit en sammanfattning av allt som är Brasilien.

Det är den punkt där kulturella skillnader konvergerar och teater där alla landets ledande kulturella rörelser och händelser skede sina debuter.

Rio är hem till samba och bossa nova, till Brasilien modern arkitektur och samtida konst, konkret poesi och neo-realistiska "Cinema Novo" rörelse.

Staden rika plast kreativitet, uppfinningsförmåga, fascinerande färgscheman och "åter uppfann" material är ett verkligt tecken på Brasilien flera identiteter.

Detta är en spontan och icke-akademisk form av design i praktiken en sorts crossdiscipline där mode, grafisk och produktdesign möts på jakt efter en vidareutveckling av former och erfarenheter.

Inom gränserna för Rio Genius Loci, kommer IED fokusera sina utbildningsprogram för att ta in inte bara design, mode, kommunikation och bildkonst, men också de innovativa principerna för hållbar arkitektur och strategisk och tjänstedesign.

Denna skola erbjuder program i:
  • Portuguese (Brazil)

Se skolans Masterprogram » Se Summer courses » Se Kurser »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Examen I Digitala Projekt

Campusstudier Deltid 400 öppettider March 2018 Brasilien Rio de Janeiro

Han tog examen i digital Project syftar till att uppmuntra eleverna att utveckla projekt för digitala medier, inklusive dess begränsningar och möjligheter. [+]

Detta program är på portugisiska visade Han tog examen i Digitala projekt Det syftar till att ge förmåga att utveckla projekt för digital media, inklusive dess begränsningar och möjligheter. 2. Panel av digitala projekt Home: Mars Lektioner: Måndag och onsdag - 19.30 till 22h30 Timmar: 400 timmar Portugisiska Språk Beskrivning och mål: Han tog examen i digital Project syftar till att uppmuntra eleverna att utveckla projekt för digitala medier, inklusive dess begränsningar och möjligheter. Under kursen utvecklar studenten en serie övningar och projekt som sätter dig i kontakt med idéer, metoder och verktyg som främjar innovativa och kreativa resultat. Grounded i praktiken och samarbete som det främsta medlet för att förstå begrepp och absorptionen av innehåll syftar detta examen för att göra det möjligt för eleven att delta i multidisciplinära team för att utveckla komplexa projekt. Målgrupp: Yrkesverksamma från områdena konstruktion, informationsteknik och andra intressenter i utformningen och utvecklingsprojekt för digitala medier, t.ex. webbplatser, applikationer, spel, interaktiva utställningar. Kurs ämnen: - Design; - Programmering; - Design metoder; - bildkonst; - Data visualisering; - Infographics; - Kreativitet och innovation. * IED Rio förbehåller sig rätten att skjuta upp kursen om de inte får en beslutför. Samordnare: Peter Segreto Peter Segreto är chef för kaos! Video & Design studio som utvecklar grafik och digitala projekt för kulturella och företagsmarknaden. Examen i arkitektur från FAU-UFRJ och master design från PUC-RJ, där han utvecklade avhandlingen "Microcinema - effekterna av ny digital teknik för audiovisuell produktion," undervisar om digitala medier och har deltagit i föreläsningar... [-]

Examen I Marknadsföring Och Modekommunikation

Campusstudier Deltid 400 öppettider March 2018 Brasilien Rio de Janeiro

Kursen Forskarutbildning i marknadsföring och kommunikation IED Mode Rio mode yrkesverksamma som kan skapa och genomföra kommunikationsstrategier och marknadsföring från synen på möjligheterna att kombinera identitet varumärkena i dagens marknadsföringssammanhang. [+]

Detta program är på portugisiska visade Skapa och genomföra kommunikationsstrategier och marknadsföring från synen på möjligheterna att kombinera identitet varumärkena i dagens marknadsföringssammanhang. 3rd Panelen och Mkt Med Mode Home: Mars Klasser: tisdag och torsdag - 19.30 till 22h30 Timmar: 400 timmar Portugisiska Språk Beskrivning och mål: Kursen Forskarutbildning i marknadsföring och kommunikation IED Mode Rio Professionellt sätt kunna skapa och genomföra kommunikations- och marknadsföringsstrategier från uppfattningen om möjligheter att kombinera identitet varumärkena i dagens marknadsföringssammanhang. Med betoning på den brasilianska scenen vid dess samverkan med inhemska och utländska marknader och utnyttjande av segment - från produktion till konsumtion erfarenhet - kursen erbjuder kurser som är inriktade på strategier för kommunikation och marknadsföring, modekedjan, beteende, innovation, detaljhandel, branding och kreativ ekonomi, även med workshops som utförs av proffs. Målgrupp: Designers från alla områden, personal med utbildning och en examen i mode, textil, reklam, kommunikation, journalistik, marknadsföring och närliggande områden samt personer med erfarenhet inom modebranschen. Kurs ämnen: Kulturell: Mode system, gränssnitt samtida mode, beteende och innovation, trender och nya scenarier, kreativ ekonomi och entreprenörskap; Kedja och Fashion Market; Processer och varumärkeshantering. Teknik: Brand Management; Fashion Marketing Plan; Strategic Marketing; Ekonomi; Registrering Marks and Intellectual Property; Integrerad kommunikation; Kommunikationsplan; Mode Kommunikation. Projetual: Planeringsprojekt marknadsföring och kommunikation. Slut projekt skapas i modeområdet för marknadsföring och kommunikation utforska olika språk, innehåll och teknik. * IED Rio förbehåller sig rätten att skjuta upp kursen om du inte får en beslutför. Samordning: Glaucia Centeno Glaucia Centeno är en journalist med utbildning inom mode. Master i... [-]

Videoklipp

Cassino da Urca

Kontakt

IED Rio - Istituto Europeo di Design

Adress, rad 1 Av. João Luis Alves, 13 22291-090
Rio de Janeiro, Brasilien
Hemsida http://www.iedrio.com.br/
Telefonnummer +55 21 3683-3786