Escuela de Negocios, Universidad Adolfo Ibáñez

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Handelshögskolan vid Adolfo Ibáñez University grundades 1953 i staden Valparaíso och med över 65 års erfarenhet har den blivit en av de mest prestigefyllda handelshögskolorna i Chile och Latinamerika, och blir en med hänvisning till regional och global nivå.

Det är den enda chilenska handelshögskolan som har en tredubbel krona av internationell ackreditering (AACSB, EQUIS och AMBA), som placerar den inom den valda gruppen av 1% av världens bästa handelshögskolor.

Dess internationella erkännande stöds också av positioneringen av sina program på framträdande platser av global ranking, bland annat América Economía, Innovation Management, Financial Times och QS ranking.

För närvarande har Business School kontor i städerna Valparaíso (Chile), Santiago (Chile) och verksamheter i Lima (Peru) och Miami (USA).

UAI Business School kännetecknas av en pedagogisk modell baserad på Liberal Arts, som syftar till att utbilda studenter med kritiskt tänkande, som kan generera positiv inverkan och vara agenter för förändring inom sina organisationer, integrera teoretisk kunskap med praktiska erfarenheter i deras träning och ett starkt etiskt engagemang.

Bland de strategiska pelarna framträder skapandet av kunskap, hållbarhet, innovation, entreprenörskap, akademiskt ledarskap och globalisering. För närvarande har Business School mer än 5000 studenter, både i förskolan och forskarutbildning, och ett nätverk på mer än 13.000 kandidater som arbetar i 40 länder.

Den har en akademisk kropp på 92 heltidsprofessorer, varav 30% är utlänningar från länder som Argentina, Brasilien, Kina, Costa Rica, El Salvador, Spanien, Frankrike, Mexiko, Peru, Uruguay, USA, Venezuela . Dess lärare har doktorer i världens huvuduniversiteter, bland annat Harvard, MIT, Princeton, Cambridge, Oxford, Kalifornien i Berkeley, UCLA, NYU, Chicago, Columbia, Maryland, Michigan, Boston, Georgia Tech, Texas i Austin , Carnegie Mellon, bland andra. 48% av fakulteten kommer från topp 100 universitet, enligt QS-rankningen.

"Vår Business School har åtagit oss att vara en världsklass institution, som härrör från våra lärandekompetenser, erfarenhet i näringslivet och kunskapen från vår forskning, för att utveckla innovativa ledare som inspirerar och omvandlar dess organisationer och samhälle som helhet, är Business School en modell för etiskt beteende, kritiskt tänkande och effektiv kommunikation. "

utsikt

Business School of Adolfo Ibáñez University fokuserar på:

  • Bli en global företagsskola genom att utveckla sitt utbildningsprojekt, bygga och upprätthålla integrering av strategiska allianser inom forskning och undervisning på internationell nivå.
  • Stärka avancerad forskning inom affärsområden, locka en världsklass fakultet och skapa en forskningsmiljö som underlättar och främjar tvärvetenskaplig forskning.
  • Bidra till utveckling och genomförande av studieplaner som hjälper eleverna att nå sin maximala potential, vilket gör skillnad på marknaden.
  • Fördela skolans intellektuella bidrag genom expansionen av ledarskapsutbildning och förlängningsverksamhet för att påverka och påverka branschen.
  • Utveckla och utnyttja kommunikationsnätverket som skolan måste förbättra sitt deltagande och koppla samman med företagsledare och beslutsfattare.114551_25.jpg

Utbildningsmodell

I linje med utbildningsmodellen för Adolfo Ibáñez University, innehåller UAI Business School ett Liberal Arts-program inspirerat av världens bästa universitet. Denna modell syftar till att uppmuntra studenter att reflektera över de vanligaste frågorna om mänskligheten och livet tillsammans, vilket gör det möjligt att inte bara träna i ett yrke utan att utveckla ett mer sofistikerat, kritiskt och tvärvetenskapligt tänkande.

Ovanstående är översatt till Core Curriculum, en uppsättning med 8 kurser inspirerade av 100-års erfarenhet av Columbia University där studenter läser, analyserar och diskuterar klassiska texter av filosofi, politik, litteratur och vetenskap.

När det gäller handelshögskolan söker alla företagens program i synnerhet genom de olika kurrikulära maskorna att de bidrar till bildandet av följande färdigheter:

  • Ledarskap.
  • Kritiskt tänkande
  • Effektiv kommunikation
  • Etiskt beteende

I det specifika fallet för yrkeskarriären bygger den sin inlärning på två pelare, vilket övergår till akademisk excellens och metoder som uppmuntrar "Learning by Doing", tar eleverna närmare affärsverksamheten tidigt och tar dem bortom det rena förvärvet av kunskap, vilket gör det möjligt för dem att komma in i affärsverksamheten med fördel.

Således fokuserar undervisningsmetoden på studenten, förändrar lärarens paradigm som överför kunskap till en där eleverna är chefer för sitt eget lärande.

Det är av den anledningen att den pedagogiska modellen innehåller metoden för workshops där projekt utförs som möjliggör interaktion med den verkliga verksamheten. Dessutom kombineras allmän utbildning med två alternativ av examen: Företagsekonomi och ekonomi, och ett masterprogram i slutet av karriären.

Integreringen av dessa element gör det möjligt för tränare att kunna anpassa sig och bli framgångsrika i en alltmer dynamisk miljö. På detta sätt är de kommersiella ingenjörerna på Adolfo Ibáñez University "utbildade för att lösa problem som inte existerar än".114552_CAMPUSDESDEARRIBA.jpg

Platser

Santiago

Address
Diagonal las Torres 2700
Santiago, Santiago Metropolitan Region, Chile

Viña del Mar

Address
Av. Padre Hurtado 750
Viña del Mar, Valparaiso-regionen, Chile

Las Condes

Address
Av. Presidente Errázuriz 3485
Las Condes, Santiago Metropolitan Region, Chile

Ackrediteringar