IEDE Business School Chile

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Välkommen till IEDE Business School, Handelshögskolan vid Europeiska universitetet i Madrid, referenten i Graduate Business, internationell, i Chile.

Vår Business School, med spanskt ursprung (1991) och i Chile sedan 1995, upptar Ranking privilegierade positioner i lokal och internationell nivå, som kännetecknas av deras utmärkta utbildnings- och utvecklingsprogram inom affärsvärlden.

Våra 7.000 akademiker har förvärvats i våra klassrum, färdigheter såsom lagarbete och behärskning av inter, ger dem möjlighet att fungera i dagens globaliserade värld med framgång.

Vi är en oberoende och pragmatisk institution, i enlighet med gällande krav näringslivet. Att ha tydliga marknadskrav, uppmuntrar IEDE Business School studenter och samhället, skapa nätverk och internationella relationer.

Våra studenter njuta av internationella samarbeten med välrenommerade universitet som University of Lleida, Shanghai Jiao Tong University, University of California Irvine, Regent University (London) och Sao Paulo Business School (Brasilien), förutom att ta emot regelbundna, Läkare besöker Califoria Riverside University och Westminster University (London), plus Europeiska universitetet i Madrid.

40% av våra lärare har akademisk doktorsexamen eller Ph.D, representerande åtta olika nationaliteter.

IEDE Business School har över 150 företagsavtal i Chile, med de företag som är beroende av vår skola för att utbilda sina chefer och chefer.

Våra internationella STAMP

I en globaliserad och konkurrensutsatt som vi lever i dag, är IEDE Business School starkt engagerad i att tillgodose behoven hos alla yrkesverksamma i ett internationellt perspektiv, som söker utveckling och / eller förbättringar av sina kunskaper, som i sin chefskompetens för praktisk tillämpning av vardagen.

Det är därför som IEDE Business School har specialiserat sig på tränings forskarutbildning och fortbildning för blivande tjänstgöra i ledarskap och ledningspositioner; ger våra studenter en internationell och mångkulturell erfarenhet, enligt internationella kvalitetsstandarder.

Detta åtagande i sin tur stöds av lärare av olika nationaliteter och studenterna själva, som bygger på konstruktiva diskussioner utbyter sina professionella erfarenheter, samt möjlighet att träffa kulturer av länder med internationella vistelser som vi gör tillgängliga för alla hans elever, gratis föreläsningar för uppdatering innehåll och exklusiva evenemang som vill hålla sig uppdaterad sina studenter.

Huvudsyftet med IEDE Business School är alltså att se till att deras studenter uppfyller deras förväntningar och nå sina karriärmål.

Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk

Se skolans Masterprogram » Se MBA » Se PhD » Se EMBA:er » Se MBA:er »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magisterexamen I Företagsekonomi Och Marknadsföring

Campus eller Online-studier Heltid 18 månader February 2018 Chile Providencia

Idag, mer än någonsin, företag konkurrerar med hjälp förmåga och talang av dem som arbetar i dem. Dessutom har det funnits behov av livslångt lärande, som finner sitt ursprung i frekvens, djup och komplexitet av de förändringar som påverkar organisationer och den miljö i vilken de verkar. [+]

ÖVERSIKT Idag, mer än någonsin, företag konkurrerar med hjälp förmåga och talang av dem som arbetar i dem. Dessutom har det funnits behov av livslångt lärande, som finner sitt ursprung i frekvens, djup och komplexitet av de förändringar som påverkar organisationer och den miljö i vilken de verkar. MÅL Den roll som chef för kommersiell och marknadsföring har tagit en ledande roll i moderna företag. Eftersom marknaderna är allt mer konkurrensutsatt, komplex och föränderlig, kräver denna professionell förberedelse och ständiga förbättringar inom områden som strategisk planering, strategisk marknadsföring, konsumentbeteende och strategisk säljledning, bland annat. Mästaren i Business Management och marknadsföring, e-lärande, syftar IEDE Business School program som studenterna får, stärka och utveckla kompetens och ledarkompetens för ljud beslutsfattande inom affärs- och marknadsföringsstrategier, för fasta färdigheter att fungera framgångsrikt i detta område. PROFIL TITULADO The Graduate Professional Master i Business Management och marknadsföring uppnått en nivå av kunskaper, färdigheter och kompetenser i området, vilket gör att du kan: Identifiera konsumentsegment och identifiera nya affärsmöjligheter. Maste de kommersiella och marknadsföringsstrategier i bolaget, med en gedigen kunskap om kvantitativa och kvalitativa verktyg. Designa och genomföra en strategisk planering av marknadsföring och kommunikation för att framgångsrikt konkurrera i inhemska och internationella marknader. Definiera de strategiska och taktiska kriterier som bör prägla säljteamet för att stärka deras motivation och engagemang för att uppfylla affärsmålen i samband med affärsvärldens verklighet. Håll positioner i allmän förvaltning eller verkställande ledning inom marknadsföring, företag eller organisationer av offentlig och / eller privat. VIKTIGA EGENSKAPER Spanska titel genom UEM Inkluderar... [-]

Master I Financial Management

Campus eller Online-studier Heltid 18 månader February 2018 Chile Providencia

Idag, mer än någonsin, företag konkurrerar med hjälp förmåga och talang av dem som arbetar i dem. Dessutom har det funnits behov av livslångt lärande, som finner sitt ursprung i frekvens, djup och komplexitet av de förändringar som påverkar organisationer och den miljö i vilken de verkar. [+]

ÖVERSIKT Idag, mer än någonsin, företag konkurrerar med hjälp förmåga och talang av dem som arbetar i dem. Dessutom har det funnits behov av livslångt lärande, som finner sitt ursprung i frekvens, djup och komplexitet av de förändringar som påverkar organisationer och den miljö i vilken de verkar. I detta sammanhang IEDE Business School lärde magisterprogram inom specialitet e-lärande, som syftar till att chefer för privata och statliga företag, med hjälp av en virtuell plattform (Aula V-Class), där studenterna har tillgång till olika läromedel. Kombinationen av självstudier, studenter, media och undervisningsstrategier, ge deltagarna möjlighet att utveckla kunskaper och färdigheter inom området. Programmet kompletterar utbildning av yrkesverksamma att utveckla en modulär läroplan och utveckla en Master Project End praktiskt. MÅL Den finansiella executive har en relevant roll i företaget idag, på grund av komplexiteten i de instrument och finansiella verksamhet och beteende börserna; och också för att de nödvändigtvis måste se framåt och planera, planera tillväxten av organisationen. Därför krävs i denna professionella förberedelser och en permanent förbättring inom områden som finansiell analys, investeringspolitik, finansieringspolitik, investeringar portföljförvaltning, projektutvärdering och värdering av företag, bland andra. Masterprogrammet i Financial Management, e-learning, IEDE Business School syftar till att studenterna får, stärka och utveckla kompetens och ledarkompetens för ljud beslutsfattande inom det finansiella området, för en gedigen kunskap för att fungera framgångsrikt i detta område. Programmet är chefer och Business Excellence och främjar utbyte av erfarenheter mellan studenter och akademiker, i syfte att förbättra inlärningsprocessen. PROFIL TITULADO The Graduate Professional Master i Financial Management kommer... [-]