Center for Research and Interdisciplinary (CRI)

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Centrum för forskning och Interdisciplinarity (Centre de Recherches Interdisciplinaires - CRI) i Paris grundades 2005 som en gemytlig plats vid korsningen av biovetenskap och exakta, natur-, kognitiva och samhällsvetenskap.

Idag, CRI erbjuder tre utbildningsprogram integrerade i Bettencourt läroplanen: ett grundutbildningen (Licence Gränser du Vivant, FDV, Paris-Descartes University), ett mastersprogram (tvärvetenskaplig syn på biovetenskap, AIV Mästare, Paris-Descartes universitet, Paris -Diderot University), och en forskarutbildning (Frontiers of Life, Ecole doctorale 474 Frontières du Vivant, FDV).

CRI hängivna anläggningar värd gästprofessorer, en rad olika kurser, och många studentklubbar.

CRI: s huvudsakliga uppgift är att främja nya utbildningsmetoder och strategier för att ge de studerande att ta initiativ och utveckla sina egna forskningsprojekt. Mentorer, forskningsinstitutioner, privata företag och stiftelser, såsom Bettencourt Foundation, ger stöd till student skapade forskningsprojekt och aktiviteter.

De ovannämnda verksamhet sträcker sig från den första franska syntetisk biologi lag (iGEM Paris Bettencourt, för MIT-sponsrade iGEM (internationella genetiskt modifierade maskin) konkurrens) till Paris-Montagne Vetenskapsfestivalen, och Science Académie, ett uppsökande program som låter gymnasieskolor studenter från missgynnade stadsdelar för att upptäcka sin kreativitet inom vetenskapen.

CRI är också värd laboratoriefaciliteter i U1001 enheten av den franska National Institute of Health & Medical Research (INSERM) i Paris-Descartes University Medical School.

Under 2012 och 2013 har CRI verksamhet utökas med följande nya projekt:

Det nya institutet för lärande genom forskning (Institut Innovant de Formation par la Recherche - IIFR Paris Descartes / PRES Sorbonne Paris Cité) invigdes i mars 2012 av Internationella vetenskapliga kommitté National innovativa program Training (IDEFI) av det franska ministeriet för forskning . Den IIFR anordnar olika workshops, doktorandkurser, ett verkställande programmet och det kommer att lansera en ny masterprogrammet i september 2014. I september 2013 var den IIFR verksamhet tilldelas en Unesco-professur för "Learning vetenskap". The Citizen Cyberlab europeiska konsortiet (medborgare vetenskap) inleddes i september 2012 med medel från EU: s ramprogram 7th. Kunskaps äventyr för barn / Savanturiers: dessa vetenskapliga workshops i parisiska grundskolor (barn 9-10 år) inleddes i september 2013 i samarbete med staden Paris. I juli 2013 var CRI också valts ut av staden Paris för att utforma och utveckla en innovativ MOOC (Massive Online Open kurser) som kommer att lansera sina första projekt 2014.

Den snabba tillväxten av CRI ledde 2013 till en husrannsakan i nya anläggningar för att välkomna alla nya medlemmar i CRI laget: en del av laget (torr lab) flyttat till en ny byggnad som ligger på 8-10 rue Karl V i Paris 4e , medan U1001 Inserm lab laget och våta labbverksamheten kvar i medicinska fakulteten i Paris 14e - Port Royal.

CRI cofounders, François Taddei och Ariel LindnerHar producerat många publikationer i allmänt intresse vetenskapliga tidskrifter, och deras forsknings strävanden har erkänts av flera utmärkelser.

François Taddei är medlem i olika arbetsgrupper om framtiden för forskning och utbildning (Frankrike 2025, OECD: s rapport, etc.), och han har varit nominerad vid franska Högsta rådet för utbildning under 2012.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se skolans Masterprogram » Se PhD » Se Kandidatprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Aire Edtech Magisterutbildning

Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Frankrike Paris

Syftet med detta masterprogrammet är att utbilda framtida lärare, forskare och entreprenörer, för att ge en förståelse för de digitala omvandlingar som händer i utbildning och hjälpa dem utforma relevanta och utmanande projekt. [+]

Vidta åtgärder för att främja utbildning

Syftet med detta masterprogrammet är att utbilda framtida lärare, forskare och entreprenörer, för att ge en förståelse för de digitala omvandlingar som händer i utbildning och hjälpa dem utforma relevanta och utmanande projekt.

Utbildning är nu globaliserad: undervisning stöd av alla slag finns tillgängliga hela tiden och överallt. Om det stimuleras av digitala ekonomin, måste utbildningen också konkurrera med den.

Skolorna uppmanas av samhället för att främja elevernas kreativitet och iver att lära sig, att inspirera dem att genomföra och dela, för att utveckla sin klarsynthet, kritiskt tänkande och känsla av solidaritet. Men detta mål kan inte lätt nås, inom ramen för sociala kriser, växande orättvisor och demografiska behov.... [-]


AIV Masterprogram

Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Frankrike Paris

De tvärvetenskapliga ansatser inom Life Sciences (AIV) Master of Paris Diderot och Descartes universitet är ett tvärvetenskapligt tvåårsprogram itu med kvantitativa metoder på olika gränssnitt med Life Sciences. Det syftar till att träna kreativa och begåvade eleverna att utveckla sin forskning i en miljö som berikande som den bästa världsforskarutbildningen. [+]

Välkommen till AIV program för CRI

De tvärvetenskapliga ansatser inom Life Sciences (AIV) Master of Paris Diderot och Descartes universitet är ett tvärvetenskapligt tvåårsprogram itu med kvantitativa metoder på olika gränssnitt med Life Sciences. Det syftar till att träna kreativa och begåvade eleverna att utveckla sin forskning i en miljö som berikande som den bästa världsforskarutbildningen. Programmet bygger på att lära genom forskning pedagogik - rik med forsknings praktikplatser och samarbetsprojekt. Programmet finansieras av Bettencourt Schueller Foundation.

Den 1: a året av AIV Master är den första i Frankrike för att lära systembiologi och syntetisk biologi. Utbildningen fokuserar på gränssnittet för biovetenskap och fysik, matematik och datavetenskap. Bortsett från system och syntetisk biologi, eleverna att upptäcka metoder för matematisk modellering, statistisk analys och liksom state-of-the-art-teknik (fluorescensmikroskopi, nano-tillverkning, molekylära krafter mätningar, etc.) som används för att kvantifiera egenskaperna hos levande system . De får också färdigheter i vetenskaplig kommunikation och kanske vill delta i externa moduler att förvärva eller förstärka en specifik kunskap.... [-]