IFAM Business School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Vår historia   IFAM Business School har skapats 1982 av Alain Joseph, MA i nationalekonomi vid Paris I, MBA från ESCP (högt rankade franska handelshögskolan), också professor vid det bästa handelshögskolor i Frankrike och Dean själv av en handelshögskola i Paris som är mycket uppskattad för sin akademiska kvalitet. &nbsp Mr Alain Josef hade sin MBA-studier på Northwestern University i Evanston, Illinois 1972 och efter denna givande upplevelse han kom tillbaka till Frankrike med tanken att efterlikna det amerikanska sättet att undervisa och studera verksamheten för de franska studenterna. Han valde Mrs Marie-France Joseph köra det här programmet fick hon sin BA, MA vid Indiana University och startade sin doktorsexamen i USA. &nbsp Med denna stark bakgrund inom universitetsvärlden miljö i Amerika, såg IFAM Business School för partners i USA att befästa sin akademiska bakgrund. IFAM hade turen att hitta två partners redan första året 1982, var en president Trachtenberg från universitetet i Hartford, Connecticut, som nu är ordförande vid George Washington University i Washington DC, och den andra var Dean Tom Moore från Northeastern University i Boston , som för närvarande dekanus för verkställande program vid Babson College och en högt ansedd forskare på högre företagsutbildning. &nbsp Omedelbart IFAM skapat ett program mycket fantasifull och unik: studenterna började studera i Paris i 2 år och sedan avslutade sina BBA-programmet inom ett läsår. Kraven från amerikanska universitet var: en bra GPA (minst B), ett minimalt TOEFL på 250, och naturligtvis den franska studentexamen allmän undervisning. Genom denna process IFAM har skickat över 1,500 studenter till USA. Vår mycket stark relation med Pace University gör detta gemensamma program i New York mycket framgångsrik. Vi arbetade också med Temple University i Philadelphia och University of San Diego i San Diego. &nbsp År 1986 började IFAM Business School för att utveckla sin egen MBA-program med lämpliga kurser i näringslivet ämnen som skall ackrediteras av Business Schools i USA eller någon annanstans. Det slutliga målet för denna utveckling var för våra studenter att komma in på MBA-program för våra amerikanska universitet partner. Dessutom har vi utökat vårt program med flera andra universitet som Central Michigan University, Babson College, Suffolk University, Bryant College och University of Dallas. &nbsp Därför eleverna hade att välja 2-programmen: 2 år i Paris och 1 år i USA, eller 3 år i Paris och sedan gå till USA för sin MBA. &nbsp Samtidigt har några av våra alumner erhållit sina MBA i de mest prestigefyllda handelshögskolor som Harvard, University of Pennsylvania, Wharton, Darden University of Virginia, New York University, UCLA, Columbia University, ... &nbsp Under senare år har IFAM Business School uppdateras kontinuerligt och utökat sin läroplan för att uppfylla sitt åtagande att svara på de förändrade behoven i sina studenter av olika etnicitet och den nya utvecklingen av t Han näringslivet. &nbsp IFAM Handelshögskolan utnyttjar särskiljande undervisning och intellektuella bidrag från fakulteten för att ge möjligheter till utbildning i en stödjande oberoende inställning. Vår forskarutbildning och grundutbildningen utveckla kompetenta och etiska studenter kunna konkurrera i en dynamisk global ekonomi genom att länka Management begrepp och metoder. &nbsp  Vårt uppdrag   IFAM Business School studenter uppmanas att utveckla kompetenser i: Ledarskap och interpersonell kommunikation, Problemlösning och analys, Fast lärande, Tillämpa kritiskt tänkande till ledningen i ett globalt sammanhang.    Våra mål En akademisk tradition som kombinerar vetenskaplig excellens med en fortsatt samverkan med företagsledare och aktuella förvaltningsfrågor. En kultur som är baserad på meriter och det är trivsamt att människor av mycket varierande etniciteter och nationell bakgrund. En tradition och engagemang för vikten av ett globalt perspektiv och etiskt beteende i utövandet av verksamheten. För att uppfylla detta uppdrag var vi tvungna att anta flera regler: kompetens, konsekvens, fokus, innovation och kommunikation. Detta är de frågor som vinna loppet i världen som utvecklas från dag till dag.

Se MBA:er »

Program

Skolan erbjuder också: