Il Sole 24 ORE Business School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

24 ORE Business School har utvecklat innovativa och specialiserade företagsutbildning och yrkes utvecklingsprogram som syftar till att hjälpa nyutexaminerade just börjat sin karriär att förvärva nya kunskaper och färdigheter, samt mogna chefer och yrkesverksamma som behöver uppdatera befintliga kunskaper eller utveckla nya kompetensområden . Program är utformade för personer som arbetar inom både den offentliga och den privata sektorn.

Fokusera på de olika behoven hos unga chefer och specialister, är läroplaner kontinuerligt uppdateras för att ta hänsyn till de senaste affärstrender. Erfarna förlag med bakgrund inom utbildning identifiera viktiga frågor, sätta igång en rik dialog mellan experter, journalister och mer än 6000 chefer som deltar varje år. Sole 24 Ore Utbildningsprogram syftar till att ge ett konkret jord inom områdena ekonomi, finans och förvaltning.

Sole 24 Ore Utbildningsprogram inkluderar:

  • Årliga evenemang - Specialized magisterexamina - Executive Master - Kurser och konferenser - E-learning - In-house utbildning - Professionell utveckling

Business School erbjuder:

  • En heltidsanställd masterprogrammet som omfattar arbetserfarenhet genom praktik som ger unga studenter med en större konkurrensfördel att komma in i arbetslivet på en högre kvalifikationsnivå och kompetens.
  • Den Executive24 Mästaren är utformad för upptagna chefer och entreprenörer som måste balansera sina skyldigheter karriär med deras behov av kontinuerligt lärande i en dynamisk värld. Lärandet växlar program avstånd på campus sessioner för att möjliggöra en mer flexibel pedagogisk erfarenhet.
  • Den Master24 är avsedd för självstuderande och bygger på en innovativ formel distansutbildning som drar nytta av en multimedia klassrum som inkluderar tillgång och interaktion med experterna.
  • Deltagare i utbildningsprogram har tillgång till Sole 24 Ore vast rikedom av hög kvalitet, multimedieresurser.
  • Fakulteten inkluderar högkvalificerade italienska och internationella experter som har erfarenhet både inom sina områden samt i klassrummet. De använder ett pragmatiskt tillvägagångssätt som är orienterat mot behoven hos affärsmän.
  • 150 stipendier tillgängliga för studenter.

The Business School har alltid ägnat särskild uppmärksamhet för att utveckla och upprätthålla starka relationer med några av de viktigaste företagen och konsultföretag i Italien och över hela världen. Vi samarbetar för närvarande med mer än 600 internationellt respekterade affärspartners. Detta nätverk tillåter Sole 24 Ore att integrera affärsvärldens verklighet i sina utbildningsprogram, vilket ger fasta och praktiska tillämpningar för lärande.

Sole 24 Ore e-learning plattform tillåter eleverna att dela dokument, meddelanden och skapa en gemenskap.

Praktik är en integrerad del av masterprogrammet och utgör en viktig möjlighet för akademiker att komma in på arbetsmarknaden. Den omfattande nätverk av kontakter från företag, professionella och finanssektorn, tillsammans med preparatet från masterprogrammet ger studenterna möjlighet att komma in viktiga företag i både Italien och utomlands.

Karriär placering följer efter avslutad masterprogrammet och består av att införa kvalificerade sökande till organisationer, som matchar elevernas resuméer (meritförteckning) med behoven hos företag. Målet är att se till att studenter får relevant och meningsfull upplevelse som gör det möjligt för dem att fortsätta sin karriärutveckling.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Lyx Management (Milano) - Engelska Program

Campusstudier Heltid 9 månader November 2017 Italien Milan

Mode, Lyx & Tillverkade i Italien: en distinkt specialisering inom ett av de viktigaste områdena i den italienska excellens. [+]

internationella master lyx management Officiell hemsida Mode, Lyx & Tillverkade i Italien: en distinkt specialisering inom ett av de viktigaste områdena i den italienska excellens. MÅL OCH PROFESSIONELLA ÖPPNINGAR Vår internationella Master i lyx Management ger studenterna med teknisk kunskap och ledarförmåga som krävs för att bygga en karriär i lyx branschen. Det ger studenterna möjlighet att lära av erfarenheterna från chefer och yrkesverksamma inom marknaden för lyxvaror, liksom till praktikant i viktiga företag och utveckla en varaktig nätverk inom sektorn. De tidigare fyra italienska upplagor av denna Master levereras av vår Business School garanterar konsoliderad erfarenhet och pågående relationer med de mest prestigefyllda globala lyxmärken. Vid slutet av kursen de viktigaste områdena för placering och professionella öppningar är inom företag, konsultföretag, näringslivsorganisationer och institutioner mode, lyx och livsstil, i följande funktioner: marknadsföring kommunikation och händelser varumärkeshantering retail merchandising visual merchandising detaljhandel e-handel och i de följande lyx sektorer: Mode (läder och lyxvaror) design klockor och smycken parfymer och kosmetika bil- segling hotellerie mat & vin MÅL Mästaren riktar sig till unga akademiker och sista året examen studenter som är intresserade av att bygga sin karriär i en värld av lyx, mode och livsstil. Kursen ges helt på engelska. LÖPTID OCH STRUKTUR 9 månader: 5 månaders heltids klasser i Milano och 4 månaders praktik Mästaren kräver heltid obligatorisk närvaro. Programmet börjar 20 November 2017 och är organiserad i två faser: Teori och praktik under en period av 100 dagar i klassrummet och workshops (lektioner hålls måndag till fredag) Praktisk erfarenhet... [-]

Magisterexamen I Affärskommunikation, Lobbying Och Institutionella Relationer (roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Rom

Målet med Master of Business Communication, Lobbying och Public Affairs är att utbilda professionella experter i specialiserade institutionella relationer i utformning, planering och kontroll av företagens kommunikation, politik och lobbying med en mycket operativ och pragmatiskt förhållningssätt. [+]

Målet med Master of Business Communication, Lobbying och Public Affairs är att utbilda professionella experter i specialiserade institutionella relationer i utformning, planering och kontroll av företagens kommunikation, politik och lobbying med en mycket operativ och pragmatiskt förhållningssätt. Mästaren låter användarna: slutföra nivån av universitetsutbildning genom att rekrytera specialistkunskaper inom området institutionella relationer förvaltning, använda informations- och kommunikationsteknik för lobbying och representation av intressen, förbättra genom konstant användning av aktivt lärande verktyg, individuella färdigheter i syfte att främja deras anställbarhet i connoted positionerna för stort ansvar; säkerställa en konstant relation med näringslivet, genom medverkan av vittnen från EU-institutionerna, från offentliga företag, privata företag och organisationer inom tredje sektorn. STRUKTUR Master Heltids Business Communication, är Lobbying och Public Affairs begränsad och närvaro är obligatorisk och har en total längd av 11 månader: 120 dagar av klassrumsutbildning 6 månader praktik. Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du visa dokument, outs, multimedia kurser och interagera med kollegor och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Masterprogrammet i Corporate Communication, Lobbying och Public Affairs handlar om en praktisk och innovativ metod, följande frågor: Affärskommunikation; Yttre förbindelser och presstjänsten i den digitala tidsåldern, Webb och digital kommunikation kriskommunikation och Corporate Social Responsibility; Lobbying, intresserepresentation och institutionella relationer Dejta utomhus guidad: Deputeradekammaren Krisenhet UD Informationskontor i Italien Europaparlamentets Capitol Study Tour i Bryssel ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i... [-]

Magisterexamen I Corporate Finance Management (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master Corporate Finance Management syftar till att förmedla till deltagarna tekniker och social kompetens nödvändig kompetens för att integrera framgångsrikt i finans förvaltning och kontroll av företag, inom bankerna och konsultföretag, utveckla speciella färdigheter inom data, kommunikation och användning av företagens ekonomiska uppgifter. [+]

Master Corporate Finance Management syftar till att förmedla till deltagarna tekniker och social kompetens nödvändig kompetens för att integrera framgångsrikt i finans förvaltning och kontroll av företag, inom bankerna och konsultföretag, utveckla speciella färdigheter inom data, kommunikation och användning av företagens ekonomiska uppgifter. STRUKTUR Master Corporate Finance Management, heltid, stängd och obligatorisk närvaro nummer, med en total varaktighet av 10 månader av träning: 120 dagar av klassrumsutbildning 5 dagar distansundervisning 4 månaders praktik på företag, banker och konsultfirmor Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Utbildningen omfattar följande ämnen: reala ekonomin och finansmarknaderna Finansiell redovisning: budget, planering och förvaltning kontroll Det operativa finansiering från kontanter till riskhantering Business Banking: aktuella scenariot och framtidsutsikter Banken och Verksamhetsberättelse De strategiska ekonomiska val De corporate finance verksamhet Marknaderna: instrument och reglering intern kontroll och bolagsstyrning Slutföra masterprogrammet: Laboratoriet för finansiell modellering Affärs spel och simulering av ekonomisk förvaltning och strategisk affärsutveckling Laboratorium förvaltning och utveckling av mjuka färdigheter seminarier Business Inglese Controlling verksamhetsstöd Möten med journalister för utarbetandet ekonomi och finans och Plus24 ETAPP Avslutad utbildning i klassrummet och genomgå regelbundna kontroller deltagarna börjar en praktik som varar fyra månader på ledande nationella och internationella företag och konsultföretag som tillåter dem att kontrollera på plats de kunskaper som förvärvats. MOTTAGARE Mästaren riktar sig till... [-]

Magisterexamen I Corporate Finance Management (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Master Corporate Finance Management är en doktorandkurs som syftar till att utbilda framtida ledare som kan driva i de mest strategiska sektorer för övervakning och företagsutveckling: finans, ekonomistyrning och affärsplanering. [+]

Master Corporate Finance Management är en doktorandkurs som syftar till att utbilda framtida ledare som kan driva i de mest strategiska sektorer för övervakning och företagsutveckling: finans, ekonomistyrning och affärsplanering. Målet är i synnerhet att förmedla till deltagarna kunskap, teknisk kompetens och social kompetens nu behövs för att integrera framgångsrikt i finans förvaltning och kontroll av företag och konsultföretag genom att utveckla färdigheter i datorer, kommunikation och användning av företagens ekonomiska information. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader: 6 månaders klassrumsutbildning 4 månader praktik PROGRAM Master of Corporate Finance Management-programmet är uppbyggt på följande sätt: Finansiell redovisning: budget, planering och kontroll av förvaltningen Corporate Finance företagsvärdering, corporate finance och private equity intern kontroll och bolagsstyrning: nomartive News och ledningens ansvar Avsluta programmet verkstäder och Business Game Master med verkliga affärsidéer simuleringar med byggandet av affärsplanen för företagens omlokalisering, ansökningar om finansiering, budgetberäkningar. ETAPP Avslutad utbildning i klassrummet och genomgå regelbundna kontroller deltagarna börjar en praktik som varar fyra månader på ledande nationella och internationella företag och konsultföretag som tillåter dem att kontrollera på plats de kunskaper som förvärvats. MOTTAGARE Mästaren riktar sig till akademiker och studenter inom ekonomi, teknik förvaltning, statsvetenskap och statistik, med kandidatexamen eller högre. andra grader införas under förutsättning att de åtföljs av en kort erfarenhet i branschen. FAKULTET Undervisningen genomförs av konsulter, chefer, yrkesverksamma och akademiker med en beprövad undervisningsmetod som säkerställer en successiv och fullständig kännedom om ämnet. inreseförfarandena Mästaren har ett begränsat antal och ger en screening av... [-]

Magisterexamen I Design Management (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master Design Management är ett innovativt och tvärvetenskapligt utbildningsprogram som syftar till att överföra ledning, ekonomi, ledning och kommunikation som saknas i dem som utförde tekniska undersökningar i syfte att skapa en ny professionell och komplett, är att kunna - i linje med de nya marknadsbehov - för att hantera ett "projekt" inom ett företag eller en studie, från strategi och design av en produkt / tjänst till kommunikation och detaljhandeln aspekter. [+]

Master Design Management är ett innovativt och tvärvetenskapligt utbildningsprogram som syftar till att överföra ledning, ekonomi, ledning och kommunikation som saknas i dem som utförde tekniska undersökningar i syfte att skapa en ny professionell och komplett, är att kunna - i linje med de nya marknadsbehov - för att hantera ett "projekt" inom ett företag eller en studie, från strategi och design av en produkt / tjänst till kommunikation och detaljhandeln aspekter. STRUKTUR Master, heltid, antal stängd och obligatorisk närvaro följer sammanlagt minst 10 månader varav sex klassrum och fyra stage.PROGRAMMAIl Master strukturerat som: Grunderna i ledningen: delar av ekonomi och företagsorganisation Design: ekonomi och branschstruktur Projektledning: hantering av design- och innovationsprojekt Strategier för innovation och affärsutveckling Den kreativa processen för att stödja innovation inom designorienterade företag Marknadsföring och kommunikation: differentiera genom design varumärkes~~POS=TRUNC Webb och nya digitala medier: inverkan på marknadsföring och varumärkeshantering Starta ett affärsprojekt: från idé till affärsplanen 2017 års upplaga av befälhavaren kommer att berikas av Projektarbete uppdrag direkt av företag, inklusive kanaler, Collistar och Milan kontrakt District. Deltagarna kommer sedan göra vissa utomhus sessioner på verkligheten av kompetens inom forskning, utveckling och innovation inom företag och showrooms i branschen. ETAPP Master innehåller fyra månaders praktik på ledande företag, konsultföretag eller kontor. MOTTAGARE Mästaren riktar sig till studenter inom arkitektur, design, ekonomi och teknik, men också profiler med ett humanistiskt och juridisk bakgrund som är mycket motiverade att specialisera sig inom detta område. De viktigaste yrkesmöjligheter i slutet av Master Design management är: Projektledning och General... [-]

Magisterexamen I Detaljhandel Och Försäljning (Milano) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master Detaljhandel Management vänder sig till utbildning specialiserad och kompetenta siffror som kan integrera med framgång i företagets funktioner i detaljhandeln, handel och kommersiellt, förvärva riktad specialisering och distinkta i vad är för närvarande bland de mest dynamiska områdena för insättning. [+]

Master Detaljhandel Management är utformad för att utbilda specialiserade och kompetenta siffror som kan integrera med framgång i företaget Retail funktioner, handel och försäljning av, förvärvande en målinriktad specialisering och distinkt i de som är för närvarande bland de mest dynamiska områdena för insättning. Master of Business School of Il Sole 24 Ore är ett resultat av samarbete och konfrontation med några av de mest prestigefyllda företag i branschen, och syftar till att ge ungdomar integrerade och särskiljande kompetens för att passa in i dessa alltmer strategiska områden för företag företag, till förstå beteendet hos nya konsument och styra valet av distributionskanaler, även digital. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader, sex och fyra tränings praktik, början av klassrumsaktiviteter November 13, 2017. Kursen är indelad i tre faser: klassrumsutbildning, 110 dagar (7 timmar per dag) onlineutbildning, 10 dagar körning utbildning, integrerad och kompletterar klassrumsutbildning. fält erfarenhet genom att genomföra en praktikplats på fyra månader, från företag, konsultföretag och forskningsinstitut. PROGRAM Förutsättningen Delar av ekonomi och företagsorganisation Den grundläggande konsument och detaljhandel marknadsföring Jag studerar FORMER De nya distributionsscenarier i Italien Strukturen och den kommersiella organisationen i en tid präglad av flerkanaliga Konsumenten: beslut och köpbeteende Nya distributionsstrategier och butikskoncept Detaljhandel marknadsmixen Områden för samarbete mellan industriföretag och distribution Shopper marknadsföring EMV Store Design: kommunicera kommersiella skylt identitet genom rymden Förvaltning och motivation av mänskliga resurser Hanteringen av kundrelationer: kommunikation och förhandling Kundlojalitet: de aktiviteter efter försäljning och kundlojalitet Försörjningskedjan Ekonomin försäljning E-handel, e-handel esocial medier... [-]

Magisterexamen I Ekonomi Och Förvaltning Av 'Art Och Kulturarvet (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Syftet med Master heltid ekonomi av "Konst och Kulturarv är att utbilda yrkesverksamma som kan passa in i de större företagen och konstinstitutioner och kulturarv i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat sig på förverkligandet av konstnärliga och kulturella projekt. [+]

Syftet med Master heltid ekonomi av "Konst och Kulturarv är att utbilda yrkesverksamma som kan passa in i de större företagen och konstinstitutioner och kulturarv i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat sig på förverkligandet av konstnärliga och kulturella projekt. STRUKTUR Master, heltid, stängd och obligatorisk närvaro nummer, med en total varaktighet av 10 månader: 6 klassrum och fyra stage.PROGRAMMAIl utbildningen är uppdelad i tre huvuddelar: klassrumsutbildning, kontroller vid slutet av varje modul och projektarbete, praktik. Klassrummet Programmet är indelat i moduler för totalt 120 dagar i klassrummet och ansiktet, med ett praktiskt och innovativt sätt, följande frågor: Förutsättningen grundläggande ekonomi Grundläggande av samtida konsthistoria Jag studerar FORMER "Konsten systemet": struktur och egenskaper hos sektorn Marknaden och investeringar i konstnärliga tillgångar konst Organisation och ledning av institutioner och konstnärliga och kulturella projekt Marknadsföring och kommunikation av institutioner och konstnärliga och kulturella projekt Teknik och multimedia för att öka konst och kulturarv Lag och lagstiftning av kulturarvet och kulturaktiviteter offentlig politik och privat finansiering av kulturprojekt Konst och kultur av territoriet och turism Kulturindustrin: film, audiovisuell och teater. förvaltning logiska och fallbeskrivningar ETAPP Praktiken är en integrerad del av utbildningen utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. Speciellt de viktigaste karriärmöjligheter är: nationella och internationella ideella kulturinstitutioner: museer, stiftelser och gallerier; nationella kulturinstitutioner och internationellt vinst; marknadssamhälle: auktionshus, konstgallerier, antikaffärer, mässor; Banker, försäkringsbolag och företag som investerar i kulturprojekt; bankstiftelser med samlingar och kulturändamål; internationella organ samarbete; Media: TV, radio, tidningar, hemsidor, konst förlag; Serviceföretag:... [-]

Magisterexamen I Ekonomi Och Förvaltning Av 'Art Och Kulturarvet (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Syftet med Master är att utbilda yrkesverksamma som kan passa in i de större företagen och konstinstitutioner och kulturarv i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat sig på skapandet av konstnärliga och kulturella projekt. [+]

Syftet med Master är att utbilda yrkesverksamma som kan passa in i de större företagen och konstinstitutioner och kulturarv i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat sig på skapandet av konstnärliga och kulturella projekt. Mästaren i synnerhet gör det möjligt för medlemmarna att: Slutföra nivån av universitetsutbildning genom att anställa metoder och kompetens; Förbättra individuella färdigheter genom konstant användning av aktivt lärande verktyg för att gynna införandet i bolaget; Säkerställa en konstant relation med näringslivet, genom medverkan av vittnen från stora företag på konstmarknaden och kultur. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader (6 till 4 klassrum och praktik) .PROGRAMMAIl klassrummet Programmet är uppdelat i följande ämnen: "Konsten systemet": struktur och egenskaper hos sektorn Konstmarknaden investera i konst Lag och lagstiftning av kulturarvet och kulturaktiviteter Organisation och ledning av institutioner och konstnärliga och kulturella projekt Marknadsföringen av kulturinstitutioner och konstnärliga produkter De kulturella och konstnärliga produktkommunikationsstrategier Teknik och multimedia för att öka konst och kulturarv offentlig politik och privat finansiering av kulturprojekt kulturturism Goodwill en innovativa nystartade inom kultursfären. ETAPP Praktiken är en integrerad del av utbildningen utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. Speciellt de viktigaste karriärmöjligheter är: nationella och internationella ideella kulturinstitutioner: museer, stiftelser och gallerier; nationella kulturinstitutioner och internationellt vinst; marknadssamhälle: auktionshus, konstgallerier, antikaffärer, mässor; Banker, försäkringsbolag och företag som investerar i kulturprojekt; bankstiftelser med samlingar och kulturändamål; internationella organ samarbete; Media: TV, radio, tidningar, hemsidor, konst förlag; Serviceföretag: innehåll, databaser leverantör, konst rådgivare, konst rådgivning,... [-]

Magisterexamen I Energi- Och Miljöhantering (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 9 månader October 2017 Italien Rom

Master Energi och miljö Management är utformad i denna anda, att ge unga akademiker tekniska och administrativa kompetens som behövs för att komma in i dag med professionalism och kompetens i det pågående förändringsarbetet inom detta viktiga område. [+]

Företag, offentliga institutioner och internationella organisationer alltmer uppenbart större uppmärksamhet effektivitets miljöfrågor och energisparande och miljömässig hållbarhet. Det var således fött behovet av att inkludera högt specialiserade yrkesmän kunna hantera utvecklingsprogrammen och genomföra Energy Management orienterade innovationsprojekt, miljöledning, energi all'efficientismo med hänsyn till inverkan på området ny teknik. Master Energi och miljö Management är utformad i denna anda, att ge unga akademiker tekniska och administrativa kompetens som behövs för att komma in i dag med professionalism och kompetens i det pågående förändringsarbetet inom detta viktiga område. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst nio månader: 5 heltid klassrum 4 praktik på branschstrukturer PROGRAM Programmet är uppdelat i moduler för tematiska områden kompletteras med praktiska övningar, workshops, projektarbete och företagsbesök: Economics till företag Energi, Verktyg och miljöpolitik: en föränderlig bransch I distributionskedjan: från produktion till distribution Energieffektivitet i slutanvändning: den vita ekonomin Total Quality Management och miljöcertifieringar miljökommunikation, grön marknadsföring och företagens miljöansvar Värderingen av placeringar och projektfinansiering i energi- och miljösektorn Ny teknik och informationssystem tillämpas på energi- och miljö världen MOTTAGARE Unga akademiker inom teknik och i alla ekonomi och juridik, tekniska och kvantitativa, både gamla och det nya systemet och utländska studenter som har en examen eller motsvarande kompetens. FAKULTET Undervisningen är anförtros bransch, jurister och affärsmän män och kvinnor med en noggrann pedagogik och en rent operativ metod säkerställer en grundlig och praktisk inlärning av ämnet. inreseförfarandena Master är begränsad och kräver en urvalsprocess som syftar till att bedöma de tekniska kunskaper som förvärvats... [-]

Magisterexamen I Film Och Audiovisuella Management (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 8 månader October 2017 Italien Rom

Den Master Management Film och audiovisuella, i samarbete med Cinecittà, är utformad för att utbilda personal i ledande kunna identifiera och anta strategier och verktyg för en effektiv ekonomisk och finansiell förvaltning av audiovisuella och medieprodukter. [+]

Den Master Management Film och audiovisuella, i samarbete med Cinecittà, är utformad för att utbilda personal i ledande kunna identifiera och anta strategier och verktyg för en effektiv ekonomisk och finansiell förvaltning av audiovisuella och medieprodukter. Syftet är att ge ungdomar i synnerhet är intresserade av att gå in i denna sektor, som genomgår stora förändringar, de nödvändiga förberedelserna för att möta de olika stegen som utgör produktion och efterproduktion av audiovisuella produkter: från konstruktion till produktion och postproduktion. Effektiv användning av språk, ekonomisk förvaltning av projektet, identifiering av finansieringskällor, distribution och överföring av den färdiga produkten på flera plattformar som finns idag är några av de ämnen som tas upp i de många workshops och företag hus som präglar Mästaren. Master innehåller flera sessioner utomhus filminspelningar, vid produktion och efterproduktion och TV-stationer. STRUKTUR Master Film och audiovisuella Management, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 8 månaders träning: Fyra månader i klassrummet 4 månaders praktik på: Media: TV, radio, tidningar, webbplatser Serviceföretag: innehållsleverantörer produktions- och distributions hus Företagsorganisation av filmevenemang Professionellt konsult i genomförandet av kulturprojekt Start - up kultur: self - entreprenörskap och inkubatorer Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Utbildningen är uppdelad i tre huvuddelar: klassrumsutbildning, kontroller vid slutet av varje modul och projektarbete, praktik. Klassrummet... [-]

Magisterexamen I Idrottsgren Management (Roma) - Bana I Italienska

Online och Campus-kombinerat Heltid 9 månader October 2017 Italien Rom

Master of Sport Business Management Business School Il Sole 24 Ore syftar till att ge deltagarna med den tekniska kunskap och ledarskap att verka på marknaden sport. [+]

master Sport Business Management Business School of Il Sole 24 Ore syftar till att ge deltagarna tekniska kunskaper och ledarskap för att arbeta på marknaden sport. Vägen, efter inledningen i allmän förvaltning, behandlar starkt integrerade specialiserade moduler som syftar till att överföra marknadsföring kunskap, ekonomisk kontroll, kapitalanskaffning, kommunikation och event management; utveckla rutiner för organisation och förvaltning av idrottsanläggningar; analysera sätt att främja utveckling och förvaltning av humankapital. STRUKTUR Master, stängd och obligatorisk närvaro nummer, omfattar sammanlagt nio månader av träning: 85 dagars klassrumsutbildning 15 dagar distansundervisning 4 månader praktik på idrottsföreningar, organisationer och institutioner inom sektorn, förbund, föreningar, multinationella företag som investerar i sportbranschen, samt specialiserade konsultföretag inom sektorn. PROGRAM Befälhavaren ingår följande ämnen: Affärs Sport: regler och sektorns struktur Sports Marketing Inom idrotten kommunikation mellan traditionella och digitala verktyg Sponsring, medierättigheter, licensiering, marknadsföring och intäkts sport Sportevenemang och idrottsturism Idrottsanläggningar: reglering, planering och finansiering Administration, kontroll och skatte i idrottsprestationer Mästaren ger också eleverna att ständigt konfronteras med näringslivet och idrottsorganisationer (förbund, föreningar, främjande organ, företag och idrottsanläggningar) arbetar med affärsidéer och verklig projektarbete, Och många bevis på framgångsrika idrotts. Studenterna kommer också att delta i aktiv konstruktion av ett idrottsevenemang. Kommer att slutföra utbildningen affärs kursen Inglese, chefs verkstad, syftar till att stärka de relationella kompetens och personliga egenskaper. ETAPP Workshopen är en del av utbildningen är en viktig privilegierad inträdesmöjligheter och accelererade i arbetslivet. I synnerhet, den viktigaste karriärmöjligheter De är: Företag i sportbranschen, konsultföretag, organ som är specialiserade på marknadsföring och sportinformation, institutioner, föreningar, organisationer... [-]

Magisterexamen I Juridik Och Företagsekonomi (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Av redaktionen ledande inom informationssäkerhet Legal Group, Master Law and Business är ett omfattande utbildningsprogram som syftar till att engagera unga människor till yrket företagets advokat och juridisk rådgivare. [+]

Av redaktionen ledande inom informationssäkerhet Legal Group, Master Law and Business är ett omfattande utbildningsprogram som syftar till att engagera unga människor till yrket företagets advokat och juridisk rådgivare. Tack vare beskydd av Aigi och stödet av de mest citerade advokatbyråer på marknaden, överför befälhavaren noggranna förberedelser för de stora juridiska frågor avser företaget, i synnerhet kommersiella och bolagsrätt, nationella och internationella avtal, insolvens- och konkursförfaranden, corporate styrning rättstvister, internationell rätt och den europeiska gemenskapen. En stig uppdaterad med de senaste lagstiftning och i enlighet med de behov och färdigheter som krävs av marknaden, unika för utbildnings tidigare, för prestige berörda lärare och för de viktiga yrkesmöjligheter som erbjuds studenter i tidigare upplagor. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro utvecklas på 10 månaders utbildning: 115 dagar av klassrumsutbildning 4 månader praktik Till stöd för klassrumsundervisning är den försedd med hjälp av e-learning plattform, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du visa dokument, outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: bolagsrätt och företagsstyrning affärskontrakt höger Ttributario konkurslag förvaltningsrätt bank-, finans- och försäkrings Kommersiella straffrätt arbetsrätt och fackliga Trust disciplin Antitrust och konkurrensrätt Industriell lag och immaterialrätt Sekretess och integritetsskydd ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. MOTTAGARE Master Law and Business är avsedd för jurister. FAKULTET Undervisningen anförtros advokater, chefer för juridiska avdelningar företag och jurister med en beprövad undervisningsmetod som... [-]

Magisterexamen I Kommunikation Och Digital Media (på Italienska)

Campusstudier Heltid 9 månader October 2017 Italien Milan

Master kommunikation och digitala medier för att ge en ljus unga kandidater, praktiska och strategiska färdigheter som krävs i dag till kommunikatörer. [+]

Master kommunikation och digitala medier för att ge en ljus unga kandidater, praktiska och strategiska färdigheter som krävs i dag till kommunikatörer. STRUKTUR Master kommunikation och digitala medier, på heltid, stängd och obligatorisk närvaro nummer, omfattar sammanlagt nio månader av träning: Fem månader efter klassrumsutbildning 4-6 månaders praktik på företag, reklambyråer, media center, konsultföretag Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Master kommunikation och digitala medier omfattar följande ämnen: Affärskommunikation i det nya digitala landskapet De traditionella instrumenten för integrerad affärskommunikation Kommunicera varumärket: skapa, hantera och förnya varumärkesvärden Yttre förbindelser, presstjänsten och händelser: integrera traditionella och digitala media De nya kanalerna för digital kommunikation Digital strategi: de operativa verktyg för digital kommunikation Skapa och hantera innehåll och online-relationer Krishantering och tvister PR Den rättsliga ramen i den nya digitala landskapet De nya former av reklam De ekonomiska aspekterna av kommunikationsaktiviteter: budget och uppföljning av resultat Projektarbete i samarbete med ledande företag i branschen som på senare upplagor: Deborah, Dentsu Aegis, Nestlé, sisal, Discovery, Ducati. STUDIERESA 3 dagar i Dublin att besöka det europeiska huvudkontoret för de största tech företag och digital ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. MOTTAGARE Mästaren är öppen för studenter och studenter i... [-]

Magisterexamen I Ledning, Strategi Och Innovation Verksamhet (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Milan

Befälhavaren syftar till att utbilda framtida chefer och företagare som kan bidra till framgång för företag genom att tillhandahålla tekniska och administrativa kompetens som behövs för att komma in i dag med professionalism och kompetens i det pågående förändringsarbetet. [+]

Mästaren syftar till att utbilda framtida ledare och entreprenörer som kan bidra till framgång för företag genom att tillhandahålla tekniska och administrativa kunskaper som behövs för att komma in i dag med professionalism och kompetens i den pågående förändringsarbetet. Dessa färdigheter idag är ett grundläggande mervärde för en kvalificerad inträde i arbetslivet och framför allt att verka inom de strategiska funktioner för affärsutveckling samt att komma helt i konsultverksamheten. Master ger också verktyg för att förstå och genomföra innovationsprocesserna och digital omvandling. STRUKTUR Den 16 Master Management, Strategi och innovation Närings heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 11 månader, varav 7 av klassrumsutbildning och fyra månaders praktik i företag, företag eller konsultföretag . Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: Grunderna i ledningen: delar av ekonomi och företagsledning Företaget systemet företagsledning modeller och verktyg Strategi och affärsinnovation Finans och ekonomistyrning marknadsföring mänskliga resurser Industri 4.0 och Supply Chain Management Projektledning Corporate Internationalisering SMF och familj företagande Lansera en uppstart digital omvandling ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, har en varaktighet på minst 4 månader och representerar en viktig inkomstkälla privilegierade möjligheter och accelererade i näringslivet. Speciellt de viktigaste karriärmöjligheter är: konsultföretag management consulting och företagsorganisation finansiell rådgivning kommunikations~~POS=TRUNC nationella och... [-]

Magisterexamen I Marknadsföring, Kommunikation Och Digital Strategi (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master Marketing Communication och digital strategi är en intensiv doktorandkurs för att arbeta i marknadsföring, kommunikation och den digitala världen. Genom en innovativ och tvärvetenskaplig utbildningsprogram, Master marknadsföring och digital kommunikationsstrategi ger deltagarna möjlighet att säkra praktikplatser i multinationella, företag, kommunikation och webb marknadsföring organ, konsultföretag. [+]

Master Marketing Communication och digital strategi är en intensiv väg efter examen för att arbeta i marknadsföring, kommunikation och den digitala världen. Genom en innovativ och tvärvetenskaplig utbildningsprogram, Master Marketing och digital kommunikationsstrategi ger deltagarna möjlighet att säkrade praktikplatser i multinationella företag, kommunikation och webb marknadsföring organ, konsultföretag. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader: 6 månaders klassrumsutbildning 4 månaders praktik på företag, myndigheter och konsultföretag som sysslar med marknadsföring och kommunikation. Till stöd för våra klassrum finns en e-learning plattform där du kan konsultera dokument, stenciler, multimediakurser och interagera med kamrater och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Masterprogrammet följer en modulär struktur och erbjuder en komplett och grundlig översikt av de frågor som marknadsföring och kommunikation: förberedande kurser (affärssystem, affärsstrategi, fundamenta företagsekonomi, regelverket) Marknaden, konsument och digitala medier: den nya referensscenariot Marknadsföring och Konkurrensanalys marknadsföring redovisning marknadsföring internationell marknadsföring Fördelningspolitik och kanalhantering Nya kommunikationsstrategier: integrering av on- och off-line kanaler Digital strategi: den nya generationen av marknadsföring mellan engagemang och sociala medier Programmet är klar, besök och projektarbete i samarbete med företag. Under de senaste upplagorna har varit inblandade: CocaCola HBC, Lottomatica, Carlsberg, IKEA, Timberland, sisal, L'Oreal, Virgin Active, Exon Mobil, Mobile Post Office, The Walt Disney Company, Dentsu Aegis Media, ENI, Nestlé Waters, San Pellegrino, Philips, Findus, Technogym, Microsoft, Airbnb, HP, Mars. Master inkluderar en studieresa till DublinSom det är en av de viktigaste destinationerna i Europa när det gäller marknadsföring på nätet och närvaron av de europeiska huvudkontor i multinationella företag... [-]

Magisterexamen I Marknadsföring, Kommunikation Och Digital Strategi (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Master Marketing Communication och digital strategi syftar till att överföra till deltagarna, genom en innovativ och tvärvetenskapliga läroplan, metoder och marknadsföring och kommunikationstekniker. Utbildningen ger också kunskap om nya medier och integrering av nätverk med marknadsföring och kommunikation. [+]

Master Marketing Communication och digital strategi syftar till att överföra till deltagarna, genom en innovativ och tvärvetenskapliga läroplan, metoder och marknadsföring och kommunikationstekniker. Kursen ger också Kunskap om nya medier integration och nätverk med marknadsföring och kommunikation. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, Av en total varaktighet av 10 månader: 6 av klassrumsutbildning 4 månaders praktik på företag, myndigheter och konsultföretag som sysslar med marknadsföring och kommunikation. PROGRAM Masterprogrammet följer en modulär struktur och erbjuder en komplett och grundlig översikt av de frågor som marknadsföring och kommunikation: förberedande kurser (affärssystem, affärsstrategi, fundamenta företagsekonomi, regelverket) Marknaden, konsument och digitala medier: den nya referensscenariot Marknadsföring och Konkurrensanalys marknadsföring redovisning marknadsföring internationell marknadsföring Fördelningspolitik och kanalhantering Nya kommunikationsstrategier: integrering av on- och off-line kanaler Digital strategi: den nya generationen av marknadsföring mellan engagemang och sociala medier E-handel och e-commerceLe nya digitala yrken Programmet är klar, workshops, företagsspel, projektarbete på verkliga fall (t.ex.. Findus, AIRB & B), besök företagets (Deltagarna, som ett exempel, besökte Findus) utomhus och en Study Tour i Dublin till den europeiska huvudkontoret för de bästa IT-företag såsom Social Facebook, Google, Twitter och Salesforce. ETAPP Workshopen är en del av utbildningen viktiga möjligheter att komma in i arbetslivet. Fyra månader av "utbildning på arbetsplatsen" på storföretag, företagens konsult- och reklambyråer " att slutföra inlärningsprocessen. MOTTAGARE Mästaren riktar sig till unga akademiker och studenter i socioekonomiska, humaniora, juridisk och teknisk-vetenskaplig intresserade och motiverade att göra karriär inom marknadsföring och kommunikation. FAKULTET Undervisning och 'utförs av konsulter, chefer, Marknadsförare, kommunikation och... [-]

Magisterexamen I Mat & Vin Management (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Milan

Mästaren syftar till att utbilda nya yrkesprofiler för teknisk och mat chef med omfattande kunskap om industrin och livsmedelsindustrin processer. [+]

Mästaren syftar till att utbilda nya yrkesprofiler för teknisk och mat chef med omfattande kunskap om industrin och livsmedelsindustrin processer. STRUKTUR Den heltid master, begränsat antal och obligatorisk närvaro, har en löptid på 11 månader (fem av sex klassrum och praktik). PROGRAM Programmet är uppdelat i följande huvudpunkter: Grunderna i ledningen: delar av ekonomi och företagsledning grundläggande näringsprinciper och dietetik Mat och vin och livsmedelssystemet Ekonomi och mat företagsledningen Marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling inom livsmedels- och vinsektorn internationaliseringsstrategier. Fokus på länderna i Asien, Afrika, USA tekniska och ledarskap mat och riskhantering höger Lanseringen av en start-up i mat och vin. ETAPP Mästaren syftar till att utbilda professionella öronmärkta för att täcka strategiska roller inom företag som verkar framgångsrikt i mat och vin sektorn kan fungera i: Företag som hör till livsmedelssektorn Företag som tillhör GDO SMF i mat och vinsektorn vingårdar Branschorganisationer Företag av produktion och bearbetning Horeca operatörer Organ som deltar i främjandet av livsmedelsprodukter MOTTAGARE Mästaren riktar sig till unga akademiker och studenter i ekonomisk dicipline i Engineering Management, kommunikationsvetenskap och politisk-juridiska studier. Det vänder sig också till dem som tog examen i vetenskap i synnerhet när det gäller livsmedelsvetenskap, kemi, biologi och maskinteknik (växtnäring). FAKULTET Undervisningen anförtros chefer, konsulter och branschexperter genom en beprövad undervisningsmetod, sörja för en successiv inlärning och full av materia. inreseförfarandena Master är begränsad och kräver en urvalsprocess som syftar till att bedöma de tekniska kunskaper som förvärvats under studietiden, individuella attityder och motivation av kandidater. För att starta urvalsprocessen för tillträde till... [-]

Magisterexamen I Mat & Vin Management (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Rom

Masters of Food & Wine Business School Il Sole 24 Ore syftar till att utbilda nya tekniska jobbprofiler och mat & vin chefer med en grundlig förståelse för branschen och livsmedelsindustrins processer. [+]

Masters of Food & Wine Business School Il Sole 24 Ore syftar till att utbilda nya tekniska jobbprofiler och mat & vin chefer med en grundlig förståelse för branschen och livsmedelsindustrins processer. STRUKTUR Master Food & Wine hantering heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, har en löptid på 11 månader: 5 månader på heltid klassrum utbildnings 6 månader praktik vid anläggningarna i vinet och livsmedelsindustrin PROGRAM Klassrummet Programmet är uppdelat i följande huvudpunkter: Grunderna i ledningen: delar av ekonomi och företagsledning grundläggande näringsprinciper och dietetik Mat och vin och livsmedelssystemet Ekonomi och mat företagsledningen Marknadsföring, kommunikation och affärsutveckling inom livsmedels- och vinsektorn internationaliseringsstrategier. Fokus på länderna i Asien, Afrika, USA tekniska och ledarskap mat och riskhantering höger Lanseringen av en start-up i mat och vin. Det kommer att finnas ett antal projektarbeten i samarbete med företag i branschen, både för utveckling av nya produkter - med marknadschefer, försäljningschefer och produktchefer - både på export- och internationaliseringsfrågor. Vissa företag har han arbetat med Mästaren: Chr.Hansen, Felicetti, AlceNero, Mila och Molinari. Under månaderna klassrummet deltagarna också genomföra guidade turer i mat och vin industrin företag och anläggningar. Vissa företag besökt under de nuvarande och tidigare utgåvor: Hem för choklad Gina, Relais Chateaux Den Falconer, Peroni, Buongiornovino, Monini (olja), Urbani Tartufi, Taste Florence. ETAPP Mästaren syftar till att utbilda professionella öronmärkta för att täcka strategiska roller inom företag som verkar framgångsrikt i mat och vin sektorn kan fungera i: Företag som hör till livsmedelssektorn Företag som tillhör GDO SMF i mat och vinsektorn... [-]

Magisterexamen I Mänskliga Resurser (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master heltid Human Resources ger organisationsmodeller, nya hanteringsverktyg för sysselsättning och utveckling av mänskliga resurser. [+]

Master heltid Human Resources ger organisationsmodeller, nya hanteringsverktyg för sysselsättning och utveckling av mänskliga resurser. MÅL Syftet med Master of Human Resources är att ge unga akademiker med de kunskaper, färdigheter och verktyg som behövs för att fungera effektivt inom de personliga riktningar nationella och multinationella företag och managementkonsultföretag. STRUKTUR Master, i begränsat antal och obligatorisk närvaro och heltid, är en heltid med sammanlagt minst 10 månader av träning inklusive: 6 månaders klassrummet 4 månader praktik PROGRAM Master HR programmet följer en modulär struktur och erbjuder en komplett och grundlig översikt av de frågor som personalförvaltning. Bland de ämnen som behandlas, är därför i de rättsliga och administrativa aspekter av personalförvaltning, teman i samband med val, organisationsutveckling, bedömning, personalutbildning och belöningssystem. Färdvägen aspekter intern kommunikation och kunskapshantering, hantering av mångfald, och de mest innovativa verktyg för att hantera organisatoriska förändringar, alla viktiga för utvecklingen av affärssystemet i den nuvarande ekonomiska situationen. Mästaren har förbättrats ytterligare genom en anpassad vägledning till yrket och uppdaterad om de nya möjligheter som webben i världen av HR. De är också en del av utbildningen ledande seminarier ägnas åt att utveckla social kompetens och en HR Inglese kurs med infödda talare. ETAPP Vid slutet av klassrummet fasen är planerad att anställa som praktikanter under en period av 4/6 månader: kontor nationella och multinationella företag personal, SOCIETA 'management consulting och organisation, företagets forskning och Consultancy . MOTTAGARE Mästaren riktar sig till unga akademiker och studenter inom humaniora, socioekonomiska och giuridiche.FACULTYLa undervisning och "anförtros chefer och yrkesverksamma... [-]

Magisterexamen I Mänskliga Resurser (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Syftet med Master of Human Resources i Business School av Il Sole 24 Ore är att utrusta unga akademiker med de kunskaper, färdigheter och verktyg som behövs för att fungera effektivt inom de personliga riktningar nationella och multinationella företag och konsultföretag ledning. [+]

Syftet med Master of Human Resources i Business School av Il Sole 24 Ore är att utrusta unga akademiker med de kunskaper, färdigheter och verktyg som behövs för att fungera effektivt inom de personliga riktningar nationella och multinationella företag och konsultföretag ledning. STRUKTUR Master, i begränsat antal och obligatorisk närvaro och heltid, är en heltid med sammanlagt minst 10 månader av träning som avses 6 månaders klassrummet 4 månader praktik. PROGRAM Master HR programmet följer en modulär struktur och erbjuder en komplett och grundlig översikt av de frågor som personalförvaltning. Bland de ämnen som behandlas, är därför i de rättsliga och administrativa aspekter av personalförvaltning, teman i samband med val, organisationsutveckling, bedömning, personalutbildning och belöningssystem. Färdvägen aspekter intern kommunikation och kunskapshantering, hantering av mångfald, och de mest innovativa verktyg för att hantera organisatoriska förändringar, alla viktiga för utvecklingen av affärssystemet i den nuvarande ekonomiska situationen. Mästaren har förbättrats ytterligare genom en anpassad vägledning till yrket och uppdaterad om de nya möjligheter som webben i världen av HR. Mästaren ger många projektarbete på verkliga fall och affärsbesök: under tidigare år hade deltagarna möjlighet att besöka Enel, Colgate-Palmolive. De är också en del av utbildningen ledande seminarier som ägnar sig åt utveckling av social kompetens och en HR Corso Inglese med engelsklärare. ETAPP Efter klassrummet utbildning ges för att infoga i praktik under en period av 4/6 månader: kontor nationella och multinationella företag personal, SOCIETA 'management consulting och organisation, samhälle "sök och sammanställning av personal. HR24COMMUNITY Alla utexaminerade från Master kommer att... [-]

Magisterexamen Inom Bank & Finans (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

Master Banking & Finance Management syftar till att ge unga akademiker med den tekniska och administrativa kompetens som krävs för att förstå de finansiella marknaderna och funktion banken och ange professionellt i den pågående förändringsarbetet inom detta område. [+]

Master Bank och finans syftar till att ge unga akademiker med de tekniska och administrativa kompetens som krävs för att förstå de finansiella marknaderna och funktion banken och anger professionellt i den pågående förändringsarbetet inom detta område. Master kännetecknas av fullständigheten hos den utbildningsplanen för prestige lärare och rekommendation och för den rikedom av kontakter i finansvärlden och av de råd de har alltid förutsatt konkreta deltagarnas möjligheter att komma in i arbetslivet. STRUKTUR Master Banking & Finance Management heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro av sammanlagt minst 10 månader av träning: Sex månader uppgick till mer än 120 dagar av klassrummet 4 månader praktik på stora banker, finansinstitut, konsultföretag, företag. Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av Business School of Il Sole 24 Ore e-learning plattform, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument, outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: Förberedande kurser Delar av Macroeconomics Delar av finansiell matematik grundläggande statistik 1 MODUL - BUSINESS BANK: aktuella scenariot och utsikterna för utveckling mellan SKANNING flerkanals KONTROLL OCH NYA MODELLER FINANSIELLA MARKNADER: institutioner, styrmedel och reglerings Regleringen av finansmarknader och finansinstitut finansiella instrument Aktiemarknadsindex 2. MODUL - struktur och organisation av banken: STYRNING, efterlevnad och INTERNREVISION Organisationen av banken styrningsmodeller för banksystemet Funktionen för regelefterlevnad Nya modeller för övervakning och kontroll Modul 3 - affärsområden och utvecklingen av produkter och tjänster i Bank of New marknadssituation 4. MODUL - RAPPORT... [-]

Magisterexamen Inom Livsmedelsindustrin Management (Parma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Parma

Master Food Industry Management är ett tvärvetenskapligt och innovativt utbildningsprogram som syftar till att överföra lednings, ekonomisk kompetens, ledning och kommunikation nu krävs för att driva inom företag, föreningar och konsultföretag som är verksamma inom livsmedels- och jordbruks -Mat. [+]

Master Food Industry Management är ett tvärvetenskapligt och innovativt utbildningsprogram som syftar till att överföra lednings, ekonomisk kompetens, ledning och kommunikation nu krävs för att driva inom företag, föreningar och konsultföretag som är verksamma inom livsmedels- och jordbruks -Mat. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 11 månader, inklusive fem av sex klassrum och praktik. PROGRAM Kursen är uppbyggd på följande sätt: livsmedelsindustrin ekonomi Ekonomi och strategier i livsmedelsmarknaderna informationssystem och statistiska instrument för förvaltningen av marknaderna varumärkesstrategier Konsumentbeteende Forskning och utveckling inom livsmedelssektorn Kvalitetskontroll i de agrara livsmedelskedjor System och förpackningsprocesser Politiska och handelsmarknadsföringsinstrument Supply chain management Utveckling av personliga färdigheter och styrningsprocesser ETAPP Master erbjuder en naturlig källa till sysselsättning inom sektorn för livsmedelsindustrin, samt intressanta öppningar i samband med jordbruks- och livsmedelsföretag, konsortier och sammanslutningar av producenter, företagets utveckling och marknadsföring av livsmedelsprodukter, liksom forskningscentrum som behandlar FoU, förpackning, märkning och kommunikation. MOTTAGARE Mästaren riktar sig till unga akademiker inom vetenskap och affärs grader från två olika universitetskurser. Det uppmanar både för dem som har avslutat sina studier inom ämnesområdena ekonomi, ekonomi, kommunikationsvetenskap, och till dem som har examen inom vetenskap, särskilt inom områdena livsmedelsvetenskap , kemi, maskinteknik (växtnäring). Master syftar också till barn av entreprenörer i branschen, intresserade av att utveckla familjeföretaget. FAKULTET Undervisningen anförtros chefer, branschfolk och prestigefyllda akademiker med en beprövad undervisningsmetod som kommer att garantera en gradvis och fullständig kännedom om ämnet. inreseförfarandena Mästaren har ett begränsat antal och ger en screening av kandidater och en urvalsprocess. För att skicka... [-]

Magisterexamen I Radioinnehåll Och Management (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 9 månader October 2017 Italien Milan

Den nya huvud Radio och New Media & Content Management är ett innovativt kurs som anordnas av Il Sole 24 Ore Business School i samarbete med RDS och Radio 24 och riktar sig till unga akademiker som vill starta en karriär på "insidan av radion och mer generellt i världen värld av ljudprodukter (webb, reklam), samt ungdomar med kort erfarenhet i branschen som vill uppgradera sina färdigheter och få en omfattande utbildning och strukturerad med tanke på professionell utveckling. [+]

den nya Mästare Radio och New Media & Content Management Det är en innovativ kurs som anordnas av Business School Il Sole 24 Ore i samarbete med Radio 24 och RDS och riktar sig till unga akademiker som vill starta en karriär alla 'inne i radion och i allmänhet världen i världen av ljudprodukter (webb, reklam), samt ungdomar med liten erfarenhet i branschen som vill uppgradera sina kunskaper och skaffa utbildning fullständig och strukturerad med tanke på professionell utveckling. MÅL en En utbildning på den italienska marknaden tillhandahåller de verktyg och expertis för att ta itu med de olika yrken i radiovärldenFrån skapandet av ett program för radio till genomförandet av ett program från författarens arbete som hänför sig till förvaltning, marknadsföring och events. Master Radio och New Media & Content Management representerar en aktuell och konkret verktyg för att känna marknaden, modeller, storlekar, platser och aktuella realiteter italienska och internationella radio, och för att förstå hur de utvecklas de diffusionsmodeller, genom utvecklingen av tekniker och över nätverket. Utforska världen ljudproduktion titta på alternativa kanaler från digital till webb och tar upp alla frågor som rör marknadsföring och reklam. Slutligen ger den grundläggande element för att också möta en separat karriär, genom kunskapen om regelverket, principer för förvaltning och ekonomisk hållbarhet. STRUKTUR Master Heltid Radio och New Media & Content Management, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst nio månader av träning: 5 månader på heltid klassrum 4 månader praktik på Radio 24, RDS, andra nationella och internationella radionät,... [-]

Magister I Lyx, Mode Och Detaljhandel Management (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Rom

Master Lyx, Mode & Retail Management ger tekniska, administrativa och ledarskap för närvarande krävs för att integrera professionellt i företag inom mode och lyx sektorn, snabbt växande och alltmer kräver särskilda kunskaper på lämpligt sätt bildats. [+]

Master Lyx, Mode & Retail Management ger tekniska, administrativa och ledarskap för närvarande krävs för att integrera professionellt i företag inom mode och lyx sektorn, snabbt växande och alltmer kräver särskilda kunskaper på lämpligt sätt bildats. Mästarens mål är att utbilda yrkesverksamma som kan integrera framgångsrikt i de stora företagen inom sektorn för lyx och mode i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat sig på mode och detaljhandel. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader: 6 månaders klassrumsutbildning 4 månader praktik i företagen lyx sektorn. PROGRAM Masterprogrammet erbjuder en omfattande och grundlig översikt över världen av lyx och mode, ta itu med följande ämnen: Innebörden av lyx i fälten och på världsmarknaden Made in Italy igår, idag och imorgon De nya konsumenter av lyxvaror Modebranschen lyx och livsstil Marknadsföringen i lyx, webb och nya digitala medier: de nya gränserna för marknadsföring för lyxvaror Projektledning: projektledning Kommunikation, medierelationer och mellan traditionella och digitala mediehändelser De internationaliseringsstrategier Distributionskanalerna med fokus på detaljhandel, e-handel och möjligheter "e-handel Detaljhandeln varuexponering, visual merchandising och andra yrkesverksamma i världen av lyx och livsstil ETAPP Praktiken är en integrerad del av utbildningen utgör en viktig möjlighet att komma in i arbetslivet. Fyra månader "utbildning på arbetsplatsen" på stora företag som är verksamma i en värld av lyx och mode att slutföra inlärningsprocessen. Syftet med Master är att utbilda yrkesverksamma som kan integrera framgångsrikt i de stora företagen i lyx och modebranschen i Italien och utomlands, liksom i konsultföretag som specialiserat... [-]

Magister I Skönhetsindustrin Management (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Milan

En mästare utmärker sig genom sin praktiska och operativa tillvägagångssätt undervisning och genom närvaron av prestigefyllda vittnesmål från chefer och framgångsrika entreprenörer samt utflykter och utomhus sessioner på stora industri varumärken. Bland de ämnen som diskuterades, kommer ett särskilt fokus att ägnas åt nya detaljhandeln kanaler, e-handel, till digitala och nya verktyg för sociala medier marknadsföring. [+]

Ett innovativt program som syftar till att förvärva tekniska och chefskompetens för att passa in i en sektor, nämligen skönhet och välbefinnande, växer och växer behovet av särskilda färdigheter. En mästare utmärker sig genom sin praktiska och operativa tillvägagångssätt undervisning och genom närvaron av prestigefyllda vittnesmål från chefer och framgångsrika entreprenörer samt utflykter och utomhus sessioner på stora industri varumärken. Bland de ämnen som diskuterades, kommer ett särskilt fokus att ägnas åt nya detaljhandeln kanaler, e-handel, till digitala och nya verktyg för sociala medier marknadsföring. Gott om utrymme kommer också att ägnas åt kundupplevelsen och ny konsument som köper processer 3,0, och för internationalisering av de strategier industrin. STRUKTUR 1: a Master i Beauty Industry Management, heltid, stängd antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 11 månader av träning: - 5 månaders klassrumsutbildning - 6 månader praktik stöd för klassrumsundervisning, den distansutbildning sessioner planeras med hjälp av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du visa dokument, outs, multimedia kurser och interagera med kollegor och även lärare i kollaborativt lärande. PROGRAM Modul 1 - Grunderna i ledningen: delar av ekonomi och företagsledning 2. Modul - Området skönhet, välbefinnande och livsstil. ekonomisk storlek och marknadsstruktur 3. Modul - Kund erfarenhet och nya konsumentinköpsprocesser 4. Modul - marknadsföring, prissättning och varumärkeshantering 5. Modul - handelspolitik, detaljhandel och e-handel 6. Modul - Kommunikation och marknadsföring av produkten mellan traditionella och digitala verktyg 7 Module - CSR, innovation och affärsutveckling 8th formen - internationalisering ETAPP... [-]

Master Business Sports Management (Milan) - Italienska Vägen

Online och Campus-kombinerat Heltid 9 månader October 2017 Italien Milan

Sport Business Management Mästaren syftar till unga akademiker som är intresserade av att förvärva och utveckla ledning och ledarskap inom sport eller inom närliggande områden. [+]

Den Mästare Sport Business Management Det riktar sig till unga akademiker som är intresserade av att förvärva och utveckla chefs- och ledarskap inom sport eller inom närliggande områden. De viktigaste utbildningsmålen för Master är: Värdera den direkta kunskaper inom motorsporten, med kunskap och ledarskap; Överföring av kunskap om modeller, logiska, tekniska och ekonomiska styrmedel, kapitalanskaffning och intäkter inom idrotten, kommunikation och event management och idrottsanläggningar; Utveckla färdigheter i förhandlings management och lagarbete; Att fördjupa de strategier och verktyg för att genomföra spakarna för marknadsföring och digital kommunikation i syfte att integration mellan off-line och on-line. STRUKTUR Master Sport Business Management, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst nio månader av träning: 85 dagars klassrumsutbildning 15 dagar distansundervisning 4 månaders praktik på företag i idrottssektorn, konsultföretag, specialiserade myndigheter, institutioner, föreningar och organisationer. Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Master Sport Business Management behandlar följande ämnen: Affärs Sport: regler och sektorns struktur Marknadsföring inom idrotten Inom idrotten kommunikation mellan traditionella och digitala verktyg Sponsring, medierättigheter, licensiering, marknadsföring och intäkts sport Sportevenemang och idrottsturism Idrottsanläggningar: reglering, planering och finansiering Administration, kontroll och skatte i idrottsprestationer Detaljhandel inom idrottssektorn International Study Tour MÖTEN TIDIGARE PUBLICERADE utomhus: Juventus stadium, DUCATI, Ferrari, Adidas, SKY SPORTS, Olympiastadion, FC Barcelona ETAPP Praktiken är en integrerad del av... [-]

Master I Marketing Management (Parma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 12 månader October 2017 Italien Parma

Mästaren riktar sig till unga akademiker och studenter i socioekonomiska, humaniora, juridik och vetenskaplig karaktär med starka kognitiva förmågor, inter och problemlösningsförmåga, intresserad av att arbeta inom marknadsföring, försäljning och kommunikation av företag och industri, i kommunikationsbyråer, samt forskning och konsultföretag. [+]

Mästaren har följande mål: slutföra nivån av universitetsutbildning genom att rekrytera specialistkunskaper inom marknadsföring förvärva distinkta kompetenser gräns frågor som rör strategier och marknadsföringspolitik förbättra genom konstant användning av aktivt lärande verktyg, individuella färdigheter för att främja integration i företaget connoted positionerna för stort ansvar säkerställa en konstant relation med näringslivet, genom medverkan av vittnen från stora företag som är verksamma på marknaden för konsumtionsvaror. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 12 månader: 6 månaders klassrumsutbildning 6 praktik på branschstrukturer PROGRAM Klassrummet Programmet är indelat i 6 huvudmoduler: STIFTELSER: fyra förberedande typ moduler som är avsedda att anpassa grundläggande kunskaper i ekonomi och management naturen och för att främja former av socialisering bland deltagarna. MILJÖ kompetens: att analysera och diskutera ämnen och instrument som rör strategisk marknadsföring och analys av konkurrenssituationen där företaget är verksamt. Marketing Intelligence: förmågan att förstå, analysera och utvärdera fullt den inre och yttre miljön om kunder, konkurrenter, marknad och bransch där ett företag flyttar, för att förbättra beslutsfattandet. MARKETING kärnkompetens: studie av modeller och verktyg för operativ marknadsföring, med särskild tonvikt på gränsfrågor. DISTRIBUTION MARKETING Communication Management: kommunikation som ett verktyg för marknadsföring Trade Marketing och supply chain management MOTTAGARE Unga akademiker och studenter i socioekonomi, humaniora, juridik och vetenskaplig karaktär med starka kognitiva förmågor, social och problemlösning färdigheter, intresserad av att arbeta inom marknadsföring, försäljning och kommunikation av näringslivet, organ kommunikation och forskning och konsultföretag. inreseförfarandena Mästaren har ett begränsat antal och ger en screening av kandidater och en urvalsprocess.... [-]

Masters I Exporthantering Och Internationella Affärer (Roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 11 månader October 2017 Italien Rom

Mästaren syftar till att utbilda nya yrkes specialiserat på företagens internationaliseringsfrågor, attraktion av investeringar, utrikeshandel, tillgång till EU-finansiering och internationell design. [+]

Mästaren syftar till att utbilda nya yrkes specialiserat på företagens internationaliseringsfrågor, attraktion av investeringar, utrikeshandel, tillgång till EU-finansiering och internationell design. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 11 månader av träning: 100 dagar av klassrumsutbildning 6 månaders praktik i företag, företag eller konsultföretag Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: Scenarier och strategier för internationellt utvecklings på utländska marknader Marknadsföring och internationell handel Finansiering och investeringar för internationalisering: juridik, skatter och finansiella Byggandet av affärsplanen för internationalisering Projektledning och förvaltning av internationella projekt RÖRELSE och workshops Laboratorieanalyser av land och länder fokus Laboratorie e-handel Laboratory Managerial Laboratory Business Inglese datorsal STUDIERESA I BRYSSEL Möten med europeiska institutioner och internationella designexperter. ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. MOTTAGARE Mästaren är öppen för studenter i alla ekonomi och juridik, socio humanistiska och teknisk-kvantitativa, både gamla och det nya systemet och utländska studenter som har en examen eller motsvarande kompetens. FAKULTET Undervisningen är anförtros bransch, chefer, konsulter med en beprövad undervisningsmetod sörja för en successiv och fullständig kännedom om ämnet. De är experter som i åratal samarbetat med många Group förlagsverksamhet, liksom expert utbildare 24 timmar Business School och evenemang.... [-]

Masters I Lyx Management & Mode (Milan) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 10 månader October 2017 Italien Milan

En mästare syftar till att ge tekniska, operativa och administrativa kompetens för att integrera professionellt i en snabbt växande industri. Rutten syftar till att utbilda yrkesverksamma med omfattande och tvärgående profil: chefer av lyx företagen måste verkligen kunna kombinera kreativitet och innovationsförmåga med förmågan att läsa, tolka och förutse verksamheten genom kunskap och hantering av särskilda verktyg. [+]

En mästare syftar till att ge tekniska, operativa och administrativa kompetens för att integrera professionellt i en snabbt växande industri. Rutten syftar till att utbilda yrkesverksamma med omfattande och tvärgående profil: chefer av lyx företagen måste verkligen kunna kombinera kreativitet och innovationsförmåga med förmågan att läsa, tolka och förutse verksamheten genom kunskap och hantering av särskilda verktyg. En Master föds ur samarbetet mellan Handelshögskolan i Sole 24 Ore och konsultföretaget Newton innovationsledning och kännetecknas av prestige lärare och experter som är involverade. STRUKTUR Master, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 10 månader: 6 månaders klassrumsutbildning 4 månader praktik Denna väg utmärker sig också för det praktiska och operativa tillvägagångssätt undervisning: under månaderna klassrummet, i själva verket finns det många projekt arbete inom området och interaktiva workshops. Slutligen kommer kontaktnät med ledande anläggningar och industri konsultföretag erbjuda deltagarna viktiga möjligheter att komma in i arbetslivet. PROGRAM Masterprogrammet följer en modulär struktur och erbjuder en komplett och grundlig översikt av lyx och modevärlden. Innebörden av lyx i fälten och på världsmarknaden Made in Italy igår, idag och imorgon De nya konsumenter av lyxvaror näringslivsorganisationer och grundläggande ekonomi Modebranschen lyx och livsstil Värdekedjan lyx sektorn Innovation, kreativitet och särskiljande faktorer i lyx Betydelsen av marknadsföring i lyx Webb och nya digitala medier: de nya gränserna för marknadsföring för lyxvaror Projektledning: projektledning Kommunikation, medierelationer och mellan traditionella och digitala mediehändelser internationaliseringsstrategier Distributionskanalerna med fokus på detaljhandel E-handelsmöjligheter och "e-handel Etik, miljömässig hållbarhet och socialt ansvar Detaljhandeln varuexponering visual merchandising Kontorsrörelsen De andra... [-]

Skatte Masters (Milano) - Italienska Vägen

Campusstudier Heltid 12 månader October 2017 Italien Milan

Master Skatte Sole 24 Ore är ett utbildningsprogram i skatt och bolagsrättsliga frågor som syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan arbeta i administrativa och skatteärenden med en hög nivå av förberedelse och expertis. [+]

Den Master Tax Il Sole 24 Ore är ett utbildningsprogram i skatt och företagsfrågor med syfte att utbilda unga yrkesverksamma kan arbeta i administrativa och skatteärenden med en hög grad av utbildning och kompetens. De professionella siffror som befälhavaren avser att träna är i synnerhet de av aUKTORISERAD rEVISOR, skattejurist och företagsskatt Expert. STRUKTUR Den 24 Skatte Mästare, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, en total längd 12 månaders utbildning: 140 dagar av klassrumsutbildning 4 månader praktik på viktiga professionella kontor, skattekontor och affärskonsultfirma. Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: Den mervärdesskatt Inkomstskatter: individer Bokslutet och koncern gruppen, OIC nationella redovisningsstandarder och internationella redovisningsstandarder IAS / IFRS IRES och beskattning Konkurs och affärs kris Bolagsrätt De särskilda transaktioner för företag Den internationella skatte Andra indirekta skatter Samlingen, upptäcka och påföljder Tvister, skatteprocesser och nyheter för att förena ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. MOTTAGARE Master skatterätt syftar till: ekonomi akademiker jurister unga yrkesverksamma FAKULTET Lärarna är Master of Tax experter och branschfolk som i åratal samarbetat med många förlagsverksamhet Sole 24 Ore skatte (publikationer, böcker, multimediaverksamhet), samt expert tränare del Sole 24 Ore Formation, och med en beprövad undervisningsmetod säkerställa... [-]

Skatte Masters (roma) - Bana I Italienska

Campusstudier Heltid 12 månader October 2017 Italien Rom

Master Skatte Sole 24 Ore är ett utbildningsprogram i skatt och bolagsrättsliga frågor i syfte att utbilda unga yrkesverksamma som kan verka i det administrativa skatt med en hög nivå av förberedelse och expertis. De yrkesverksamma som befälhavaren har för avsikt att träna är särskilt de auktoriserad revisor, skattejurist och affärsskatteexpert. [+]

Den Master Tax Il Sole 24 Ore är ett utbildningsprogram i skatt och företagsfrågor med syfte att utbilda unga yrkesverksamma kan arbeta i administrativa och skatteärenden med en hög grad av utbildning och kompetens. De professionella siffror som befälhavaren avser att träna är i synnerhet de av aUKTORISERAD rEVISOR, skattejurist och företagsskatt Expert. STRUKTUR 24 ° Mästare skatterätt, heltid, begränsat antal och obligatorisk närvaro, sammanlagt minst 12 månader av träning: 140 dagar av klassrumsutbildning 4 månader praktik på viktiga professionella kontor, skattekontor och affärskonsultfirma. Till stöd för klassrumsundervisning, är distansutbildning sessioner planeras med användning av e-learning plattform för Business School i Sole 24 Ore, en dedikerad webbmiljö genom vilken i fjärrläge, kan du konsultera dokument , outs, multimedia kurser och interagera med jämnåriga och lärare även i kollaborativt lärande. PROGRAM Mästaren tar upp följande ämnen: Den mervärdesskatt Inkomstskatter: individer Bokslutet och koncern gruppen, OIC nationella redovisningsstandarder och internationella redovisningsstandarder IAS / IFRS IRES och beskattning Konkurs och affärs kris Bolagsrätt De särskilda transaktioner för företag Den internationella skatte Andra indirekta skatter Samlingen, upptäcka och påföljder Tvister, skatteprocesser och nyheter för att förena ETAPP Praktiken är en integrerad del av läroplanen för magisterexamen, utgör en viktig möjlighet för privilegierade post och accelererade i näringslivet. MOTTAGARE Master skatterätt syftar till: ekonomi akademiker jurister unga yrkesverksamma FAKULTET Lärarna är Master of Tax experter och branschfolk som i åratal samarbetat med många förlagsverksamhet Sole 24 Ore skatte (publikationer, böcker, multimediaverksamhet), samt expert tränare del Sole 24 Ore Formation, och med en beprövad undervisningsmetod säkerställa... [-]

Kontakt

Il Sole 24 ORE

Adress, rad 1 Via Monte Rosa 91
Milano 20149, Italy
Telefonnummer +39 02 30221