Accademia del Lusso

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Accademia del Lusso SCHOOL OF FASHION & DESIGN

Accademia del Lusso School of Fashion & Design öppnades 2005 med det specifika målet att ge utbildning av hög kvalitet för unga människor är intresserade av att starta en karriär inom mode och design industrin eller yrkespersoner som redan arbetar inom sektorn som vill förbättra eller uppdatera sina färdigheter och kunskaper. Den pedagogiska metoden för School of Fashion & Design är baserad på en innovativ strategi, med två utbildningsvägar som är nära förbundna: den kreativa teknisk bana som syftar till produktion och administrativa väg tillägnad till ledningen. Den distinkta undervisningsmetod av Accademia del Lusso är också ett resultat av den kompetens och erfarenhet av lärarkåren, som alla är etablerade yrkesverksamma inom olika områden av mode och design. Detta gör det möjligt för School of Fashion & Design att ge en tvärvetenskaplig utbildning som kontinuerligt uppdateras och fast kopplade till arbetsmarknaden. Dessutom mode kurser på Milano School of Fashion School of Fashion samarbete med viktiga företag i branschen tillåter eleverna att arbeta med pågående projekt eller projekt som redan har genomförts och att slutföra sin utbildning med en mycket lärorik upplevelse som bara kan vara garanteras genom direkt kontakt med den professionella världen.

Typer av kurser

Masterkurser: utformad för studenter som har en kandidatexamen eller högre examen och som vill få en specialist preparat som gör det möjligt för dem att fullgöra positioner inom mode och lyx förvaltning i prestigefyllda företag runt om i världen.

3-Year prestationer: för dem som har avslutat sina gymnasiestudier och som vill genomföra en universitetskurs som ger dem gedigen teoretisk och praktisk utbildning som behövs för att arbeta inom mode och designbranschen.

Intensiv ett års kurser: för dem som har avslutat sin high school eller universitetsstudier och som vill ta en intensiv kurs för att förbättra och komplettera sina befintliga kunskaper, för att bli en behörig och utveckla en karriär inom mode och design industrin.

Korta kurser: perfekt för dem som för närvarande studera eller arbeta och inte har tid att ägna sig åt en långsiktig kurs. De kan ses som en introduktion till mode och perfekt för alla profiler när de baseras på allmänna begrepp, eller som förbättrings kurser som lämpar sig för yrkesverksamma när är inriktade på särskilda områden inom sektorn.

Förberedande kurser: dessa ske före början av varje läsår, och är tillgängliga för dem som redan har inskrivna på en mode eller design kurs på Accademia del Lusso. Kurserna förbereda studenterna i fråga om språk förbättring förse dem med grundläggande föreställningar om mode och design, och även bidra till att hjälpa eleverna integreras i sin nya miljö i Milano.

De viktigaste skälen att gå med detta institut

100% italienska School of Fashion & Design Maximal klasstorlek på 12 elever för aktivt och dynamiskt samspel med lärare och att få ut mesta möjliga av kursen Lärarna består uteslutande av kvalificerad personal för närvarande arbetar i mode och design sektorer konstant överförande av up-to-date arbetserfarenhet till studenter Blended undervisningsmetod som kombinerar teori lektioner med praktiska erfarenheter på området (workshops: externa besök, seminarier med välkända mode och design yrkesverksamma, deltagande i exklusiva evenemang, projektarbete baserat på företagens order, trendanalyser erfarenhet av europeiska huvudstäder) Kurser som ges direkt på engelska av lärare, inga tolk störande klasser Utmärkt praktik möjligheter tack vare fasta förbindelser med mode och design företag inom sektorn lyxartiklar förvaltas av ADL karriärvägledning Lyx läge på Via Montenapoleone no.5, en av de mest fashionabla gatorna i världen Student stödkontoret för att ge stöd i VISA och invandring förfaranden och att hitta lämplig bostad i Milano samt själavård Huvudsyftet med ADL: s kurser är att förbereda och kvalificera eleverna för omedelbar och framgångsrikt inträde i dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ADL Corporate Division sätta skräddarsydda kurser till förfogande för företag och yrkesverksamma

Infrastruktur / undervisningslokaler Accademia del Lusso ger studenterna professionella verkstäder och dator laboratorier som är utrustade med iMac och den senaste hårdvaran och mjukvaran. Skolan har också en riktig butik med fönster, mönsterkonstruktion och sömnad laboratorier samt stora utrymmen för fotografering och mode styling sessioner. skiss Faculty Accademia del Lusso lärare är högt kvalificerade yrkesverksamma för närvarande arbetar i mode och design sektorer och de flesta av dem dem undervisar exklusivt för ADL: s studenter. Detta säkerställer konstant överförande av up-to-date arbetserfarenhet till studenter samt direktkontakt med lärarnas företag. Placeringar Career Office of Accademia del Lusso arbetar för att ansluta studenter med företag för att skapa goda möjligheter för praktik som ofta blir öppningar för placering. Detta effektiv kontors hjälper studenter i skapandet av cv och portfölj i syfte att utbilda dem att göra jobbet krav och föreslå sina profiler på bästa möjliga sätt. Sammanfattning Rekrytering Företag

Valentino, Prada, Fendi, Ralph Lauren, Salvatore Ferragamo, Bottega Veneta, LVMH, Hugo Boss, Vivienne Westwood, Ermenegildo Zegna, John Richmond, Krizia, L'Espresso, L'Oreal, Luxottica, Marina Rinaldi, Stefanel, Baci & Abbracci, OVS, 39 Manifacture, UPIM, 1: a våningen, AB & COM, Aeffe, Agent Lux Venture, Alviero Martini, Antonio Marras, Barbara Giannelli, Be-Ma, Betty Blue, Brooks Brothers, Cashmira, Celine, klass Publishing, Colangelo, Columbus, Conde Nast, Corps et Ame, Datura, PEM Publishing, Emilù, Eres, Fabrizio Melzi, Fashionist, Franca Soncini, Francesco Scognamiglio, Fun och mode, Future Concept Lab, GF Service, Gianfranco Femzia, Gruppo Zannier, gitarr, Ileana Turrini, info Utkast , Ingenio, Insight kommunikation, JM Mode & Reklam, Jonofui, Krizia valde L'Autre, Le Van Kim, Les Copains, Marly Mode, Martin Margiela, Matteo Sorbellini, Monica Leoni, Muse Magazine, Nardelli, Page Adv, Philippe Plein, Popai, Prime Donne, Ruffo, SP management, Saatchi & Saatchi, Sabatini, Salima Arfoudi, schema, Scudrera, So jeans, Società Italia, Personal International, Studio Re, Studio Uno, Tosi Kommunikation, Ulisse Barbi, Uragano studio, Urra, Videolook , Vigevano 41, VW Consultin White Gallery, XT.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Italienska

Se skolans Masterprogram » Se Undergraduate Certificates » Se Kurser »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Lyxvara Kommunikationshantering

Campusstudier Heltid 9 månader February 2018 Italien Milan

Mästarens kurs i lyxvaror Kommunikationshantering tränar eleverna att bli ledare inom mode [+]

Kursens mål

Masterkursen i Lyxvaror Kommunikationshantering tränar eleverna till att bli ledare inom professionell modekommunikation.

Oktober 2018 [-]

Magister I Modeinkassohantering

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Italien Milan

Masterkurs i Fashion Collection Management syftar till att bygga en yrkesperson som har de strategiska kompetens att penetrera produktionssidan av mode och lyx affärer och arbete som chef inom produktområdet av lyxvaror och modesektorn. Kursen ger studenterna inte bara med en allmän kunskap om de olika områden som ingår i verksamheten, men också med särskilda tekniska kunskaper inom ... [+]

Masterkurs i Fashion Collection Management syftar till att bygga en yrkesperson som har de strategiska kompetens att penetrera produktionssidan av mode och lyx affärer och arbete som chef inom produktområdet av lyxvaror och modesektorn. Kursen ger studenterna inte bara en allmän kunskap om de olika områden som ingår i näringslivet, men också med särskilda tekniska kunskaper inom området industriell produktion inom modebranschen. Dessutom ger kursen de nödvändiga professionella verktyg för att kunna arbeta med produkter i linje med marknadens krav. Dynamiken analyseras under kursen rör sig allmänt till lyxvaror sektorn med särskild uppmärksamhet på mode med tanke på den särskilda karaktären hos de som deltar i produktutvecklingen inom detta område processer.... [-]


Magister I Modekommunikationshantering

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Italien Milan

Masterkurs i mode Communication Management syftar till att utveckla en professionell kunna täcka roller i samband med kommunikation i företag inom modebranschen som hanterar varumärken eller outsourcing organ. Eleverna lär sig de viktiga aktiviteter dessa företag, såsom att utarbeta pressmeddelanden och reklammaterial, utveckla och underhålla kontakter med presstjänst, upprätthålla PR ... [+]

Masterkurs i mode Communication Management syftar till att utveckla en professionell kunna täcka roller i samband med kommunikation i företag inom modebranschen som hanterar varumärken eller outsourcing organ. Eleverna lär sig de viktiga aktiviteter dessa företag, såsom utarbetandet pressmeddelanden och reklammaterial, utveckla och underhålla kontakter med presstjänst, upprätthålla PR och event management. Andra professionella öppningar i detta område innebär specialiserade kommunikation via media såsom tidningar, på nätet portaler och TV, och en konstant kommunikation baserad på särskilda händelser och kändisar. Kursen lär eleverna att kunna hantera varje skede av en kommunikationsplan, samt att hantera team av olika specialister som ingår i kommunikationssfären inom en modeverksamhet.... [-]


Master in Fashion Brand Management

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Italien Milan

[+]

Denna roll kräver en väl avrundad person med överförbara färdigheter, som fungerar som länk mellan kreativa idéer och marknaden, och som är kapabel att samordna kreativa talanger med affärsmålen. Dynamiken analyseras under kursen rör sig i allmänhet till lyxvaror sektorn och modeindustrin, med hänsyn till den särskilda karaktären hos de processer som rör dessa industrier.

Eleverna lär sig att främja ett varumärke filosofi med hjälp av arbets- och strategiska marknadsföringsstrategier, och därför kommer att kunna följa hela utvecklingen och försäljningsprocessen av en produkt i samband med ett varumärke, med särskild tonvikt på stil, kvalitet på produkter, image, och effektivitet reklamkampanjer.... [-]


Videoklipp

Accademia Del Lusso | Abstract Feelings - Fashion Show 2014

Kontakt
Besöksadress
Accademia del Lusso S.r.l.
Via Montenapoleone 5

Milan, 20121 IT