ISTUD Business School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Över fyrtio års erfarenhet tillsammans med organisationer

ISTUD grundades 1970 på initiativ av Assolombarda och en grupp stora italienska och multinationella företag (inklusive Pirelli, Olivetti och IBM). ISTUD har alltid följt utvecklingen av den italienska förvaltningen , vilket bidrar avsevärt till spridningen av en modern "förvaltningskultur" i vårt land. Den första fakulteten för handelshögskolan var sammansatt av professorer från Harvard Business School , med stöd av italienska managementkonsulter .

ISTUD Foundation är idag den enda oberoende högprofilerade italienska handelsskolan . Under dess 40 års verksamhet har mer än 51 000 chefer och mellanledare samt 2 300 nyutbildade studenter deltagit i sina träningsprogram och mästare och många yrkesverksamma inom utbildning och forskning har utbildats i ISTUD sedan sjuttiotalet idag.Chronology

Vår uppgift

Stödja tillväxten av företag och chefer som vill konkurrera genom att skapa en ny hållbar ekonomisk modell, fokuserade på att skapa värde för alla aktörer i processen. Detta är uppdraget för ISTUD Foundation , den första oberoende Business School i Italien, som sedan 1970 har arbetat inom området för högre yrkesutbildning och förvaltningsforskning och erbjuder en integrerad portfölj av ledarskapsforskning och utbildningsprogram, direkt tillämpad på de realiteter och utmaningar som organisationer står inför.

Våra värderingar

Hållbarhet: det systemiska, etiska och hållbara tillvägagångssättet.

Vårt synsätt

ISTUD stiftelsen har för avsikt att vara en annan röst när det gäller utbildning och ledarskapsutveckling , och placerar i centrum för all verksamhet unika och potentiella för de individer och organisationer där de är verksamma.
Till grund för de olika föreslagna initiativen finns en konstant forsknings- och innovationsverksamhet , med utveckling av en uppdaterad kunskap orienterad på de problem och problem som faktiskt kommer att uppmärksammas av företag, organisationer, chefer, idag.

Välja ISTUD betyder att "komma i kontakt" med ett ledande företag i det italienska ledarskapslandskapet , med nästan 40 års erfarenhet inom ledarutbildning och forskning om organisationer .
Den påvisade förmågan att bidra till utvecklingen av ledarskapstänkandet, det internationella nätverket, den kvalificerade närvaron i företag och institutioner, den höga nivån på erbjudande och undervisningsprocessen tillsammans med fakultets kvalitet, berömmelsen och prestige i varumärket är några av de viktigaste delarna som leder till att ISTUD anser sig vara ett unikt urval av spetskompetens i den italienska scenen.Business meeting-1209640_960_720

ISTUD : erfarenheter jämförda

Att delta i ett ISTUD seminarium eller en väg betyder att du upplever en mycket engagerande träningserfarenhet , där deltagaren är huvudrollen i inlärningsprocessen , i en stimulerande miljö , med konstant närvaro av ISTUD proffs som följer med hela kursen.
Analysen av konkreta situationer, sökandet efter effektiva lösningar, ansvarsansvaret, interpersonell kommunikation, förhandlingar och grupparbete värderas alltid inom klassrummet. Fakultetsprofessorer, i förhållande till programmets olika moment och innehållet behandlas, utnyttjar en bred och flexibel blandning av didaktiska verktyg som lektioner, övningar, falldiskussioner .

Att basera sig i vårt tillvägagångssätt är storleken på jämförelsen . En jämförelse som följer av dialogen med deltagare från olika sektorer och yrkesfamiljer samt från den ständiga debatten och utbyte med fakultetsprofessorer, alla experter på kompetensområdet, med en effektiv kunskap om affärsproblem som härrör från betydande erfarenhet av ledning, rådgivning eller forskning.
Alla deltagare har alltid ett brett spektrum av teoretisk dokumentation om de ämnen som omfattas, samt en komplett och uppdaterad bibliografi (förutom användningen av exklusiva ISTUD material som är förberedda och anpassade efter kundbehov).

Denna skola erbjuder program i:
  • Italienska

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Master I Marknadsföring

Campusstudier Heltid 1 år September 2018 Italien Stresa

MSc i marknadsförvaltning av ISTUD erbjuder dig en ambitiös och spännande väg att komma in i världen av marknadsföring, kommunikation och digital. [+]

Master i marknadsföring

MSc i marknadsförvaltning av ISTUD erbjuder dig en ambitiös och spännande väg att komma in i världen av marknadsföring, kommunikation och digital.

Master of Marketing Management är en ASFOR-ackrediterad specialistkurs som är utformad för dem som kommer från olika fakulteter, vill berika sin kunskap, utveckla sina operativa färdigheter genom att experimentera med konkreta arbetssituationer och förvärva verktyg och tekniker som förbereder dem att komma in i företaget och för lägga grunden för en strålande karriär och realisera deras professionella ambitioner.

Antalet master i marknadsföring6 månaders heltidsutbildning i klassrummet och projektarbete3 till 6 månader praktik i företaget40 partnerföretag97% av placeringen485 studenter har redan examenbefälhavaren i 3 steg... [-]

Master I Retail Marketing

Campusstudier Heltid 1 år November 2018 Italien Stresa

Mästaren är född ur behovet av att skapa en grundlig och gedigen kunskap om distributionskanaler och deras operativa hävstångar relaterade till marknadsförings- och försäljningsprinciper. Målet är att skapa en stark länk mellan ungdomar och företag som tillhör olika produktsegment, från mode till stora detaljhandelskedjor, för att stödja den starka expansionen i Italien och i världen av specialiserade kedjor, e-handel och varumärken som måste hantera ny distributionsdynamik. [+]

Master i Retail Marketing

Mästaren är född ur behovet av att skapa en grundlig och gedigen kunskap om distributionskanaler och deras operativa hävstångar relaterade till marknadsförings- och försäljningsprinciper. Målet är att skapa en stark länk mellan ungdomar och företag som tillhör olika produktsegment, från mode till stora detaljhandelskedjor, för att stödja den starka expansionen i Italien och i världen av specialiserade kedjor, e-handel och varumärken som måste hantera ny distributionsdynamik.

Styrkan hos mästaren är att erbjuda dig en intensiv och praktisk träning för att genast komma in i företaget som handlar med köp och försäljning, e-handel, visuell handel, exporthantering, kategorihantering, instore marknadsföring, handelsmarknadsföring, affärsanalys.... [-]