Keystone logo
Japan

Bästa universiteten för Master Program i Japan 2024

Antal institutioner: 169
    • Ghent, Belgien
    • Alcoi, Spanien
    • + 2 Mer

    This program is only available as a second part of the Dual Degree Program after students. is only available via our highly accredited University...

    • Kyoto, Japan

    Kyoto University Of Advanced Science (KUAS) kan se tillbaka på en 50-årig historia som en ackrediterad privat utbildningsinstitution i det akademiska hjärtat av Japan. För att ta nästa steg och utmaning på global skala bjöd KUAS in en förstklassig VD för ett Kyoto-baserat globalt framgångsrikt företag som ordförande, med målsättningen att erbjuda sina akademiska resurser på den internationella arenan. Inrättandet av ett innovativt engelsklärt ingenjörsprogram är ett stort exempel på dessa ansträngningar, eftersom KUAS fortsätter att stärka sitt engagemang för att vara i spetsen av modern utbildning.

    • Rio de Janeiro, Brasilien
    • Bailrigg, Storbritannien
    • + 3 Mer

    This program is only available as a second part of the Dual Degree Program after students. is only available via our highly accredited University...

    • Yamagata, Japan

    Från och med öppnandet av Yamagata Prefectural Normal School 1878 startade fem utbildningsinstitutioner (Yamagata High School, Yamagata Normal School, Yamagata Youth Normal School, Yonezawa Technical College, Yamagata Prefectural) 1949. Agricultural and Forestry College) grundades som en ny nationellt universitet. Under 2019 har vi ärvt historien och traditionen att fira 70 -årsjubileet för vår grundande, och vi skickar ut många utmärkta mänskliga resurser till samhället.

    • Tottori, Japan

    Universitets symbolmärke representerar den första bokstaven ”T” från Tottori University , som är utformad i form av en dynamiskt flygande fågel. De flytande linjerna som omfattar märket uttrycker den dynamik som universitetet flexibelt anpassar sig till den nya eran som ett unikt och attraktivt universitet med en distinkt identitet. De två vingarna som skär varandra i mitten symboliserar oändlig (∞) möjlighet och fusion av kunskap och praktik, universitetets grundläggande principer, och representerar universitetets kontinuerliga tillväxt. De tre cirklarna som består av två vingar och en svans representerar målen* för universitetets utbildnings- och forskningsverksamhet, medan bildfärgerna i blått och grönt representerar himlen och havet eller jorden och livet, som är symboler för jorden, vilket tyder på att universitetet utvecklas globalt samtidigt som det vårdas av rik natur. 1) Utveckling av välutbildade mänskliga resurser som kan spela nyckelroller i samhället 2) Främja spetsforskning för att lösa globala, mänskliga och sociala frågor 3) Bidrag till näringslivets och kulturen i lokalsamhället

    • Taito City, Japan

    Tokyo Geidai är ett internationellt unikt konstuniversitet som erbjuder program inte bara inom konst och musik, utan även inom film och nya medier och konsthantering som en del av globala konststudier. Som "en källa till kreativitet som kan förändra världen" kommer universitetet, tillsammans med fakultetspersonalen och administratörerna, att fortsätta ansträngningarna att vårda nästa generation av framstående konstnärer, främja japansk konst och kulturs kraft och bidra till global utveckling av konst genom nära samarbete med relevanta organisationer, inklusive det japanska ministeriet för utbildning, kultur, sport, vetenskap och teknik och byrån för kulturfrågor, vilket gör att universitetet kan maximera sina möjligheter och värderingar.

    • Nisshin, Japan

    I dagens globaliserande samhälle av samexistens mellan flera språk och kulturer fästs vikt inte bara på engelska som det globala språket utan också på andra språk. Precis som språk är en inställning att acceptera flera kulturer också viktig. Mot bakgrund av denna sociala bakgrund tar School of Foreign Studies ett akademiskt förhållningssätt för att utforska världsspråk och kulturer. Studenterna engagerar sig i akademiskt lärande om språk, litteratur, kulturer, samhällen och andra funktioner i det språkliga området de är inriktade på, och fördjupar sig djupt i tankesätt och beteenden hos människor med olika kulturell bakgrund. Förutom sitt huvudspråk lär de sig också flera språk för att få ett mångfacetterat perspektiv och bli globala mänskliga resurser med utmärkta språkkunskaper och interpersonella färdigheter.

    • Kobe, Japan

    Le Cordon Bleu har hjälpt passionerade studenter att följa sina kulinariska drömmar under de senaste 125 åren. Studenter kommer till Le Cordon Bleu från alla samhällsskikt. De är nybörjare entusiastiska över den kulinariska konsten men helt oerfarna; de är långt på en karriärväg och redo för nästa; de är etablerade proffs som vill förbättra sig själva. Oavsett deras slutliga mål - att driva ett restaurang- eller cateringföretag, hotell- eller detaljhandel, journalistik, konsult, matstyling - kommer studenterna på Le Cordon Bleu för den kulinariska utbildningen som gör att de kan lyckas.

    • Shibuya City, Japan

    United Nations University (UNU) är en global tankesmedja och forskarutbildning som har sitt huvudkontor i Japan. FN -universitetets uppgift är att, genom samarbete och forskning, bidra till insatser för att lösa de akuta globala problemen med mänsklig överlevnad, utveckling och välfärd som är bekymrade för FN, dess folk och medlemsstater. Vid uppdraget arbetar FN: s universitet med ledande universitet och forskningsinstitut i FN: s medlemsstater, som fungerar som en bro mellan det internationella akademiska samfundet och FN: s system.

    • Chiyoda, Japan

    Den globala spridningen av den nya coronavirusinfektionen tvingar fram förändringar i hur universitetsutbildning ska vara. I synnerhet var begränsningen av verkliga utländska utbyten en smärta för Sophia University , som främjar globaliseringen, men vi gav stöd inte bara till internationella studenter i Japan utan även utomlands, centrerat på våra utomeuropeiska baser. I synnerhet ASEAN Hub Center i Bangkok, som bildade ett affärsföretag i syfte att ytterligare vitalisera utbildningsfunktioner från förra året, arbetar för att fortsätta sin verksamhet genom att införa kompletta onlinekurser. Den största förändringen som orsakas av Corona -katastrofen är den snabba utvecklingen av onlineåtkomst vid universitet runt om i världen. Som ett resultat kan vi förvänta oss forskningsutbyten utan motstycke, till exempel fjärrinbjudande professorer som bedriver spetsforskning vid utomeuropeiska universitet. Vårt universitet arbetar också med att etablera en sådan möjlighet som ett system.

    • Toshima City, Japan

    Rikkyo University ligger i Tokyo och grundades 1874 började med St. Paul's School. Det grundades av Biskopskyrkans missionär biskop Channing Moore Williams som en privat skola som undervisade i kristna bibelstudier och engelska. Vid den tiden rusade Japan in för att komma ikapp de avancerade nationerna i väst, och utbildningsområdet hade också en stark utilitaristisk tendens. Kunskap och teknik betraktades ofta som verktyg för materiellt välstånd och självutveckling. Rikkyo gick emot tidens trend och modellerade efter de traditionella liberala konsthögskolorna i väst, som framgångsrikt har fortsatt att utvecklas till denna dag.

    • Chiyoda, Japan

    Nihon University , som firar 120 -årsjubileum, härstammar från Nihon Law School, som grundades 1889. Sedan starten har universitetet bibehållit sin framkant i spetsen för universitetsutbildning och forskning med ett globalt perspektiv och en initiativrik anda. Som ett attraktivt universitet med ett brett utbud av studieområden har Nihon University varit involverat i inte bara utbildning och forskning, utan också sjukvård, livslång utbildning och många andra aktiviteter som bidrar till samhällsutvecklingen.

    • Chiba, Japan

    Keiai University , "Keiten Mistress" (älskar dem som respekterar himlen), är ett ord som Saigo Takamori (Nanshu), en ledande figur i Meiji -restaureringen, brukade vara inskriptionen. "Himlen" representerar anledningen som styr naturen, och "mänsklig" hänvisar till hela mänskligheten, inklusive jaget, och samtidigt livet och samhället som byggts av människor. Imponerad av tron att "respektera förnuft och älska människor och deras aktiviteter" gjorde grundaren Masayuki Nagatoro detta till skolans grundläggande anda och kallade det "respekt" för att förmedla den strävan. Namnet på Keiai University härrör också från detta. Ordet ”Keiten Aijin” (dyrka din himmel, älska ditt grannskap) förekommer i lärdomarna från Takamori Saigo, ledare för restaurering av Meiji. I detta uttryck betyder "tio" en anledning att styra naturen och universum. Alla människor. Det hänvisar också till Dyrka din himmel, Älska ditt grannskap. Masaji Nagatoro var djupt imponerad av denna anda att respektera förnuft och älska dina medmänniskor. Som ett resultat antog han denna idé som sin centrala princip och kallade vårt universitet ”Keiai” för att överföra den till kommande generationer.

    • Kyoto, Japan

    Doshisha Women's College of Liberal Arts grundades i Kyoto 1876 av Joseph Hardy Neesima, grundaren av Doshisha; hans fru, Yae Neesima; Alice J. Starkweather, en amerikansk missionär; och andra. Högskolan är dedikerad till grundprinciperna för kristendom, internationalism och liberal konst och har en historia av konstant innovation. Det har vuxit till att omfatta elva avdelningar i sex fakulteter och fyra forskarskolor på två campus i Kyotanabe och Imadegawa. Total inskrivning är för närvarande cirka 6 500 studenter.

    • Niigata, Japan

    Vi närmar oss slutet av det första kvartalet av 2000 -talet. Under denna tid har konflikter och naturkatastrofer som symboliserats av terrorattackerna i USA 2001 och jordbävningen i Great East Japan 2011 fortsatt att inträffa. Nu står vi inför de enorma utmaningarna av COVID-19-pandemin, som har störtat vårt samhälle. Å andra sidan finns det stora förväntningar på snabbt framskridande av vetenskap och teknik som drivkraft för utvecklingen av ett hållbart samhälle. Under socialreformen har det därför krävts en större översyn av universitetens uppdrag. Niigata University strävar efter att behövas och att fortsätta lysa ännu mer i 2000 -talets turbulenta samhälle. För detta ändamål kommer vi alltid att tänka på vad vi kan göra som ett nationellt universitet i Japan, vidta åtgärder och bidra till att främja individer i nästa generation och till utvecklingen av vetenskap såväl som för samhället baserat på framtida förutsägelser. Denna Niigata University Vision 2030 återvänder till grunderna i Niigata University och visar olika intressenter vad framtiden för Niigata University ska vara. I denna vision betraktar vi år 2030 som den närmaste framtiden, eftersom det är tidsfristen för målen för hållbar utveckling. Med inställningen "Att bli en föregångare för framtida livsinnovation" som uppdraget som Niigata University ska utföra mot framtidens samhälle kommer vi att samla kunskapen om Niigata University som ett omfattande universitet för att berika mänsklig verksamhet på jorden. På grundval av denna uppfattning har vi formulerat visioner om vad Niigata University ska vara i framtiden 2030 och fastställer vägen mot dessa visioner som vårt mål.