Keystone logo
© Carrianna Field
Centro De Estudios Financieros CEF

Centro De Estudios Financieros CEF

Centro De Estudios Financieros CEF

Introduktion

Din träning, framtidens garanti

Vårt mål är att säkerställa att studenter uppnår sina professionella mål, därför läggs särskild vikt vid personligt bemötande med studenten, individuell uppföljning av deras akademiska bana genomförs och det stöd och den vägledning de behöver ges.

CEF-aktiviteter täcker intressen och utbildningsbehov för:

  • doktorander och managementstudenter.
  • personer som vill ansluta sig till privata företag som verkliga specialister, utan erfarenhet av arbetslivet.
  • människor som vill befästa och förbättra sina kunskaper och färdigheter för jobbet.
  • de som vill ingå i administrationen.

Dessutom erbjuder CEF omfattande utbildnings- och rådgivningstjänster till företag både för skräddarsydd utbildning av deras personal och för urval av deras yrkesverksamma, genom sin jobbbank och Department of Business Orientation and Training.

CEF:s strategi bygger på fyra grundpelare:

  • utarbetande av ett unikt teoretiskt och praktiskt material som ständigt uppdateras.
  • tillgång till egna publikationer med professionellt innehåll (tidningar, böcker, dokumentära databaser).
  • skapande av nya specialiserade kurser, övervakade av en stab av professorer och experter i varje ämne.
  • tillämpning av nya pedagogiska system, som belyser implementeringen av en Tele-Training Platform (CEF Campus) där studenter kommer att hitta flera tjänster som läggs till sin utbildning.

Institutionella relationer

CEF upprätthåller institutionella relationer med olika offentliga och privata institutioner, bland vilka följande bör framhållas:

  • Universidad Complutense de Madrid
  • Polytekniska universitetet i Madrid
  • Universitetet i Alcalá
  • Advokatråd
  • Registry of Economists and Tax Advisors (REAF)
  • Spanska sammanslutningen av skatterådgivare (AEAF)
  • Spanish Association of Business Schools (AEEN)
  • Råd för företagare, råd för sociala kandidater
  • Administrativa chefer
  • Ungdomsinstitutet
  • Kvinnoinstitutet

Oppositioner

Vi kan bekräfta att en stor del av de högre tjänstemännen som för närvarande innehar de mest ansvarsfulla positionerna i Spanien har gått igenom klassrummen i CEF.- och har utbildats med vår metod.

  • Tid tillägnad personliga lektioner: I varje fas av oppositionen kommer de nödvändiga timmarna av lektioner öga mot öga att anges, vilket kan variera beroende på tidpunkten för förberedelse, för att uppnå bästa resultat för studenter. Denna variation kan i vissa fall påverka de initialt valda dagarna för närvaro och till och med scheman.
  • Virtuellt campus: Ett snabbt och smidigt kommunikationsmedel genom vilket information om oppositionen, förberedelsegruppen, kursplaneringen och dokumentation tas emot. Du kan också göra förfrågningar, få handledningar.
  • Förberedelsesystem: Studenter kan välja mellan vår metodik som är 100 % anpassad till onlineinlärning, delta i lektioner öga mot öga i Madrid, Barcelona och Valencia eller förbereda oppositionen i ett tele-öga mot ansikte-läge.
  • Antal studenter: Vi har cirka 5 500 studenter som förbereder prov, men för oss är de Laura, Víctor, Carlos, Olga, Javier, María, Sara.
  • Lag: Alla våra tränare har varit motståndare, en garanti för stor kunskap om ämnena och övningarna för motståndet de förbereder.
  • Agenda: Vårt tekniska förlag ansvarar för att utveckla agendan och deras efterföljande uppdatering, anpassning till regelverk och programförändringar.
  • Metod: En av våra hemligheter är att vi anpassar metodiken till varje typ av träning.
  • Övningar: Periodiskt genomförs simuleringstester av de övningar som ska godkännas, med efterföljande feedback från tränarna.

Campus funktioner

De undervisningssystem vi använder på CEF är fyra: träning ansikte mot ansikte, som vi tillhandahåller i våra egna centra i Barcelona, Madrid, Valencia och Santo Domingo, utbildning ansikte mot ansikte, blandad träning och online Träning. I alla system gör vi det bästa av användningen av ny teknologi, vilket ger studenter tillgång till vårt virtuella campus så att de enkelt kan komma åt alla tillgängliga resurser: forum, kursplaner och studiemanualer, akademiska framsteg och mycket mer.

presencial

  • Presentation av ämnet. Experter på området och med lång erfarenhet inom branschen tar upp programmets innehåll.
  • Lösning av praktiska fall, som hjälper till att förstå verkligheten. Det enda sättet att veta hur man ska reagera på problem är att möta dem.
  • Offentlig utställning. Eleverna lär sig att försvara en idé offentligt.
  • Debatter och kollokvier. Elevernas deltagande förbättras i klasserna.
  • Ny teknik. Det modernaste i pedagogikens tjänst.
  • Personligt slutprov. När det gäller mästare.
  • Riktiga fall. Reflektion och lärande om exempel på affärsframgångar och misslyckanden.
  • Kontinuerliga utvärderingsaktiviteter, som gör att studenten kan känna sin utveckling hela tiden och från början av kursen/magisterexamen för att uppnå maximal prestation.
  • Avslutande kurs/masterprojekt. Där allt som lärts under programmet visas.
  • Rigor och engagemang. Förutom att ha en mycket hög grad av egenefterfrågan kräver vi engagemang från eleverna. För att klara våra masters och kurser måste studenten delta i 90 % av sessionerna, genomföra aktiviteterna och delta i arbetsgrupperna och klassrummen.

på nätet

På CEF - vi är mycket tydliga med att distans inte bör vara ett problem för lärande, och det är därför vi alltid har varit pionjärer i användningen av ny teknik som tillämpas på utbildning som garanterar korrekt assimilering av begrepp.

Vi har ett virtuellt Campus där läraren publicerar ett schema över de aktiviteter som ska genomföras, så att eleven vet vad de ska göra varje vecka.

  • Vi har telefon- eller virtuell handledning via forum eller e-post.
  • Vårt material är specifikt designat av vår tekniska redaktion för onlineinlärning. Förutom detta anpassade material använder vi audiovisuella resurser och kompletterande material av alla slag, vilket gör att vi kan få ut det mesta av träningsupplevelsen.
  • Videor skickas som underlättar kunskapen om de mest komplicerade frågorna och motiverar lärande.
  • För att beräkna antalet timmar för att övervaka träningsåtgärden måste antalet timmar av lektioner ansikte mot ansikte multipliceras med 2,5.

semipresencial

Vissa av våra program är utvecklade enligt denna metod, vilket gör att vi kan kombinera flexibiliteten i onlineutbildning med öga mot öga kontakt med klasskamrater och lärare. Detta är en perfekt balans för de som inte vill ge upp att vara närvarande, men inte har tid att gå på lektionen varje vecka på grund av sina professionella skyldigheter.

Telenärvaro

  • Liveklasser. I dessa klasser interagerar läraren med eleven, som kan ställa frågor och delta som om det vore en lektion ansikte mot ansikte.
  • Klassrummet är nu virtuellt. Vid kursstart får studenten tillgångskoder till vårt virtuella Campus. Här kommer du att ha till ditt förfogande allt kursmaterial i PDF, förklaringstillfällen, en chatt eller forum där du kan interagera med lärare och klasskamrater eller de aktiviteter du genomför under hela kursen.
  • Specialiserat lärarlag. Alla CEF-lärare är bekanta med och specialiserade på onlineutbildning, eftersom vi var pionjärer inom denna utbildningsform och vi har utvecklat vår metodik under åren.

    Platser

    • Madrid

      General Martínez Campos, 5, 28010, Madrid

    • Madrid

      Ponzano, 15 28010, , Madrid

      • Barcelona

        Gran de Gràcia, 171, 08012, Barcelona

        • Valencia

          Alboraya, 23, 46010, Valencia

          Frågor