INSA Business, Marketing & Communication School

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

INSA Business, Marketing & Communication School är en privat Business School med över 30 års erfarenhet inom utbildningsområdet, som har

Yrkeslärare PROFESSIONALS

Vi erbjuder ett brett utbud av up-to-date utbildningar i olika delar av företaget, alltid svara på marknadens behov, utbildning yrkesverksamma som har möjlighet att komma in på arbetsmarknaden tack vare de kunskaper, färdigheter och attityder vi förmedlar, och utformning av en praktisk och realistisk utbildningsplanen undervisas av proffs.
Allt detta, dessutom, tillsammans med andra tjänster och personlig uppmärksamhet du förtjänar.

INSA bildades 1984 som svar på det trängande behovet av företag att införliva högutbildade människor; människor med verklig och praktisk syn på arbetsmarknaden.
Från början, INSA valde specialisering inom Assistant och kommunikation (PR och marknadsföring). Det goda arbetet av våra lärare, att flexibiliteten anpassa vår kursplaner hela tiden och ha en praktisk metod har gjort det att INSA har mer än 13.000 alumner från 40 olika nationaliteter.

Market, politiska, ekonomiska och tekniska förändringar har krävt att INSA årligen uppdatera sina program, skapa nya kurser samt erbjuda våra studenter möjlighet att studera helt på engelska med ett stort internationellt perspektiv.
Dessutom, INSA Business, Marketing & Communication School håller flera samarbetsavtal med stora institutioner och nationella och internationella universitet.

INSA101

De skollokaler ligger i en gammal fabriks helrenoverat men bibehålla den ursprungliga strukturen med modern inredning och är utrustade med rymliga och flexibla klassrum på tre våningar som främjar inlärning och verkstäder.

Beläget nära Lesseps Square, i närheten av Gracia, medger god tillgänglighet med kollektivtrafik (tunnelbana, FGC, buss, Bicing) och dra nytta av alla de tjänster som erbjuds av kvarterskrogar, sovsal, nöjesområde, bibliotek osv ..









Uppmärksamhet på våra studenter och kvalitetsledningssystemet är huvudlinjerna i INSA:

  • Kundorientering. Varje elev är unik.
  • Erkännande av de skyldigheter i organisationen, både med kunder och med anställda, Styrelsernas, leverantörer och samhället i stort.
  • Deltagande och ansvarsfördelning till individer och grupper.
  • Förvaltningsförfaranden.
  • Kontinuerlig förbättring.

Mål och metodik

Vårt främsta mål är att utbilda yrkesverksamma, kunna införliva arbetsmarknaden och en arbetsplats, som har en solid grund av praktiska kunskaper och färdigheter för att framgångsrikt utföra sina uppgifter från den första dagen och dessutom ge dem sociala, professionell och arbeta erkännande.

För detta är det ständig kontakt med företagen och deras behov väsentliga och INSA göra det genom Professional som är våra lärare och genom de tjänster som erbjuds till företag och genom alumninätverk.

För att uppnå detta mål skulle inte vara möjligt utan en metod som stödjer framgången för våra program och är baserad på:

  • Up-to-date, dynamisk och personligt utbildningsplaner
  • Personlig uppmärksamhet till studenter
  • Sitt eget system för övervakning och utvärdering

Alla Insa meriter matchar erbjudanden jobb kommer från den professionella världen och arbetsmarknad som kräver ständigt nya professionella specialiteter som skiljer sig från de traditionella.

Näringslivet kräver skickliga yrkesmän inom företagsledning, marknadsföring, reklam, PR och verkställande assistenter, med omfattande utbildning, kunskap och färdigheter för att behärska den nya tekniken.

Med våra studier, studerande får sociala, personliga och tekniska färdigheter, liksom de verktyg som krävs för en lyckad integrering på arbetsmarknaden. Egen läroplan och en metod som bygger på en personlig och mycket praktisk metod med fallstudier, och erbjuder möjligheten av praktik i företag, uppfylla vårt huvudsakliga mål och studenten i slutet av studierna, kan införlivas med framgång i en arbetsplats.

INSA102

Ryggben av vår metodik

Våra egna, up-to-date och dynamiska utbildningsplaner
De akademiska program är utformade på ett realistiskt och flexibelt sätt, att övervinna stelheten som kännetecknar dagens många utbildningsplaner.

Planer för att passa dagens behov av yrket, söker de kunskapsområden och ämnen som balanserar det teoretiska med det praktiska.

Individuell uppmärksamhet för studenter
Skolan håller reda på den personliga situationen och utvecklingen av varje elev. För detta är undervisningen bedrivs i små grupper av studenter som har, i sina respektive kurser, en handledare att studenten uppfyller hela läsåret och får vägledning i både utbildnings- och yrkesmässigt hänseende.

Praktik: professionella lärare
För att uppnå studenternas anställningsbarhet, INSA förbättrar den praktiska sidan av undervisningen. Därför INSA fakulteten består av aktiva företagare och chefer, som svarar mot en mycket specifik profil, som tar hänsyn till deras utbildning, arbetslivserfarenhet och färdighetsträning.

Student Tillgång till Arbetsmarknads
Att ge eleverna tillgång till arbetsmarknaden och underlätta deras anpassning till omvärlden, har INSA följande mål i sina program:

  • Att utveckla färdigheter för kunskapssamhället
  • Domän för informationsteknologi och kommunikation
  • Tillhandahålla en öppen inlärningsmiljö
  • Att utveckla entreprenörskap och kreativt företag

tjänster

INSA erbjuder extra utbildningsprogram, ett utbud av tjänster som gör det möjligt för eleverna att utveckla bortom studier själva. Varje elev är unik och behandlas så. Även INSA erbjuder tjänster för företag och yrkesverksamma som ger en verklig och praktiskt perspektiv till alla våra program.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Spansk

Se skolans Masterprogram »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magister I Affärskommunikation

Campusstudier Deltid 10 månader October 2017 Spanien Barcelona

Denna grad kombinerar marknadsföring, reklam och PR introducerar våra studenter till verkligheten i den professionella världen genom en spännande arbetsförmedling program, samtidigt som det ger dem en god och bred bas som krävs för att framgångsrikt genomföra framtida yrkesverksamma inom affärskommunikation . [+]

Presentation Denna grad kombinerar marknadsföring, reklam och PR introducerar våra studenter till verkligheten i den professionella världen genom en spännande arbetsförmedling program, samtidigt som det ger dem en god och bred bas som krävs för att framgångsrikt genomföra framtida yrkesverksamma inom affärskommunikation . Mål Erbjuder en stabil grund inom följande områden: marknadsföring, reklam, PR, affärer och ny kommunikationsteknik. Att utveckla analytisk, beslutsfattande och samarbetsförmåga för att ge området med högt kvalificerad personal med initiativ, lyckats med att ta ledningsansvar Communications. Target a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter. b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden. c) Företag som söker personalutbildning. d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter De viktigaste yrkes utgångar, bland andra, är: Strategic Director kommunikations~~POS=TRUNC direktör~~POS=HEADCOMP Administrativ chef avdelningschef INSA erbjuder möjligheten att göra en praktik i företag under kursen. Kurs Programmet för kursen består av följande block reklam Hantering förhandlingsteknik Kommunikationsplan Strategisk planering och Account Management Marknadsföring 2,0 och relationsmarknadsföring Art Direction och kreativitet (reklamproduktion) PR och anordnande av evenemang Assessment System Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje block av studier, genom klass närvaro och / eller undersökning. Studenten måste ha passerat varje ämne för sig. Dessutom måste studenten ha tjänat lägst betyget anges i affärsplanen. Har klarat utvärderingarna och med minsta närvaro krävs studenten få ett diplom i Masters i Business Communication från INSA Business, Marketing & Communication School. [-]

Magister I E-turism Och Intäktshantering

Campusstudier Deltid 1 år February 2018 Spanien Barcelona

Den magisterexamen i e-turism och Revenue Management ger kunskap i digitala verktyg och sociala nätverk som gör det möjligt att öppna ett brett utbud av marknadsföringsaktiviteter och försäljning. Också specialiserad utbildning som optimerar resurser och intäkter i en mycket konkurrensutsatt bransch. [+]

Presentation Turismen är en av de aktuella förarna i världsekonomin och en av de viktigaste källorna till sysselsättning. Av denna anledning är det mycket viktigt att hålla en hög kvalitetsnivå inom turistsektorn, med stöd av kvalificerade personer som bidrar till att upprätthålla och förbättra nivåer av konkurrenskraften inom sektorn. Den magisterexamen i e-turism och Revenue Management ger kunskap i digitala verktyg och sociala nätverk som gör det möjligt att öppna ett brett utbud av marknadsföringsaktiviteter och försäljning. Också specialiserad utbildning som optimerar resurser och intäkter i en mycket konkurrensutsatt bransch. Mål Ger kunskaper i digitala verktyg och sociala nätverk Upprätta relationsmarknadsföring, direkt och kundlojalitet i digitala miljöer Kunskap om teorier och metoder för "Revenue Management". Utbilda och utbilda personal för effekt på intäktstillväxt på hotell och restauranger. Target a) Utexaminerade i turism. b) Proffs i behov av uppgradering och vill expandera sin verksamhet horisonter. c) Företag som söker personal expertis. d) Utexaminerade i yrkes Intermediate eller högre Grade inom områdena turism, mat, Resebyråer och Hospitality Management söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter Revenue Manager Hotel Manager eller vice Chef Catering och restauranger Inköpschef Mat och dryck Director INSA erbjuder möjlighet till praktikplatser i företag under den tid för leverans av Mästarens Kurs 1. E-marknadsföring av turism Reinventing Traditionella Turism Marknadsföring Positionering och digitala Brands Digital fotografering och segmenteringsstrategier Vikten av att planera kommunikation: Netto Strategi Den digitala webben Digitala verktyg och sociala nätverk Relationship Marketing, Direct och kundlojalitet i digitala miljöer Web Analytics: Mät- och... [-]

Magister I Företagsekonomi

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Spanien Barcelona

Detta bred omfattande programmet ingår moduler i den ekonomiska analysen av ledningsbeslut, ekonomisk styrning och optimering av resultat, branding, etc. i syfte att erbjuda en omfattande grund för vidare studier eller specialisering. [+]

Presentation Detta bred omfattande programmet ingår moduler i den ekonomiska analysen av ledningsbeslut, ekonomisk styrning och optimering av resultat, branding, etc. i syfte att erbjuda en omfattande grund för vidare studier eller specialisering. Mål Utveckla strategiska ledarskap och organisatoriska och operativa förmåga. Bygga en solid grund i Business Administration kärnämnena. Få allmän och praktisk kunskap av företagsledning. Target a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter. b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden. c) Företag som söker personalutbildning. d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i området företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter Strategic Director administrativ direktör Administrativ chef avdelningschef INSA erbjuder möjligheten att göra en praktik i företag under kursen. Kurs Modul 1 - Business Policy and Business Administration. Strategi. Modul 2 - Strategier och politik Marketing Management. Modul 3 - Ekonomisk styrning och optimering av resultaten. Modul 4 - Produktionsledning, Operations, logistik och kvalitetskontroll. Modul 5 - Commercial Management: organisation av kommersiella nätverk. Modul 6 - ledarskap: Coaching, Empowerment, ledarskap och organisation. Modul 7 - Ekonomisk analys av ledningsbeslut. Modul 8 - Financial Management: ledning, strategi och värdeskapande. Modul 9 - Företag Bedömning: fusioner, inköp, joint venture. Modul 10 - Globalisering och internationalisering av marknader. Analys. Modul 11 ​​- Direktör etik och socialt ansvarsfullt företagande. Modul 12 - Branding: Ledningen av värdet av ett varumärke (kunnande). Modul 13 - De sociala aktörer: Union och anställda Huvudkontor. Samarbete och upplösning av arbetskonflikter. Modul 14 -... [-]

Magister I Helhetslogistik: Verksamhet Och Supply Chain Management

Campusstudier Deltid 1 år February 2018 Spanien Barcelona

Vi lever i en globaliserad värld där företag väljer i allt högre grad för centralisering i sin verksamhet. I denna miljö, logistik, drift, inköp, upphandling och distribution av sina produkter eller tjänster blivit en viktig pelare för differentiering och kundservice. Dessutom är Barcelona konfigureras som en av de viktigaste städerna i Europa logistik, både dess läge och faciliteter och infrastrukturoperatörer och därmed med antalet företag inom denna sektor. [+]

Presentation Vi lever i en globaliserad värld där företag väljer i allt högre grad för centralisering i sin verksamhet. I denna miljö, logistik, drift, inköp, upphandling och distribution av sina produkter eller tjänster blivit en viktig pelare för differentiering och kundservice. Dessutom är Barcelona konfigureras som en av de viktigaste städerna i Europa logistik, både dess läge och faciliteter och infrastrukturoperatörer och därmed med antalet företag inom denna sektor. Mål Förbereda och utbilda chefer, affärsmän och entreprenörer i ett sammanhang av ständig förändring. Utbilda yrkesverksamma inom alla områden av verksamhetsstyrning med en innovativ vision, att identifiera möjligheter och framgångsrikt möta utmaningarna i marknaden. Utbilda yrkesverksamma inom de olika områden som omfattas av programmet: global verksamhet, supply chain, inköp och upphandling, lagring och distribution. Target a) Akademiker som vill fördjupa och få kunskap inom verksamheten, logistik, inköp och distribution. b) Professionella, erfarna entreprenörer och företagare som vill uppdatera och utöka sin vision och om de har erfarenhet eller om deras syfte är att gräva i dessa frågor djupare. c) Små och medelstora företag som söker personal kompetens inom detta område. d) Utexaminerade i yrkes mellannivå eller högre nivå inom försäljning och marknadsföring, administration, ekonomi och finans och andra som söker en praktisk förberedelse för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter Chefer och chefer Direktörer och personal på särskilda avdelningar som beskrivs i programmet Specialister eller arbetare inom områdena logistik, supply chain, distribution, inköp och leverans eller lagring. Entreprenörer och affärsmän INSA ger möjlighet till praktik under leveransen av Mästarens Kurs... [-]

Magister I Marknadsföring

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Spanien Barcelona

För att hålla jämna steg med dagens snabbt föränderliga och globaliserade värld är marknadsföring alltid analyseras i ett bredare sammanhang av internationella företag och driftmiljön. Våra erfarna och kvalificerade personal skapar en stödjande miljö där eleverna har möjlighet att få fördjupad kunskap om och förståelse för mekanismerna och tekniker för marknadsföring och uppmuntras att utveckla sina egna idéer och marknadsföringsstrategier. [+]

Presentation För att hålla jämna steg med dagens snabbt föränderliga och globaliserade värld är marknadsföring alltid analyseras i ett bredare sammanhang av internationella företag och driftmiljön. Våra erfarna och kvalificerade personal skapar en stödjande miljö där eleverna har möjlighet att få fördjupad kunskap om och förståelse för mekanismerna och tekniker för marknadsföring och uppmuntras att utveckla sina egna idéer och marknadsföringsstrategier. Mål Ge studenten de bästa verktygen, kunskaper och färdigheter för att lyckas på en chefsnivå i marknadsföring. Visa hur man gör nyttiga beslut för ditt företag på en internationell nivå genom en noggrann analys av den globala marknaden, strategisk planering, segmente, liksom budgetförvaltning. Lär dig de etiska principer som krävs av en verkställande på detta område. Target a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter. b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden. c) Företag som söker personalutbildning. d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i området företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter Marknadschef Marketing Manager Strategic Director avdelningschef INSA erbjuder möjligheten att göra praktik i företag under kursen. Kurs Modul 1 - Den Marketing Management i företaget: organisation. Modul 2 - Product Manager. Politik utformning och genomförande. Marketing plan för ekonomisk styrning och optimering av resultaten. Modul 3 - Produkter Strategi och Brand positionering. Globalisering och beslutsfattande. Konkurrensanalys. Modul 4 - försäljningsprognoser. Forenet (System Specialiserade på affärsprognoser). Utvärdering av den innovativa efterfrågan produkter. Marknadsundersökning. Modul 5 - Produkt kvalitet, logistik och distribution. Modul 6 -... [-]

Magister I Utrikeshandeln Och Internationell Marknadsföring

Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Spanien Barcelona

Denna grad Programmet fokuserar på de praktiska aspekterna av globala marknader för att lära eleverna de färdigheter som gäller för internationell handel, import och export, internationell marknadsföring och global supply chain management. [+]

Presentation Denna grad Programmet fokuserar på de praktiska aspekterna av globala marknader för att lära eleverna de färdigheter som gäller för internationell handel, import och export, internationell marknadsföring och global supply chain management. Mål Få kunskap som krävs för att bli en expert på de globala marknaderna verksamhet. Ta reda på allt om organisationen av export avdelningar inom ett företag struktur, liksom god förståelse av principer och metoder för marknadsföring. Att effektivt kunna utforma och genomföra strategiska marknadsföringskampanjer och lyckas på internationell nivå. Target a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter. b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden. c) Företag som söker personalutbildning. d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i området företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter International Marketing Director Foreign Trade Manager INSA erbjuder möjligheten att göra praktik i företag under kursen. Kurs Internationell marknadsföring och export Internationell handel: Bättre importerar Den internationella miljön Exportmarknaden urval: definition och strategier Exportmarknads posten strategier Exportera inmatningslägen Icke-export inmatningslägena Export ordning och fysisk distribution internationell Transport Internationell finansiering och betalningssätt Strategiska alternativ i bolaget på den internationella marknaden Marknadsundersöknings på internationell nivå Internationella politik produkt prispolitik global sourcing Riktningen för International Sales internationell kommunikation International Marketing Planning Organisation, samordning och kontroll av International Marketing Assessment System Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje block av studier, genom klass närvaro och / eller undersökning. Studenten måste ha passerat varje ämne för sig. Dessutom måste studenten ha tjänat... [-]

Master I Projektledning

Campusstudier Deltid 10 månader September 2017 Spanien Barcelona

Master i Projektledning [+]

Presentation Detta är ett program som innehåller de kunskaper och ledarförmåga som krävs för projektledning. Det är ett sätt att differentieras på marknaden, förvärva grundläggande kunskaper och ett av de mest högt efterfrågade yrkesprofiler på marknaden. Mål Förbereda och utbilda personal med de senaste färdigheter i projektledning. Träna professionellt i alla delar av förvaltningen av en tvärgående vy av företaget. Förstå de viktigaste begrepp och verktyg för ledning, planering, ledning och programmering av ett projekt. Target a) Akademiker som vill utöka sina kunskaper inom området projektledning. b) Professionals, entreprenörer och företagare som vill uppgradera eller lägga till en differential upplevelse. c) Företag som söker personal expertis. d) Utexaminerade i yrkes Intermediate eller högre Grade söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet. Professionella möjligheter Projektledare Konsulter INSA erbjuder möjlighet till praktikplatser i företag under den tid för leverans av Mästarens Kurs Projektets arbetsplan. Introduktion Projektledning Relaterade föreningar Projektledning Utgångar Labor projektledare De fem stegen av Project Management De nio kunskapsområden Projektledning: Integration Project (Integration Management) Projektets omfattning Definition (Scope Management) Project Schedule (tidsplanering) Projektkostnaden och finansiering (Cost Management) Människor Management (Human Resource Management) Projektledning Communications (Communications Management) Risk Management (Risk Management) Inköp och upphandling (upphandling Management) Mjukvaruverktyg. Microsoft Project Social Responsibility (CSR) Projekt Slut projektplan Assessment System Programmet värderingssystem består av närvaro vid möten, halvt partiell utvärdering av kursen och att upprätta och presentera den slutliga projektet. Efter framgångsrikt testning och utvärdering av programmet så länge det är den minsta närvaro krävs, studenter erhålla titeln i Project Management master... [-]

Kontakt
Postadress
INSA - Business, Marketing and Communication School
Carrer Torrent de l’Olla 208

08012 ES
Besöksadress
INSA - Business, Marketing and Communication School
Carrer Torrent de l’Olla 208

Barcelona, 08012 ES
Sociala medier