School of Continuing Education – Universitat de Barcelona

Introduktion

Läs den officiella beskrivningen

Den Institutet för vidareutbildning vid universitetet i Barcelona är nu School of Fortbildningscentralen - universitetet i Barcelona.

Förnyelsen av varumärket och dess logotyp är en del av moderniseringen av den grafiska bilden av alla enheter som ingår i UB Group. Utvecklingen symboliserar den internationella kallelse institutionen och bekräftar sitt åtagande att förbli en strategisk partner för yrkesverksamma och företag för att utveckla talang och kunskapshantering.

Bor i Barcelona

Beläget i nordöstra Spanien är Barcelona Kataloniens huvudstad och Spanien första ekonomiska zon. Stadens befolkning är över en och en halv miljon invånare, medan antalet personer i hela Katalonien är mer än 7 miljoner människor.

På grund av sitt läge vid Medelhavet, har Barcelona en varm och välkomnande klimat, med behaglig temperatur året runt.

Idag är Barcelona en modern, kosmopolitisk och mycket dynamisk stad. Det är en bekväm stad, anpassade till människor och för människor.

Den School of Fortbildningscentralen - Högskolan i Barcelona Den ligger på 22 @ Barcelona, ​​en innovativ produktiv distrikt erbjuder moderna utrymmen för den strategiska koncentrationen av kunskapsintensiva verksamheter. Det är där det har skapat en ny modell av kompakt stad, där de mest innovativa företagen samexistera med universitet, forskningscentra, utbildning och tekniköverföring, samt bostäder, anläggningar och grönområden.

Språken i Barcelona

De två officiella språk som talas i Barcelona och i resten av Katalonien är katalanska och spanska. De två språken är lika förstås av människor i Barcelona.

När det gäller undervisning, kan användas både officiella språk, varje program definierar det språk som används, katalanska eller spanska, beroende på egenskaperna hos själva programmet och allmänheten till vilken det är riktat. Det är den politik som UB som lärare och elever har rätt att välja vilket språk de vill uttrycka.

Allt du behöver veta när du kommer att studera i Barcelona

Den Barcelona Centre Universitari (BCU) Det ger resurser och information för människor som kommer till Barcelona för att delta i utbildningsaktiviteter, till exempel en påse med boende för studenter och personal och utländska forskare.

Sätt ditt materiella tillämpningsområdet för främjande av utbildning, grund- och forskarutbildning, liksom relaterade forskningsverksamhet.

Hanterar verksamhet som syftar till kulturella och samhälleliga integrationen av elever och lärare och utländska forskare, bosatt i Barcelona och dess storstadsområde.

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Spansk

Se skolans Masterprogram » Se Online Postgraduate Diplomas » Se Online Magisterexamen » Se Postgraduate Diplomas »

Program

Skolan erbjuder också:

Magisterexamen

Magisterexamen i teknik och förvaltning av förnybar energi

Campusstudier Heltid 1 år April 2019 Spanien Barcelona

Mästaren syftar till yrkesverksamma som vill utveckla tekniska eller hantering av fält förnybar energi, energimarknaden, effektiviteten och hållbarheten från en av dessa tekniska områden: (industri, kemi, energi, teknik byggnad , mekanik, agronomi, geologi, Ambienta eller material, etc.) och arkitekturer. [+]

Energisektorn har genomgått betydande förändringar under de senaste åren. Behovet av att diversifiera hållbara energikällor, konsekvenserna av klimatförändringarna politik och anpassning, bland andra, är heta ämnen. De nya utmaningar som företag och organisationer kräver personal med nya kunskaper, inte bara på det tekniska området, men även i förvaltningen av förnybar energi.

Den Master i teknik och management av förnybara energikällor förbereder dig för att du ska kunna planera, leda och utvärdera den tekniska och ekonomiska genomförbarheten av anläggningar, främja ren, förnybar och endogena energi och förbättra energieffektiviteten, att övervinna de tekniska, juridiska och administrativa hinder som är en del av vardagen professionell.... [-]


Master i Business och Corporate Communication

Campusstudier Heltid April 2019 Spanien Barcelona

Master i Business och Corporate Communication vid universitetet i Barcelona mål att du utveckla dig själv professionellt inom denna sektor, i syfte att utvecklas till ansvarsfulla befattningar. [+]

Kommunikation har upplevt stora förändringar under de senaste åren: mer än någonsin, organisationer behöver yrkesverksamma som kan kommunicera och nå olika målgrupper, inre och yttre. För att göra detta måste de använda alla verktyg, både online och offline. Företagskommunikation kan uppnå bättre resultat, bygga en bra bild och förbättra institutionella anseende.

Den Master i Business Communication och Corporate Universitetet i Barcelona mål att du utveckla dig själv professionellt inom denna sektor, i syfte att utvecklas till ansvarsfulla befattningar. I denna herre, kommer du att lära kommunikationsförmåga, online och offline-miljöer, reklam, marknadsföring och PR. Du lär dig de senaste trenderna inom kommunikation. Du kommer att förbereda sig för att hantera kommunikationsprojekt och skaffa chefskompetens för att underlätta din professionella utveckling. ... [-]


Master i strategisk marknadsföring och försäljning

Campusstudier Heltid April 2019 Spanien Barcelona

Akademiker intresserade av att expandera och förbättra sina kunskaper inom marknadsföring, försäljning och organisationsutveckling som en del av deras karriärutveckling. [+]

MÅL

Akademiker intresserade av att expandera och förbättra sina kunskaper inom marknadsföring, försäljning och organisationsutveckling som en del av deras karriärutveckling. Yrkesverksamma inom marknadsföring och / eller försäljning som vill förnya kunskap för att förbättra sina karriärer. Specialister från andra områden som vill komplettera sin utbildning och utveckling inom marketing.Consultores eller konsulter som vill förvärva, uppdatera eller revidera dina kunskaper om marknadsföring och försäljning och applikationer.

Nya vanor, nya trender och beteenden, nya sätt att kommunicera, mer information från konsumenter och större krav ... Dessa ständiga förändringar kräver marknadsförare och försäljning att ompröva sina filosofier, koncept och verktyg för att nå business excellence. Endast företag och organisationer som kan anpassa sig och anpassa sin marknadsföringspolicy till förändringar på marknaden kommer att kunna gå vidare.... [-]