Keystone logo
British School of Fashion

British School of Fashion

British School of Fashion

Introduktion

British School of Fashion är ett innovativt akademiskt knutpunkt utvecklat av Glasgow Caledonian University (GCU) för att skapa och sprida strategisk modeaffärsinsikt genom att erbjuda avancerad utbildning, forskning och rådgivning.

Engagerade till sitt uppdrag om att uppnå "det gemensamma bästa", bredsskolan för mode utvecklar affärs- och ledningstänkande och övning genom samverkan av kunskap med sina industripartner, respekterade honorärprofessorer, alumni nätverk, forskningsaktiv personal och diverse studenter befolkning.

I demonstration av sin entreprenörsskap utformar British School of Fashion globalt unika executive- och postgraduate-program som erbjuder deltagare en överdisciplinär inlärningserfarenhet över sina campus i London och New York.

Vem är vi?

Våra första steg i mode går tillbaka till 1875 och till våra grundskolor i Glasgow, Skottland. Under den tiden var vårt främsta mål att erbjuda kvinnor möjligheter inom design, textilier och detaljhandel med stor kännedom om tidens ekonomiska, sociala och miljömässiga behov. Brittiska mode har utvecklats till att omfatta så mycket mer än bara tillverkning och utbildningen som tillhandahålls av GCUs British School of Fashion återspeglar dessa förändringar.

I årtionden har GCU bidragit till modeverksamheten genom att skapa banbrytande kurser. Vi var den första brittiska institutionen för att erbjuda en MSc i International Fashion Marketing 2000 och är fortfarande en av några få universitet över hela världen för att erbjuda en dedikerad MBA i Luxury Brand Management.

British School of Fashion har för avsikt att bygga på grunden av vår starka erfarenhet av arv och modeindustrin genom fortsatt innovation av nya program och investeringar och utveckling av vår akademiska fakultet.

Vad lär vi oss?

Vi erbjuder differentierade masterexamina skapade genom branschkompetens från våra hedersprofessorer, kunskapen om akademiska experter och vår students innovation och energi.

Vi integrerar det senaste akademiska tänkandet med de bredare insikterna vi får av vår forskning och konsultation av modern affärspraxis. Vår undervisning är också fullt engagerade i modebranschen och vi har partnerskap och samarbete med ett brett utbud av modeföretag, inklusive Marks and Spencer, Converse, ASOS, Retail Trust, Arcadia, Folk, All Saints, Lyst, House of Fraser, Margaret Howell, Farfetch och Topshop.

Genom dessa nära länkar kan vi ge master-klasser från världsledande företag, samt möjligheter till värdefulla praktikplatser, besök och levande projektunderlag.

Vi ser till att våra studenter har den kompetens och kompetens som behövs för att hantera ett modeföretag på dagens globala marknad. Vi utmanar våra elever att bli kritiska tänkare, med ett kompetent grepp om teorier och begrepp som hjälper till att förklara och främja bästa praxis i näringslivet. Vi uppmuntrar dem att utmana status quo, vara kreativ i sitt tänkande, vara entreprenörsrik i sina handlingar och att erkänna att bra affärer är bättre affärer.

Varför är vi annorlunda?

Vårt universitetsmotto "För den gemensamma vägen" - som betyder "för det gemensamma gott" - är huvudgänget i alla våra brittiska skolan för modeinitiativ. Vår kansler, professor Muhammad Yunus, är vår främsta representant i detta avseende, efter att ha fått Nobels fredspris för prestationer i ekonomisk och social utveckling. Professor Yunus är också en av endast sju personer som har erkänts med ett Nobels fredspris, presidentens medalj av frihet och kongressguldmedalj.

"Det handlar inte om att ge gammal kunskap till en ny generation. Det handlar om att lösa problem, nu. I det ögonblick som du vänder något till ett socialt företag blir det en motor som inte behöver tankas. "

Professor Muhammad Yunus, Kansler av GCU.

Den brittiska skolan för mode på GCU belyser universitetets strävan att främja företag, innovation och lärande som grundas av ett djupt rotat socialt samvete. Vi inser att modebranschen har ett ansvar att bedriva verksamhet på ett etiskt sätt, att främja och utöva rättvis handel.

På vår New York Campus finns det rättvisa modecenteret. Detta initiativ fungerar som både ett förråd och en informationsledning, och centret är inriktat på att undersöka affärssaken för hållbarhet inom modebranschen.

Vidare har British School of Fashion svarat på ett världsomspännande samtal för att sätta socialt ansvar, etik och hållbarhet högst upp på agendan för att utbilda framtida företagsledare genom att bli undertecknare av FN: s globala Compact-backade initiativ: Principerna för ansvarsfullt Management Education (PRME). Vårt deltagande i PRME visar vårt långsiktiga uppdrag att leverera ekonomiska och sociala fördelar hemma och över hela världen, och PRMEs värderingar ligger till grund för hela British School of Fashions portfölj. Genom detta engagemang kommer vi att fortsätta att förbättra engagemanget med orsaken. Vi rapporterar regelbundet framsteg om tillämpningen av principerna, och därigenom bidrar vi till lärarupplevelsen av akademiska institutioner världen över som deltar i PRME-initiativet.

Hur skapar vi vår kunskap?

Vår specialkunskapskunskap skapas genom ett unikt och kritiskt balans mellan branschpraxis och förstärkt av den senaste akademiska forskningen.

Modeaffärer är en stor ekonomisk förare i Storbritannien och internationellt och British School of Fashion är engagerad i att bli ett ledande centrum för att förstå konsumenternas beteende mot mode. Genom att anta innovativa och experimentella forskningsmetoder utvecklar vi redan förståelse för modeförbrukning - över alla distributionskanaler.

Kunskapen att vi genererar aktier tre gemensamma egenskaper:

  • Det är rigoröst, oberoende och baserat på sunda forskningsmetoder
  • Resultaten har alltid relevans och mervärde till modebranschen
  • Det förbättrar och utvecklar människors och organisationers konkurrenskraft

Vår insikt är en produkt av intellektuell nyfikenhet och en mogen förståelse för verkligheten av att göra affärer i dagens globala, omni-channel mode miljö. Som ett erkännande för detta uppmanar många ledande modeföretag oss att genomföra ett brett utbud av skräddarsydda konsult- och affärsutvecklingsprojekt.

Ett av de viktigaste sätten vi får och behåller vår kunskap är genom de relationer vi fosterar med våra heders professorer och industripartner.

Platser

  • London

    GCU London 40 Fashion Street, E1 6PX, London

    Frågor