TUM (Technische Universität München) Business School

Inledning

Läs den officiella beskrivningen

Om Technische Universität MünchenInternational, kosmopolitisk, spetsforskning Det är vårt mål att genomföra en högklassig forskning på internationell nivå. Därför är vi ständigt utöka vår insamlingsverksamhet ansträngningar. Vårt utbud av ämnen är unikt i hela Europa: naturvetenskap, teknik, medicin och biovetenskap. Bortsett från våra tolv fakulteter har vi inrättat centrala institut och forskningsplattformar där tvärvetenskaplig kompetens för framtida forskning projekt slås samman. Vårt universitet kultur cosmpolitan och gästvänliga. 20 procent av våra studenter kommer från utlandet. I Singapore har vi lanserat en "utpost" som går av namnet på det tyska institutet för teknik och naturvetenskap (Sammanfattning). Tack vare det ekonomiska stöd vi får från kända sponsorer kan vi resolut förstärka vår position i den globala konkurrensen.Utmärkt prestanda inriktad undervisning i kombination med praktisk erfarenhet Även om vi antar att fullgöra princip vi ständigt strävar efter att anpassa våra utbildningar till de senaste kraven. Det finns mer än 70 Bachelor och masterkurser som tilltalar både tyska och utländska studenter. När så är möjligt, vi föredrar att välja den lämpligaste grundutbildningsstudenter oss. Vi gillar våra studenter att tillbringa en tid vid ett utländskt universitet, eftersom vi anser internationell erfarenhet som en värdefull tillgång. Det är anledningen till att vi deltar i europeiska universitetsnätverk, har utarbetat dubbel examen med mer än 20 universitet och upprätthålla partnerskap med mer än 130 universitet i hela världen. Vi uppmuntrar till överföring av kunskap och teknik. Med stöd av privata och industriella partners, vi redan bygga broar yrkespraktik samtidigt stödja våra utexaminerade företagarsträvanden och erbjuda dem som har inlett sina karriärer ytterligare utbildningsmöjligheter i linje med livslångt lärande.Om TUM Business School DenTUM Business School, som erbjuderMasterprogram i konsumentfrågor (MCA), är en del av Technische Universität München (TUM). Universitetet grundades 1868. Sedan dess TUM har blivit en institution med en topposition i universitetets rankning och ett stort internationellt anseende. MCA kommer att erbjudas i München och Freising-Weihenstephan campusses. Freising är en gammal medeltida stad och erbjuder studenter mysiga öl trädgårdar, student pubar och kabaréer samt en modern anläggning för forskning och utbildning. Den offentliga transporter ansluter båda platserna. I München studenter har möjlighet att få arbetserfarenhet inom konsumentvaror industrin. De olika kultur-och fritidsaktiviteter i München och det omgivande området varierar från museer, teatrar, biografer, musik och sport till bayerska landskapet med berg, sjöar och skogar.

Platser

Munich

Address
Munich, Bayern, Tyskland

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium