Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Introduktion

Established 1992 som en amerikansk tvåårig liberal arts college, Hawaii Tokai International College (HTIC) ligger i staden Kapolei. HTIC, som är ackrediterad av ackrediteringskommissionen för gemenskaps- och gymnasieskolor i Western Association of Schools and Colleges (WASC), är den enda amerikanska campus i Tokai University Educational System of Japan. HTIC återspeglar de kombinerade pedagogiska filosofierna av TES grundare, Dr. Shigeyoshi Matsumae, och Dr Richard Kosaki, University of Hawaii Chancellor Emeritus, tidigare professor och grundare av UH Community College System. Båda männen delade en stark tro på aktiv utbildning genom vilken studenter inte bara förvärvar kunskaper utan också utvecklar kritiskt tänkande, kommunikationsförmåga och den intellektuella nyfikenheten att vara livslånga elever.

Som en forskare trodde Dr. Matsumae att en stark liberal konstutbildning skulle bidra till en moralisk och social medvetenhet som var nödvändig för en alltmer tekniskt avancerad värld. Hans erfarenheter under andra världskriget ledde honom att också tro att en internationellt inriktad utbildning var den bästa vägen till varaktig världsfred. Som sådan är Tokai University Educational System (TES) ett omfattande nätverk av utbildnings-och forskningsinstitut i hela Japan, med faciliteter som också finns i Danmark och Österrike. Hawaias unika geografiska läge och en rik multikulturell miljö har gjort den till den perfekta platsen för TES amerikanska campus.

Således är det att HTIC exemplifierar och reflekterar Dr Matsumae tros. Även om japanska ägs är HTIC en ackrediterad amerikansk liberal art junior college. Vid grundandet av HTIC ritade Dr. Kosaki på världsfredens Tokai-uppdrag och satte som universitetsmål en internationell studentkropp som skulle studera och leva tillsammans i ett lärande samhälle.


Samhällsdeltagande

Alla studenter på HTIC uppmanas att delta i lokalsamhället och har genom åren frivilligt deltagit i samhällscentra, skolor, daghem, marknader för bönder, beach cleanups och vid evenemang som Hawaii International Film Festival, Great Aloha Run och Honolulu Maraton. Möjligheter för förstahands observation och deltagande i näringslivet och kommunerna finns också.

Utöver HTICs utbildningar deltar högskolan i samhällslivet genom att dela sina lokaler med grupper som vill hålla seminarier, seminarier, konferenser och träning.

När Hawaii går djupare in i det 21: a århundradet kommer institutioner som HTIC att spela en viktig roll för att skapa de internationella broar som krävs för alla som försöker bli artikulerade och kulturellt medvetna om den "globala byn". Precis som HTIC är ung, energisk och engagerad i HTIC är avsedd för att främja utbyte av idéer bland forskare, forskare, regeringar och företagsledare om olika ämnen och problem. Därmed hoppas HTIC fortsätta att vara en aktiv del i West Oahu-samhället, vilket bidrar på många positiva sätt till dess dynamik och tillväxt - precis som multikulturell Hawaii har gett HTICs internationella studenter och besökare en plats för att uppleva den varma andan av Aloha.


Institutionella lärandesultat

HTIC: s institutionella lärandemål har sitt ursprung i sitt uppdrag att uppmuntra studenter att bli produktiva globala medborgare. Dessa lärandemål är en integrerad del av kurser, program, tjänster och aktiviteter i kollegiet. Alla kurser som erbjuds vid HTIC innehåller, i förekommande fall, dessa lärandemål.

(Dessutom valda klasser betecknas varje term som "intensiva" klasser och spänner över dessa tre specifika resultat: skrivning, muntlig kommunikation och / eller kooperativt lärande.)


Effektiva kommunikationsfärdigheter

Eleverna läser analytiskt, lyssnar vederbörligen och kommunicerar tydligt, effektivt och kreativt i både skriftliga och orala former på ett sätt som är lämpligt för publiken, situationen och sammanhanget.

De kompetensområden, kunskaper och värderingar som omfattar detta institutionella lärandeutbyte där studenterna måste uppnå är:

  • Oral
  • Skriven
  • Läsförståelse
  • Intellektuella och praktiska färdigheter


Intellektuella och praktiska färdigheter

Eleverna demonstrerar intellektuella och praktiska färdigheter i olika sammanhang och områden, tolkar och erbjuder motiverade lösningar på problem som uppträder både i klassrummet och bortom.

Eleverna genomför kvantitativa och vetenskapliga analyser och utvärderar resonemang, anspråk eller information. Studenter visar också kreativitet och en uppenbar uppskattning av konsten.

De kompetensområden, kunskaper och värderingar som omfattar detta institutionella lärandeutbyte där studenterna måste uppnå är:

  • Kritiskt tänkande
  • Kvantitativ resonemang
  • Kreativitet
  • Informations- och teknologilitteratur
  • Estetisk Värdering
  • Globalt medborgarskap


Globalt medborgarskap

Eleverna visar en känsla av medvetenhet utöver mig själv som inkluderar en uppskattning av mångfald och flerspråkighet. Studenter övar också samarbete, etiskt beteende och andra beteenden som bidrar till global förståelse och världsfred.

De kompetensområden, kunskaper och värderingar som omfattar detta institutionella lärandeutbyte där studenterna måste uppnå är:

  • Tvärkulturellt förståelse
  • Etisk resonemang
  • Avancerad nivå
  • Kooperativ inlärning
  • Förstå frågor om världsfred


Schema

HTIC erbjuder fyra akademiska termer varje år. Nya studenter kan välja att börja sina studier i början av våra fyra tio veckor: Fall (september / oktober), vinter (januari), vår (april) eller sommar (juni / juli)

Platser

  • Kapolei

    Farrington Highway,91-971, 96707, Kapolei

Frågor