Keystone logo
Art Center College of Design

Art Center College of Design

Art Center College of Design

Introduktion

Art Center College of Design Strategisk plan Art Center community-studenter, lärare, personal, förvaltare och alumner-samlades under 2010 att föreställa sig framtiden för vår institution. Resultaten av denna gemensamma vision är en femårig strategisk plan som kommer att positionera oss att forma och definiera kulturen, främja relevans och socialt ansvar inom konst och design, förbereda de studerande för ledarskap i en alltmer pluralistiskt samhälle, och gå vidare lärande, forskning och tillverkning vid Art Center till den högsta nivån. Planen, skapa förändring, skapar förutsättningar för nästa era av tillväxt för kollegiet. Läs mer om planen och dess milstolpar på Skapa Ändra. Art Center historia Liksom många idéer som fram Art Center under vår 80-åriga historia, själva begreppet för en sådan skola var visionär. Edward A. "Tingeling" Adams var en reklam man med en radikal idé i utbildningen: att undervisa verkliga kunskaper till konstnärer och designers och förbereda dem för ledande roller inom reklam, förlagsverksamhet och industridesign. För att uppnå detta, skulle han skapa en fakultet yrkesverksamma från dessa områden. Art Center öppnade 1930 med Adams fungerar som dess chef. Livskraft aning om att han och en liten grupp kollegor lanserade snabbt bevisat. Även mitt i den stora depressionen, Art Center utexaminerade hittade snabbt sysselsättningen. Under sedan åren har kaliber av vår fakultet och besökande artister varit extraordinär: Ansel Adams lärde fotografering här; på besök till campus, Keith Haring målade en väggmålning. Våra alumner inkluderar många av världens ledande designers bil, samtida filmskapare (Armageddon, 300), annons beslutsfattare ("Thatsa en kryddig köttbulle", "Got Milk?"), Koncept illustratörer, (Star Wars 'Artoo Detoo), konstnärer (The Blue Dog), produktdesigners (Apple-skärm, Oakley nollor) och andra som har format kulturen med sina talanger och visioner. Vår ursprungliga campus var en gård i byggnader på West Seventh Street i Los Angeles, en plats tillräckligt för Art Centers sedan 12 lärare och åtta studenter. Från början, en enkel ifylld cirkel, vad har uthärdat som Dot-valdes som ett grafiskt element för att lägga till Art Center tryckta material. Genom 1940 hade inskrivningen vuxit till nästan 500 studenter som representerar 37 stater och flera andra länder. Efter kriget återvänder veteraner sköt inskrivning siffror ännu högre, vilket ledde till en övergång 1946 till en större byggnad på Third Street, samt ett engagemang för en året-runt schema. År 1948, vår berömda Automotive Design Department-nu Transportation Design-bildades. Ett år senare, blev Art Center ett ackrediterat fyraårigt college, och erbjöd sina första kandidatexamina i Industrial Design, bilder, Illustration och reklam. Vi spelade en banbrytande roll i grundandet av den första avancerade koncept designstudio för bilindustrin på 1950-talet. Adams var först med att uppmuntra Art Center internationella relationer. En av de vändpunkter kom 1956, då den japanska utrikeshandel Recovery Organisationen började skicka studenter till Art Center. Adams och lärare George Jergenson och John Coleman besökte Japan och skrev en rapport, The Future of Japanese Industrial Design. Adams övervakade Art Center i nästan 40 år. När han avgick, överförs ledarskap alumn, Don Kubly, som skulle leda kollegiet för nästan 20 år, inklusive vår flytt till Pasadena. Under hela vår existens, har vi fortsatt att växa med, och ofta föregripa de många kulturella och tekniska landmärken av 20-talet samtidigt finjustera våra pedagogiska verktyg och metoder för att stanna kvar i framkant av konst och design utbildning. År 1965 blev vi Art Center College of Design. Nya grund avdelningar skulle läggas varje årtionde: Fine Art 1967, Film 1973, grafisk design 1984, Produktdesign 1991 och miljö Design 1992, och vår nyaste, underhållning Design, 2008. Program examen lanserades i Broadcast Cinema 1975; Art 1986; Media Design 2000 och industriell design under 2004. Vi flyttade till Hillside Campus i Pasadena 1976, till en ikonisk byggnad ritad av den modernistiska arkitektbyrån Craig Ellwood Associates. På 1980-talet var vi den första designskola för att installera datorsalar, i spetsen för revolutionen i digital design. På senare tid har Art Center fokuserat på design potential att generera positiv social förändring och förbättra människors liv genom vår banbrytande Designmatters utbildningsprogram. År 2003 blev vi den första designskola för att få status Non-Governmental Organization (NGO) av både FN: s Department of Public Information och FN: s befolkningar fond. Vi har länge tagit ett globalt perspektiv på betydelsen av design och konst, och 1986-1996, hade en andra campus i Schweiz. Idag fortsätter vi att utnyttja möjligheterna när de uppstår i världen, skickar våra studenter att arbeta med projekt i Europa, Asien och Central- och Sydamerika, i syfte att ta itu med särskilda designutmaningar. På hemmaplan, våra offentliga program speglar vår designfilosofi är en integrerad del av alla aspekter av livet och att vara tillgänglig för det omgivande samhället. Programmen är nu bland de som är baserade på vår South Campus-en före detta flyg vindtunnel öppnade 2004. South Campus är också hem till våra Graduate konst och mediedesign program. Vi fortsätter att fokusera på vår kärnutbildningsuppdrag att utveckla kreativa ledare och innovatörer inom konst och design. Vi leder vägen med tvärvetenskapliga program och studior som förbereder eleverna inom och utanför sina utvalda områden. Vår historia är en som fortsätter att utvecklas, och att få veta.

English Language Requirements

Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.

Platser

  • Pasadena

    Art Center College of Design Hillside Campus 1700 Lida Street, 91103, Pasadena

    Frågor